Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

Söööt med haklappen!

Det ser ju rätt svullet ut runt kotan på din, emn såret ser rent och fint läkt ut!

Keilir har varit inne och bränt/skurit bort svallkött en gång. När det kom tillbaka (vilket det gjorde) provade vi med laser istället och det tog bort svallköttet på en behandling! Helt fantastiskt!

Det är svårt det där med utfodringen medan de står still...och så är det så olika hur de växer.

Jag antar också at det är svårare med läkningen när skadan sitter högt upp på skenan.

Håller tummarna för att din gulle läker fult ut som han skall!

/Malin

Ja han måste ha haklappen annars biter han på såret. Ja vi frågade varför det var så svullet och det var att vävnaden runt senan antagligen var skaddad med , men svullnaden skulle lägga sig om han rörde på sig mer så det får vi hoppas på. Det verkar vara bra med lasern? Får du stå för de själv eller försäkringen tar de med? Ja det verkar som det är det , men håller tummarna för dig med att allt ska gå bra ;)

åh, stackare.. lider med dej
det är alltid hemskt när man får höra sånt här.
åå, stackars pållen..

Aja, lycka till nu:bump:

Det var ju klart att jag hämtade hästen. Här har vi skillnad mellan finalndssvenska och rikssvenska helt klart... ordet "nog" används olika.
Har du läst hela tråden?

/Malin

Ber om ursäkt, det var innan jag läst hela tråden.
Man ska inte uttala sig om man inte har all fakta, sorry.

Måste bara berätta att min bebis blivit sämre, det klickar i hans ben när han går , låter jätte konstigt, ska upp med honom till hbg på måndag, känns som om detta kanske är slutet :(

Kan inte låta bli att ännu en gång påminna om att håll modet uppe alla som har skador på sina hästar. Har varit där jag med så jag vet hur det känns, själv vet jag inte hur många liter tårar som fallit påvägen hem från stallet........dessa tårar glömmer jag aldrig och jag är än mer ödmjuk idag efter allt jag gick igenom.

Ville bara skänka en tanke till er alla som är mitt uppe i allt nu......

Kram till er alla från en som varit där........

mvh Fatima

Kan inte låta bli att ännu en gång påminna om att håll modet uppe alla som har skador på sina hästar. Har varit där jag med så jag vet hur det känns, själv vet jag inte hur många liter tårar som fallit påvägen hem från stallet........dessa tårar glömmer jag aldrig och jag är än mer ödmjuk idag efter allt jag gick igenom.

Ville bara skänka en tanke till er alla som är mitt uppe i allt nu......

Kram till er alla från en som varit där........

mvh Fatima

Tack så mycket för din omtanke :)

I förrgår fick Keilir gå sin första micro-promenad!
Jag har fått "pleg" i granulatform av kliniken, som han får i lite betfor 30 min innan promenix. Han skall bli lite dämpad av det så han inte exploderar.
I förrgår gav jag nog alldeles för lite för han var inte det minsta dämpad och fick bara en pyttepromenad runt stallet.
Igår fick han lite mera och det funkade bra. Han var dämpad, men inte trött. Det funkade bra att gå 5 min. På hemvägen blev det ett bocksprång, men bara ett litet ett.
Det är lite läskigt när han hoppar och bockar. Han försöker ju inte slita sig utan dt är ju ren livsglädje och energi. men om jag drar tag i honom när han bockar är risken att han kotar över/ladar fel med det skadade benet för att han kommer ner fortare än han tänkt.

Korta vistelser i sjukhage och fortsatta promenader är planen nu.

/Malin

Har sträckläst hela tråden nu, och tappat värdefull soltid! ;):D
Härligt att det går så bra för er, väldigt söt häst! :love:
Hade en passhäst på travet för 2 år sen som drog av tåsträckaren bak i sommarhagen (medan jag var på semester, jätteroligt samtal att få, var min favvopålle). Han opererades och det verkade ok, fick komma hem så jag hann träffa honom nån dag. Sen fick han hög feber och fick åka in igen, tåsträckaren hade gått av igen
(tror dom hade sytt ihop den första gången?). Så det var bara avlivning som gällde... 2 år blev han... (kommer inte ihåg detaljerna för skadan eftersom jag inte var särskilt inblandad, hade som sagt semester den mesta tiden) :cry::cry:

Hm......har precis som ngn annan redan skrivit just sträckläst tråden på arbetstid:o

Jag vill skicka peppning till er alla.

En av våra hästar skar av tåsträckarsenan som 1-åring på betet och fick stå på klinik i 2 veckor och kom sedan hem och fick stå på boxvila i tre månader och sedan var det ytterligare månader med rehab.Det var en jobbig tid men hästen har klarat sig bra och är idag 100% återställd.Det syns bara ett litet litet streck under hasen på bakbenet.Inget man tänker på som utomstående.......bara vi som ser:banana:

så det ska nog ordna sig för er också

Härligt att promenerandet börjat! :bump::bump:

Jag hade Ventranquil (stavas?) till min knäppgök, funkade bra när man hittat rätt "knark-nivå".

Man får också trösta sig med att ju mer man är ute och går ju lugnare blir de. De första trettio-elva promenaderna var värst... :angel:

Tänker på er, hoppas allt går bra!

ALL eloge till dig Malin!
Jag smo pipit över att min häst varit dålig länge, han har vart dålig sen april men är äntligen friskförklarad.
(massa olika saker och som grädde på moset så fick han tillslut diagnosen två hovledsinflammationer och en kotledsinflammation, allt fram)

TACK för peppnig och eloger alla! :bow:

Det känns äntligen som det börjar hända något!!! Jag är så jävla GLAD att det verkar bli bättre! :banana:

Idag gick vi 6 min och knarkdosen var nog rätt idag för han var nyfiken och intresserad, men lugn. vattepölarna var dock läskiga.
Mest av allt ville han äta på grimskaftet...
Jag har även pratat med stallägaren om att bygga en sjukhage nu!
Jag får väl sitta bredvid och vakta honom i början... (tack gode gud att jag har ett så bra jobb med all "flex" i världen så jag har tid att pyssla med Keilir).

/Malin

Så skoj för dig att han är på bättringsväg, så som du har kämpat. Min lille kille ska få laserbehandling imorgon, hoppas på att de kommer hjälpa till att läka hans sår. Annars går det framåt med min med han går ute 12 om dagen i en rätt så stor hage och det fungerar jätte bra. :)

Åh vad kul at höra att din mår så bra!
Laser-behanlingarna är verkligen super!

Här är jag och Keilir i tisdags (Foto:Cheeserica) :

promenad.jpg

/Malin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka