Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

*kl*
Idag var vi på ATG och kollade Keilir.
Han har varit sämre några dagar tycker jag. Lite halt/stel/ömfotad och inte lika stabil i kotan.
Igår när jag tog in honom ur hans nya sjukhage var han smutsig på bandaget på framsidan av kotan och halt. Han hade kotat över i hagen.

Och domen kom idag: Han är utdömd!
Det finns ingen ärrvävnad alls över stället där såret varit och han haltar lite i skritt och lite mera i tölt (han travar inte).
Han borde varit bättre nu för att han skall hålla i framtiden.
Veterinären ringde en kollega på Täby och diskuterae, emn med samma svar.
Det finns inget mer man kan göra.
Keilir skötte sig exemplariskt på ATG. Skrek inte en gång. Bara var lugn och go.

Jag har precis fyllt i livskadeanmälan till Agria och det var bland det tyngsta jag gjort.
Tårarna vill aldrig sluta rinna.
Allt är bara tung och grått just nu! :cry:

/Malin

Åh Nej!:cry: Vad livet är orättvist!!! Ni som kämpat så och allt har verkat fungera så bra och så slutar det såhär!!!:cry:

Jag kan inte nog uttrycka hur mkt jag lider med dig. Sänder en massa, massa tröstkramar.

//Lillan

Fick precis ett samtal...
Min unghingst på 1,5 år har lyckats fastna i staketet på unghästbetet (ca3 timmar härifrån) och slitit av en sena.
Några personer hade sett det hända och hade stängt av strömmen och fått loss hästen. Veterinär har varit där och en snäll och kompetent tjej håller på att köra hästen till Strömsholm. Vad jag har förstått är det "den långa senan på framsidan av bakbenet" som gått av. Det bör bli långa tåsträckaren eller hur?

Fan också!

Behövde bara skriva av mej lite... :(

/Malin

Även jag har en lycklig historia att peppa dig med, mammas 9-åring, då 2 år gammal (7 år sen) slet av senan i frambenet, riktigt otäckt! Veterinären operaráde och så 50-50 % att han blir bra, annats e det kört. Han blev bra! En underbar häst som är såå snäll som en häst kan vara.

Tack för er omtanke! Det värmer.

Just nu mår jag bara förjävligt och kan inte sluta gråta (lagom kul när man skall försöka jobba och ser ut som f*n själv...) :cry:

Keilir får gå heldagar ute i sin nya sjukhage nu till "det är dax" och ha det så gott det går.

/Malin

Förstår de, jag skulle oxå iväg och jobba dagen efter men på ett sätt kändes det skönt att komma iväg och få nått annat att tänka på sen fick jag väldigt bra stöd från mina arbetskamrater. Ta sen vara på varje minut med keilir, han vet att du gjort allt för honom och de ska du veta att han kommer vara dig evigt tacksam för :(. Och så får du hälsa honom att min 1,5 åring kommer ta väl hand om honom och att dom nu kan springa och busa hur mycket som helst på stora fina ängar :cry:.

Åh vad tråkigt :cry: kunde inte låta bli att fälla en tår jag också.
Allt detta kämpande "helt i onödan" (så hade i alla fall jag känt)
Livet är inte rättvist.
Fick nyligen avliva min älskade pga sjukdom, hon blev i alla fall 22 år, det var det jävligaste jag varit med om men det måste ju vara ännu värre när dom är så unga...

Sänder en massa tröst och styrkekramar till dig!

Även jag har en lycklig historia att peppa dig med, mammas 9-åring, då 2 år gammal (7 år sen) slet av senan i frambenet, riktigt otäckt! Veterinären operaráde och så 50-50 % att han blir bra, annats e det kört. Han blev bra! En underbar häst som är såå snäll som en häst kan vara.

Tack, men det är kört för min lillkille :(
Han blev utdömd igår, nästar ett år sedan han skadades.

