Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

har läst hela tråden nu, jättehemskt att de slutade så..blev de bara helt plötsligt sämre? utan anledning?

har själv en senskadad häst som inte är den lugnaste i hagen och ja är livrädd att skadan ska gå upp igen..men de verkar bra hitils iallafall.

många tröst/styrkekramar

Han måste han kotat över i boxen eller sjukhag inte jag varit där.
Han blev sämre under några dagar innan sista atg besöket.
Haltade mera, verkade mera ömfotad, avlastade benet.

Han avlastar benet hela tiden nu. Han får stå i sjukhagen då ahn rör sig så mycket han vill. Men han står rätt still och ligger ofta ner.
Jag vet inte om det bara är jag, men jag tycker han har förlorat glimten i ögat. Han ser trött ut hela tiden.
Men det kanske är jag som projicerar mina känslor på honom?

Svammel..

TACK för ert otroliga stöd allihopa!!!

/Malin

Tack.

Fick beslutet från Agria idag (de godkännde avlivningen förstås). Ringde nödslakt och bokade. På torsdag morgon blir det. :cry:

/Malin

Jä**a skit kan man verkligen säga.
Tänker mkt på er alla kramar i världen från mig.......kraaaaaaaaam

Fatima

Oh nej:cry: Gud vad hemskt:cry:

Och nej, det är nog inte du som bara "ser" det. Tyckte mig se precis samma sak på min häst när hon fastnade i ståltråd med ena bakbent. Hon såg ledsen ut, bara låg där. Och när vi skulle lasta henne så gick hon bara upp, som om hon hade gett upp.. Hon brukade ta flera timmar att lasta.. Hennes ögon grät liksom, som om att hon hade tappat livsgnistan:cry:

Kramar!
Ska också tänka på er imorgon.. Mer än jag gör idag!

*kl*

Nu galopperar min vackra, fina, goa Keilir på de evigt gröna ängarna och har aldrig mera ont.

k1.jpg

keilir0506.jpg

Tack alla för ert enorma stöd!

/Malin

Vilken sötis han är/var. Skönt att han slipper ha mera ont iallafall men otroligt tragiskt att det skulle behöva sluta såhär! Vila i frid!

*styrkekramar till dig*

Usch, jag har följt tråden iom jag själv var i samma sits med liknande skada nu i somras.

Skickar så mycket tröst och styrka jag kan!

Usch vad hemskt! Vilken otroligt söt häst! Han ser ut som en liten bisonoxe! Skönt att han slipper ha ont iallafall! kram

Är gärna med i tråden om det är OK. Guardi (Guardian Angel), min 2-åring fastnade i eltråden för ca 6 veckor sedan. Drog av sträcksenorna på framsidan på höger bak. Hon "gjorde rent" enda in till skelettet... Har även sår på utsidan hb, djupa böjsenan har dock klarat sig. Tur i oturen:crazy:
Så hon har stått uppe i Skara sedan dess.

Är så imponerad av eran styrka att hantera denna situation. Själv är jag livrädd för den dagen jag får hem lill-pluttan. Hennes sår har precis börjat läka, har varat och haft sig hela tiden. Men nu hade såret börjat dra ihop sig iaf, men benet är fortfarande blottat.

Konstigt, verkar som de andra hästarna fått såret ihopsytt. Mina vet gjorde inte det, då de menar att det bara slits upp hela tiden.

usch va hemskt..
ni som fått era hästar skadade på staket vad har det varit för typ av staket/rep/lina/ellina? hur har de kunnat fastna? försökt få tag i gräs utanför hagen? blivit skrämda?

usch va hemskt kan inte tänka mig känslan att förlora en häst vill inte inse det eller tänka på det kommer bli så otroligt smärtsamt den dagen stackars dig och hästen som inte fick bli frisk.
har under flera dagar läst igenom denna tråden blev klar idag, samma dag som han fick vandra vidare hoppas han har det bra nu och kan galoppera runt som en vacker ung hingst ska göra men det vet jag att han gör föralltid...

Otroligt ledsamt att höra Freyr..
Nu kanske han galopperar med Reykur och Vico där uppe, och ingen av dem har ont någonsin mera.
Stor kram.

Jättefina bilder du hade lagt in på honom. Tänkte på er runt halv tolv igår och undrade hur det gick.
Du har gjort allt du kan för honom och du har varit så stark för hans skull.
Sänder en massa varma kramar till dig.

//Lillan

Tack!
Ni är så otroligt rara allihopa! :love:

Till alla med skadade hästar: Sluta inte skriva i den här tråden! Vi vill fortfarande veta hur det går för era hästar!

/Malin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hundrelation
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka