Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att det går framåt.
Skall till kliniken på tandläkarbesök med min andra häst idag och skall passa på at fråga om jag skall komma oin med Keilir snart så de får titta på honom och avgöra om han kan börja gå utan bandage.
Vi promenerar 20-25 min/dag nu och det går utmärkt!
/Malin
Jag skulle behöva en sån där hakklapp till min och veterinären vet inte vart jag får tag på en...någon som vet??
åh vad kämpigt...vad gulligt av dig att erbjuda dig så!!
jag får leta vidare!! :smirk:
hur rengjorde ni såret och hur sjutton luktade det när ni tog av det efter så många dar??hennes sår luktar illa bara hon varit bandagerad en dag...
och nu har hon ju dessutom dragit på sig ett till som hon tvunget ska gnaga på!!blir tokig!!!
och vad då stå stilla när man ska lägga om!!
man får ju för sjutton använda hjälm och säkerhetsväst vid varje byte!!lääängtar tills det är läkt!:smirk:
*kl*
Idag var vi på ATG och kollade Keilir.
Han har varit sämre några dagar tycker jag. Lite halt/stel/ömfotad och inte lika stabil i kotan.
Igår när jag tog in honom ur hans nya sjukhage var han smutsig på bandaget på framsidan av kotan och halt. Han hade kotat över i hagen.
Och domen kom idag: Han är utdömd!
Det finns ingen ärrvävnad alls över stället där såret varit och han haltar lite i skritt och lite mera i tölt (han travar inte).
Han borde varit bättre nu för att han skall hålla i framtiden.
Veterinären ringde en kollega på Täby och diskuterae, emn med samma svar.
Det finns inget mer man kan göra.
Keilir skötte sig exemplariskt på ATG. Skrek inte en gång. Bara var lugn och go.
Jag har precis fyllt i livskadeanmälan till Agria och det var bland det tyngsta jag gjort.
Tårarna vill aldrig sluta rinna.
Allt är bara tung och grått just nu!
/Malin