/Malin,storgråtandes

Förstår de, jag skulle oxå iväg och jobba dagen efter men på ett sätt kändes det skönt att komma iväg och få nått annat att tänka på sen fick jag väldigt bra stöd från mina arbetskamrater. Ta sen vara på varje minut med keilir, han vet att du gjort allt för honom och de ska du veta att han kommer vara dig evigt tacksam för :(. Och så får du hälsa honom att min 1,5 åring kommer ta väl hand om honom och att dom nu kan springa och busa hur mycket som helst på stora fina ängar :cry:.

Jättefint skrivet tycker jag. Jag tror att de kommer bli bästa kompisar där uppe i häst-himlen! KRAM

Men Gud vad hemskt! :cry:

Vi har ju följts åt med liknande skada på våra hästar i tråden under en period och det här var verkligen jätteledsamt! Som ni kämpat!

Usch vad tråkigt! Jag vet inte vad jag ska skriva, det kändes i magen även på mej. Fäller en tår. Det kunde ju lika gärna varit min häst.

Tröstkramar på dej, och krama honom mycket de sista dagarna nu.
Gud vad hemskt.
:cry:

Har läst hela tråden här nu, och usch vad ledsen jag blev mot slutet! :cry:
Du får försöka komma ihåg dom fina stunderna ni har haft, och tänka på att du verkligen har givit honom en rejäl chans och gjort allt för honom. Tyvärr gick det inte vägen för er, men nu det är många där uppe i hästhimlen som blir glada för å få sällskap av en ung sprallig hingst!

Stora tröstekramar till dig!

Ja, du det finns inget man kan säga som lindrar det du känner nu!
Men du, och vi andra, får minna den lille glada killen som han trots allt har varit under hela sitt korta liv!
Tack vare din otroliga omvårdnad så har Keilir lyckats behålla sin livsglädje!
Tror inte många små unghingstar skulle lyckas med det, han har ju fått stå i box o pyttehage i ett helt år!
Jag lider så enormt med dig!
Finns här.......

Tack! Era ord värmer enormt mycket och jag blir alldeles rörd över stödet!

/Malin

Tack, men det är kört för min lillkille :(
Han blev utdömd igår, nästar ett år sedan han skadades.

/Malin,storgråtandes

jag beklagar, jag beklagar.. såg inte att det fanns massa fler sidor när jag skickade, men nu har jag läst varenda inlägg och jag vet inte vad jag ska säga.. Du har gjort ett fantastiskt jobb med din häst, livet är så orättvist!! massa varma kramar skickas!!

Nej va tråkigt:cry:

Har följt din tråd och hållt tummarna, livet är så jobbigt!

Är han din ända häst eller har du fler?

usch vad jobbigt..efter allt kämpande..vi har bara kämpat i 7 veckor oxh tycker att det är jobbigt!!:eek: ett helt år av elände!! det verkade ju som om han skulle repa sig!:(
han får det bra på den stora gröna!!!där har han ju inte ont!:cry:

många kramar till er!!

har läst hela tråden nu, jättehemskt att de slutade så..blev de bara helt plötsligt sämre? utan anledning?

har själv en senskadad häst som inte är den lugnaste i hagen och ja är livrädd att skadan ska gå upp igen..men de verkar bra hitils iallafall.

många tröst/styrkekramar

Neeej vad hemskt. Trodde att det skulle gå vägen för er, ni har ju kämpat i över ett år. Har precis förlorat en närstående och vet hur fruktansvärt dåligt man mår. För mig hjälper det att umgås mycket med människor jag älskar och göra sådant jag tycker är roligt. Förra veckan var jag till exempel ledig och umgicks med släkt och vänner. Åkte till några vänner och red ut med dem på deras hästar. Nästa vecka kommer de till mig och rider ut på mina hästar. Enkelt uttryckt; gör sådant som DU vill göra och mår bra av. Vare sig det är jobb, hästar, baka bullar, prata med vänner.... Tänker på er.

Nej usch. Lider verkligen med dig! Har följt tråden i tysthet och du är beundransvärd så mycket som du verkar ha tagit hand om den hästen.

Väldigt tråkigt med din Keilir.

*Skickar styrkekramar*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka