Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar också på röst. Jag är tveksam till Habina. Då kvarstår Cirkus, Klara och Hedinn. Om jag nu ska lita på att MM är god men jag måste nog göra det.
Av de du nämnt tycker jag nästan Klara är skummast. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men, tycker att hon flyter under radarn samtidigt som jag inte håller med om i stort sett någonting i de teorier hon skrivit. Vilket gör att det känns som att hon och jag spelar på två olika planhalvor.
 
Av de du nämnt tycker jag nästan Klara är skummast. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men, tycker att hon flyter under radarn samtidigt som jag inte håller med om i stort sett någonting i de teorier hon skrivit. Vilket gör att det känns som att hon och jag spelar på två olika planhalvor.

Vilket kan bero på att vi helt enkelt tycker olika, men också att vi faktiskt spelar på två olika planhalvor. Just nu är jag så osäker över precis alla att detta kan komma att vara avgörande för var jag lägger min röst ikväll.
 
Alltså nu klarnar en sak till för mig.
Jag tror att Matmissbrukaren är tjuv och har snott spioninfo ifrån Niyama den gångna natten. Niyama vet att hon är bestulen ochangående hennes kommentar att hon måste lita på MM tänker jag "hon måste lita på att tjuven valt hennes sida".
 
Habina har ju varit på tapeten flera gånger och fått många röster, så rent generellt skulle hon ju kunna vara demonen och att lyan försökt lyncha henne flera gånger men sedan insett att det inte fungerat. Det eller att hon helt enkelt har demone otur när hon tänker så hon får alla blickar på sig :rofl:
Varför skulle lyan försökt lyncha demonen?

Jag funderade tidigare på om det fanns någon anledning att de skulle göra så, men kom inte fram till någon.

Vad tror du?
 
Nej, jag har inte fastnat. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag har alternativ. Sen skrev jag spontant vad jag tänkte om röstningen, och just Habina misstänks ju vara demon... och då blev det lite lägligt när du röstade på henne.
Okej, då förstår jag. Jag har tolkat Habina som demon-teorin som att hon spelat konstigt och försökt bli lynchad hela leken vilket jag känner osannolikt. Nu har jag inte hängt med ikväll, jag är ute, börjar bli småfull, men jag är fullt beredd att ändra röst om ni anser att Habina är fel val. Det var en av dem ni hade gemensamt som god som jag plockade, som dessutom hade röstat på en annan som är troligt god.
 
Alltså nu klarnar en sak till för mig.
Jag tror att Matmissbrukaren är tjuv och har snott spioninfo ifrån Niyama den gångna natten. Niyama vet att hon är bestulen ochangående hennes kommentar att hon måste lita på MM tänker jag "hon måste lita på att tjuven valt hennes sida".
Tjuvens val av sida syns i spioninfon.
 
Alltså nu klarnar en sak till för mig.
Jag tror att Matmissbrukaren är tjuv och har snott spioninfo ifrån Niyama den gångna natten. Niyama vet att hon är bestulen ochangående hennes kommentar att hon måste lita på MM tänker jag "hon måste lita på att tjuven valt hennes sida".

:confused: typ.

Jag skriver att jag måste lite på MM för att jag har för många som möjliga onda. Nån måste bort. Och med dagens inlägg så känns MM minst ond av dom.

Om jag skulle vara god spion, och blivit bestulen, hur skulle jag kunna veta av vem? Och dessutom våga lita på den?!
 
Alltså nu klarnar en sak till för mig.
Jag tror att Matmissbrukaren är tjuv och har snott spioninfo ifrån Niyama den gångna natten. Niyama vet att hon är bestulen ochangående hennes kommentar att hon måste lita på MM tänker jag "hon måste lita på att tjuven valt hennes sida".

Och vilken sida hamnar vi på då med den teorin?
God eller ond?

I det läget så VET ju den goda spionen om tjuven är god och behöver inte gissa någonting. Eftersom hon fick den raden första natten. Annars skulle hon väl knappast våga lita på tjuven?

Och för att göra det värre så kan det vara precis tvärtom. Ond spion vet att ond tjuv varit framme.

Så ja, vilken sida hamnar vi på isf?
 
Varför skulle lyan försökt lyncha demonen?

Jag funderade tidigare på om det fanns någon anledning att de skulle göra så, men kom inte fram till någon.

Vad tror du?
Jag funderar på detsamma. Oavsett läge bör väl lyan tjäna på att behålla demonen så länge som möjligt?
 
:confused: typ.

Jag skriver att jag måste lite på MM för att jag har för många som möjliga onda. Nån måste bort. Och med dagens inlägg så känns MM minst ond av dom.

Om jag skulle vara god spion, och blivit bestulen, hur skulle jag kunna veta av vem? Och dessutom våga lita på den?!

Precis. Är du spion så vet du bara om tjuven är ond eller god. Inte vem som är tjuven.
 
En tanke: det kan ju också vara bra att lyncha demonen nu, det är lättare att lista ut vem som blir omvandlad än om det sker senare. Men det är en risk. Och vi vet ju inte ens vem som är demon.
 
Jag blir inte klokare och nu måste jag sova.

Klara röstar på cirkus.
Eftersom jag inte alls förstår mig på henne och jag tycker att hon försökt ligga lågt.
 
Men fan vad taskiga ni är.
Äntligen tycker jag att jag har kommit på något som jag kan luta mig på. Och så spräcker ni teorin direkt.
 
Dag 3
16.50 Habina röstar på matmissbrukaren
17.19 Caisa röstar på TeamLundVer
18.28 Hedinn röstar på Habina
20.45 Klara röstar på cirkus
 
Och vilken sida hamnar vi på då med den teorin?
God eller ond?

I det läget så VET ju den goda spionen om tjuven är god och behöver inte gissa någonting. Eftersom hon fick den raden första natten. Annars skulle hon väl knappast våga lita på tjuven?

Och för att göra det värre så kan det vara precis tvärtom. Ond spion vet att ond tjuv varit framme.

Så ja, vilken sida hamnar vi på isf?

Samma sida.
Men nu har ju hela tankegången skitit sig.
Spionerna vet ju vilken sida tjuven valt.
 
Jag missade det när jag svarade Cirkus, men hur skulle en god spion kunna veta vem som har stulit från den?

Det kan den inte veta.
Däremot så kan ju tjuven försöka tydliggöra att den vet nånting....såsom jag tyckte att MM gjorde. Men vi kan släppa det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 892
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp