Ela
Trådstartare
Jag har bokat in första AR träningen för mig och min polle samt min kompis och hennes häst. Ska bli så kul !! men är fullständigt nybörjare på detta. Har varit intresserad ett tag och läst mycket samt hängt här och smygläst en del Annars tränar vi "vanlig" dressyr för tränare med kände att de va kul att prova något annat. Hur många är nisom blandar AR och "vanligt" fungerar det?
Men nu vill jag ha tips och råd från er. Hur får jag ut så mycket som möjligt av min träning?? Vad ska jag tänka på ?? Vill ju vara en bra elev
Vad jag förstod så innebar första träningen bara skrittövningar är det vanligt att men "bara" skrittar i början ??
Vad ska jag ha på honom, hopp eller dressyrsadel eller kanske barbacka ??
Sen har jag ju lite problem med bett på denna killen också, i dressyren går han nu på ett rakt gummibett som han trivs ganska bra med. Annars så rids han på kombinationsbett med hackamore och rakt bett fungerar också bra. Tränsbett tjafsat han en del med.
Vad rekommenderar ni att man börjar med för bett ??
Sen var det någon som sa att det kunde vara bra att ha olika träns samt olika bett om man rider både AR och "vanligt" ???
Tackar för svar på mina säker "dumma" frågor.
Bonusbild på min älskling
Men nu vill jag ha tips och råd från er. Hur får jag ut så mycket som möjligt av min träning?? Vad ska jag tänka på ?? Vill ju vara en bra elev
Vad jag förstod så innebar första träningen bara skrittövningar är det vanligt att men "bara" skrittar i början ??
Vad ska jag ha på honom, hopp eller dressyrsadel eller kanske barbacka ??
Sen har jag ju lite problem med bett på denna killen också, i dressyren går han nu på ett rakt gummibett som han trivs ganska bra med. Annars så rids han på kombinationsbett med hackamore och rakt bett fungerar också bra. Tränsbett tjafsat han en del med.
Vad rekommenderar ni att man börjar med för bett ??
Sen var det någon som sa att det kunde vara bra att ha olika träns samt olika bett om man rider både AR och "vanligt" ???
Tackar för svar på mina säker "dumma" frågor.
Bonusbild på min älskling