Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då måste jag direkt fråga; har du fastnat vid att jag är ulv? Finns det mer än uteslutningsmetoden som indikerar det, eller har det mest med rösten att göra? För i röstläget, hade du tänkt alibiröst oavsett vem av dem du håller ond jag röstat på? För då känns det ju som att jag inte hade kunnat göra rätt oavsett?

Nej, jag har inte fastnat. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag har alternativ. Sen skrev jag spontant vad jag tänkte om röstningen, och just Habina misstänks ju vara demon... och då blev det lite lägligt när du röstade på henne.
 
Jag ser inte riktigt kopplingen mellan @Monstermom och @Myrten som alla andra skriver om? :cautious: :nailbiting:

De har i princip inte misstänkt varann alls, och jag är övertygad om att Myrten skulle ha ifrågasatt Monsters teorier mer om hon inte visste var hon hade Monster. Jag citerade ett inlägg från Myrten där jag tyckte det blev uppenbart. Sen har ju jag och andra kopplat ihop dom som tvillingar och vore det fel borde ju en riktig tvilling i alla fall protestera.
 
Och @cirkus

Tjuven, vare sig den är ond eller god så har den kunnat sia två personer nu eftersom hon har kunnat stjäla någons förmåga två ggr nu. Och det vet man ju vilken rolls förmåga man snodde och vet därmed vem som har den rollen eftersom man vet vem man tjuvat för.
Såvida tjuven valt att tjuva någon.
 
Känns som att lyan laddar upp för att lyncha Habina. Demon eller god?!

Ja, det blev faktiskt svårt! TLV försvann från... allas(?) listor. Idahoe försvann från min lista (och där hade jag fel - igen). Habina... Det känns inte helt bra att lyncha en som stuckit ut så jäkla mycket, jag fattar inte hur hon skulle kunna vara god egentligen - men det finns ju anledning att en ond vill synas mer än andra. :banghead:
 
jag måste också rösta snart och jag tycker fortfarande att den här leken är så sjukt svår. Jag hade väl min lek förrförra gången när jag hade koll på allt - typ. Förra leken rök jag för att jag var för på - och nu känns det som om jag hade velat ha revansch för det men jag har så många frågetecken att räta ut att jag vet inte i vilken ände jag ska börja

@Matmissbrukaren - vet inte, men jag håller med dig om att idag verkar det som om du har en annan säkerhet.


@Niyama va? Jag trodde att om tjuven stal av en spion så fick den spionraderna.
 
Ja, det blev faktiskt svårt! TLV försvann från... allas(?) listor. Idahoe försvann från min lista (och där hade jag fel - igen). Habina... Det känns inte helt bra att lyncha en som stuckit ut så jäkla mycket, jag fattar inte hur hon skulle kunna vara god egentligen - men det finns ju anledning att en ond vill synas mer än andra. :banghead:

Ja alltså jag misstänker ju @cirkus och @Klara och båda känns som dom förbereder en röst på Habina...
 
Känns som att lyan laddar upp för att lyncha Habina. Demon eller god?!
Habina har ju varit på tapeten flera gånger och fått många röster, så rent generellt skulle hon ju kunna vara demonen och att lyan försökt lyncha henne flera gånger men sedan insett att det inte fungerat. Det eller att hon helt enkelt har otur när hon tänker så hon får alla blickar på sig :rofl:
 
Orkade inte med någon middag med gänget här, åt rester på rummet. Osäker på om jag orkar med ett DL där allt händer på tre minuter. Tänker försöka kolla på lite film nu och skulle egentligen vilja rösta men jag är osäker på vad som är smartast.
 
Ja, det blev faktiskt svårt! TLV försvann från... allas(?) listor. Idahoe försvann från min lista (och där hade jag fel - igen). Habina... Det känns inte helt bra att lyncha en som stuckit ut så jäkla mycket, jag fattar inte hur hon skulle kunna vara god egentligen - men det finns ju anledning att en ond vill synas mer än andra. :banghead:

Jag vill minnas att Habina hamnade i hetluften ordentligt när hon och jag var tvillingar i en lek och jag åkte ut tidigt. Så det sticker väl antagligen ut för att hon vet något mer - men om det beror på att hon har en specialförmåga eller kontakt med lyan vet jag inte.
 
Så den funkar ju inte bara som en siare utan även som en spion om den lyckats stjäla av spionen.
Den stölden sker, ja. Tjuven snor och kan då a) räkna ut vem den snott ifrån baserat på vad det är för stöldgods, b) använd stöldgodset den aktuella natten.
 
Orkade inte med någon middag med gänget här, åt rester på rummet. Osäker på om jag orkar med ett DL där allt händer på tre minuter. Tänker försöka kolla på lite film nu och skulle egentligen vilja rösta men jag är osäker på vad som är smartast.

Jag funderar också på röst. Jag är tveksam till Habina. Då kvarstår Cirkus, Klara och Hedinn. Om jag nu ska lita på att MM är god men jag måste nog göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 892
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp