Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

Åh vad kul at höra att din mår så bra!
Laser-behanlingarna är verkligen super!

Här är jag och Keilir i tisdags (Foto:Cheeserica) :

promenad.jpg

/Malin

Ja det är jätte skönt, det gick bra med laserbehandlingen och ska göra det nu en gång i veckan. Ohh så söt han är han ser verkligen pigg ut även om han har fått knark :rofl:

Förlåt malin om jag lånar din tråd, ville bara meddela att jag inte kommer kunna vara med i denna tråden längre, min lilla kille fick avlivas igår, han blev skrämd för något och hoppade över staketet och bröt sitt framben på samma sida som sin sträckseseskada på bakbenet och där fanns inget att göra.:cry: vill bara önska dig lycka till med din lilla bebis.

Men Herre Gud! :cry:
vad hände? Shit vad tråkigt! Stooora stooora tröstkramar! Jag lider verkligen med dig!!!

*KRAM*

/Malin

Men Herre Gud! :cry:
vad hände? Shit vad tråkigt! Stooora stooora tröstkramar! Jag lider verkligen med dig!!!

*KRAM*

/Malin

tack så mycket, men han är fri nu att springa på stora ängar och inte i nån liten hage, så jag vet att han har det bra nu, men det känns jätte tomt och jag finner inga ord för hur mycket jag saknar honom

Sträckläst hela tråden. Håller tummarna för din fina isishingst!

Oj nu kom det tårar på mig.........många.......

Tänker på dig och skickar många tröstkramar

Fatima

Vilken J***A otur.Lider med dig och skickar ett gäng med kramar.

Har inte uppdaterat, då allt varit status quo. Har promenerat varje dag och det har gått bra.

Idag var Keilir i sjukhage för första gången!
Matte var lite nervös så hon stadgade upp bandaget lite extra innan han fick gå ut :o

Han fick lugnande innan och skötte sig exemplariskt! Åt och stod och njöööt i solen!
Äntligen framsteg! :banana:

Bilder:

20070903_0206.jpg

20070903_0208.jpg

Söt huvudbild

/Malin

Härligt!! Måste vara skönt att se honom tugga i sig lite gräs!

Men jag vet, det är skitläskigt att släppa i sjukhage efter så lång boxvila, man vet aldrig vad de ska hitta på för elände...

Håller tummarna återigen för att allt ska gå bra!

Jag kanske skulle vara med i denna tråden... min 8-åriga valack står hemma med en allvarlig senskada..
Den 22 juli när jag kom hem från falsterbo ringde en från stallet och sa att alla hästar hade rymt och att en 4km därifrån hade hittat dom och stängt in dom i sitt ridhus. En var skadad och dom andra var hela, så jag hängde på släpet och körde dit, när jag kom fram såg jag en rejäl sårskada på hö bak, ringe jour vet men inget svar, ringde igen men inget svar.. tillslut ringde jag direkt till helsingborg och körde ner med honom. Trodde först att det bara var en sårskada, men när vi kom fram misstänkte dom även en öppen fraktur /spricka på benet, så hem fick man åka med tom transport:cry:
Efter 2 veckor uppbunden ( Han fick inte ligga ner) såg dom att det var en allvarlig skada på böjsenan... Så då fick jag hämta hem honom, så nu har han snart varit hemma en månad med bandagebyten var 2-3 dag, boxvila alt sjukhage.
Han markerar fortfarande när han går på det benet, men inte alls så mycket som innan längre. Ska på återbesök när såret är helt läkt.

Lånar knapp

Jag skulle kunna störtböla nu. Har läst tråden i ett sträck och missat min fikarast och allt... Och så går en häst och blir så skadad att han måste avlivas...:cry: Mitt hjärta brister!!!

Håller iaf tummarna för alla er andra att det går bra. Och även för den hästägare som förlorade sin häst, hoppas att du kan läka dina sår lite och minnas en fin vän du hade.

Skickar ett helt gäng med varma tröstkramar!

nej men HU vilken läskig skada!
Vad är prognosen?
Håller tummar och tår för att din häst skall bli bra!!! *trästkramar*

Lillan_tuff: Tack! För att du engagerar dig och läst hela tråden!

/Malin

Jag vet inte prognosen för honom... men det är värt att prova iallefall, dom sa inte så mycket i helsingborg, dom ville nog inte säga för mycket. Dom sa att den var allvarlig, men jag sa att jag vill försöka även om han bara kommer att bli en sällskapshäst. Han är en väldigt personlig häst som jag hafft sen han var föl och stallplats har jag så om han kan leva ett normalt hästliv så får han det för mig. Men lite surt eftersom jag hade satt igång honom tre månader innan efter att stått i 3 år.... pga barn... Innan jag åkte till falsterbo var jag jätteglad, för vi hade börjat galoppera igen, har varit ganska busig (bockig) i galoppen innan så man har ju blivit lite fegare med åren... Men jag hoppas att han kan bli helt återställd, har inga erfarenheter av senskador innan...

Är gärna med i tråden om det är OK. Guardi (Guardian Angel), min 2-åring fastnade i eltråden för ca 6 veckor sedan. Drog av sträcksenorna på framsidan på höger bak. Hon "gjorde rent" enda in till skelettet... Har även sår på utsidan hb, djupa böjsenan har dock klarat sig. Tur i oturen:crazy:
Så hon har stått uppe i Skara sedan dess.

Är så imponerad av eran styrka att hantera denna situation. Själv är jag livrädd för den dagen jag får hem lill-pluttan. Hennes sår har precis börjat läka, har varat och haft sig hela tiden. Men nu hade såret börjat dra ihop sig iaf, men benet är fortfarande blottat.

Konstigt, verkar som de andra hästarna fått såret ihopsytt. Mina vet gjorde inte det, då de menar att det bara slits upp hela tiden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka