Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Idag var vi på ATG och kollade Keilir.
Han har varit sämre några dagar tycker jag. Lite halt/stel/ömfotad och inte lika stabil i kotan.
Igår när jag tog in honom ur hans nya sjukhage var han smutsig på bandaget på framsidan av kotan och halt. Han hade kotat över i hagen.
Och domen kom idag: Han är utdömd!
Det finns ingen ärrvävnad alls över stället där såret varit och han haltar lite i skritt och lite mera i tölt (han travar inte).
Han borde varit bättre nu för att han skall hålla i framtiden.
Veterinären ringde en kollega på Täby och diskuterae, emn med samma svar.
Det finns inget mer man kan göra.
Keilir skötte sig exemplariskt på ATG. Skrek inte en gång. Bara var lugn och go.
Jag har precis fyllt i livskadeanmälan till Agria och det var bland det tyngsta jag gjort.
Tårarna vill aldrig sluta rinna.
Allt är bara tung och grått just nu!
/Malin
Fick precis ett samtal...
Min unghingst på 1,5 år har lyckats fastna i staketet på unghästbetet (ca3 timmar härifrån) och slitit av en sena.
Några personer hade sett det hända och hade stängt av strömmen och fått loss hästen. Veterinär har varit där och en snäll och kompetent tjej håller på att köra hästen till Strömsholm. Vad jag har förstått är det "den långa senan på framsidan av bakbenet" som gått av. Det bör bli långa tåsträckaren eller hur?
Fan också!
Behövde bara skriva av mej lite...
/Malin
Tack för er omtanke! Det värmer.
Just nu mår jag bara förjävligt och kan inte sluta gråta (lagom kul när man skall försöka jobba och ser ut som f*n själv...)
Keilir får gå heldagar ute i sin nya sjukhage nu till "det är dax" och ha det så gott det går.
/Malin
Även jag har en lycklig historia att peppa dig med, mammas 9-åring, då 2 år gammal (7 år sen) slet av senan i frambenet, riktigt otäckt! Veterinären operaráde och så 50-50 % att han blir bra, annats e det kört. Han blev bra! En underbar häst som är såå snäll som en häst kan vara.
Förstår de, jag skulle oxå iväg och jobba dagen efter men på ett sätt kändes det skönt att komma iväg och få nått annat att tänka på sen fick jag väldigt bra stöd från mina arbetskamrater. Ta sen vara på varje minut med keilir, han vet att du gjort allt för honom och de ska du veta att han kommer vara dig evigt tacksam för . Och så får du hälsa honom att min 1,5 åring kommer ta väl hand om honom och att dom nu kan springa och busa hur mycket som helst på stora fina ängar .
Tack, men det är kört för min lillkille
Han blev utdömd igår, nästar ett år sedan han skadades.
/Malin,storgråtandes