Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle lyan försökt lyncha demonen?

Jag funderade tidigare på om det fanns någon anledning att de skulle göra så, men kom inte fram till någon.

Vad tror du?
För att de vill genomföra demoningen. Men nu när jag läser rollistan igen inser jag att det kanske är lite väl långsökt så pass tidigt i leken. Jag har inte helt och hållet kläm på det här med demonen, har inte så mycket erfarenhet av den.
 
Ja, jag glömde bort att spionen får veta tjuvens val och kom på det när jag läste vad du skrev. Frågan gällde Cirkus teori, hur skulle en bestulen spion kunna veta vem som är tjuven?
Ska jag svara på det? Min kommentar gällde bara att spionen, om tjuven försöker ta kontakt, vet vilken sida tjuven står på eftersom det fanns i första nattens spioninfo. Jag uppfattar det som att cirkus menar att spionen måste lita på tjuven rörande vilken sida tjuven valt. Det vet spionen. Däremot måste spionen lita på att tjuven är tjuven. Men det tror jag inte cirkus har problematiserat.
 
Ska jag svara på det? Min kommentar gällde bara att spionen, om tjuven försöker ta kontakt, vet vilken sida tjuven står på eftersom det fanns i första nattens spioninfo. Jag uppfattar det som att cirkus menar att spionen måste lita på tjuven rörande vilken sida tjuven valt. Det vet spionen. Däremot måste spionen lita på att tjuven är tjuven. Men det tror jag inte cirkus har problematiserat.

Neej :rofl: det var mitt frågetecken gällande Cirkus teori. Men har du svaret så får du såklart svara. Jag försökte förtydliga vad jag inte fattade med teorin, uppenbarligen blev det inte så mycket tydligare.
 
LindgrenV röstar på Klara

Då jag finner Klara mest luden just nu och, som jag tidigare nämnt, känns det som att vi spelar på två olika planhalvor. Håller inte med i det Klara skrivit och det får mig att reagera. Se tidigare inlägg jag skrivit.
 
Är samma sida onda eller goda sidan?


Jag vet ju inte. Men hela tanken var ju åt skogen från början iom att jag inte tänkte på att spionen redan från början vet var tjuven står, om inte spionen blev av med sina rader första natten där tjuvens val syns, vilket ju faktiskt också är en möjlighet.

Däremot så undrar jag varför du vågar lita på MM helt plötsligt. Med min numera nedlagda teori hade du ju inte behövt undra om du vågar lita på henne, såvida du inte är spion och blev av med dina spionrader första natten.
 
Dag 3
16.50 Habina röstar på matmissbrukaren
17.19 Caisa röstar på TeamLundVer
18.28 Hedinn röstar på Habina
20.45 Klara röstar på cirkus
20.55 LindgrenV röstar på Klara

Vad sysslar ni med?!
 
*suck*

Jag är hungrig (jag vill inte ha linser, som en bortskämd snorunge! :arghh:), hunden är hungrig (tack vare helgerna har foderleveransen blivit rejält försenad, och han är övertygad om att han som köttätare minsann inte är avsedd att äta nåt så äckligt som kött inte! :banghead:), och ju närmare den jäkla deadlinen vi kommer, desto mer osäker blir jag! :rage:

(... Men sådärja, jag kunde klämma ur mig ett ojojoj-inlägg jag med! Kolla @Niyama ! :up:)
 
Det verkar ju gå sådär med att samla rösterna ärligt talat. Jag känner mig säker på ytterst få, men tycker ändå för egen del att en röst på Habina känns mest bekväm. Hennes röstmotivering är superkonstig. Speciellt reagerar jag på det jag nu skriver för tredje gången och som ingen har kommenterat tidigare: att om MM skulle vara Prins John kommer ulvarna att käka Habina för att de tror att hon är Ivanhoe. Prins John känner väl inte till Ivanhoe? Kan någon bekräfta att jag inte är helt feberyr?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Dag 3
16.50 Habina röstar på matmissbrukaren
17.19 Caisa röstar på TeamLundVer
18.28 Hedinn röstar på Habina
20.45 Klara röstar på cirkus
20.55 LindgrenV röstar på Klara

Vad sysslar ni med?!
Oj, helvete vad spritt det var! Hade inte alls koll på statistiken! Får kanske tänka om.
 
Det verkar ju gå sådär med att samla rösterna ärligt talat. Jag känner mig säker på ytterst få, men tycker ändå för egen del att en röst på Habina känns mest bekväm. Hennes röstmotivering är superkonstig. Speciellt reagerar jag på det jag nu skriver för tredje gången och som ingen har kommenterat tidigare: att om MM skulle vara Prins John kommer ulvarna att käka Habina för att de tror att hon är Ivanhoe. Prins John känner väl inte till Ivanhoe? Kan någon bekräfta att jag inte är helt feberyr?

Du kan mycket väl vara feberyr, men nä, det är mysko.
 
Det verkar ju gå sådär med att samla rösterna ärligt talat. Jag känner mig säker på ytterst få, men tycker ändå för egen del att en röst på Habina känns mest bekväm. Hennes röstmotivering är superkonstig. Speciellt reagerar jag på det jag nu skriver för tredje gången och som ingen har kommenterat tidigare: att om MM skulle vara Prins John kommer ulvarna att käka Habina för att de tror att hon är Ivanhoe. Prins John känner väl inte till Ivanhoe? Kan någon bekräfta att jag inte är helt feberyr?

Nä, jag fattade inte heller det där.
 
Neej :rofl: det var mitt frågetecken gällande Cirkus teori. Men har du svaret så får du såklart svara. Jag försökte förtydliga vad jag inte fattade med teorin, uppenbarligen blev det inte så mycket tydligare.

Jag kan försöka förklara, men först måste "baseline" vara klar.

Jag tänkte inte på att spionen fick veta tjuvens val ond/god.
Så vi måste utgå ifrån det.

Matmissbrukaren skriver att "det har klarnat idag" - då tänker jag att det kan bero på att hon är tjuv och har stulit spioninfo. Om du är den som blivit av med infon så är din kommentar logisk att du måste välja att lita på att MM är god.

hajjaru?

Nu kom jag på en grej till - fan att jag ska skriva först och tänka sen. Ävne om tjuven snott spioninfon första natten och alltså tjuvens val raden - så kan ju inte tjuven sno av samma spion en gång till.....så äsch - kan vi bara glömma den hr diskussionen?
 
Jag kan försöka förklara, men först måste "baseline" vara klar.

Jag tänkte inte på att spionen fick veta tjuvens val ond/god.
Så vi måste utgå ifrån det.

Matmissbrukaren skriver att "det har klarnat idag" - då tänker jag att det kan bero på att hon är tjuv och har stulit spioninfo. Om du är den som blivit av med infon så är din kommentar logisk att du måste välja att lita på att MM är god.

hajjaru?

Nu kom jag på en grej till - fan att jag ska skriva först och tänka sen. Ävne om tjuven snott spioninfon första natten och alltså tjuvens val raden - så kan ju inte tjuven sno av samma spion en gång till.....så äsch - kan vi bara glömma den hr diskussionen?

Okej jag är med, men det verkar väldigt vanskligt att lita på nån av den anledningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 892
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp