Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl inte omöjligt att få kontakt?
I förra leken lyckades onda tjuven få kontakt med ulvarna utan att dom visste om varandra.
Skillnaden i den här leken är att vi vet inte om tjuven är ond eller god. Förutom spionerna som sitter på rätt info.

Nu var det onda spionen som pratades om med Hedinn om jag inte missminner mig. Och ja, för mig är det supermysko när Hedinn väljer att säga "mjoo, på nåt sätt går det ju..." istället för att försöka faktiskt förklara. Det stämmer inte med "god Hedinn" för mig.
 
Nu var det onda spionen som pratades om med Hedinn om jag inte missminner mig. Och ja, för mig är det supermysko när Hedinn väljer att säga "mjoo, på nåt sätt går det ju..." istället för att försöka faktiskt förklara. Det stämmer inte med "god Hedinn" för mig.

Skulle du kunna citera? Jag hänger inte riktigt med.
 
Nu var det onda spionen som pratades om med Hedinn om jag inte missminner mig. Och ja, för mig är det supermysko när Hedinn väljer att säga "mjoo, på nåt sätt går det ju..." istället för att försöka faktiskt förklara. Det stämmer inte med "god Hedinn" för mig.

Jag kom bara med ett exempel.
Huruvida det står till med Hedinn vet jag inte. Känner att hon inte varit tillräckligt aktiv i leken för att jag ska kunna bilda mig någon uppfattning om henne.
 
Det är väl inte omöjligt att få kontakt?
I förra leken lyckades onda tjuven få kontakt med ulvarna utan att dom visste om varandra.
Skillnaden i den här leken är att vi vet inte om tjuven är ond eller god. Förutom spionerna som sitter på rätt info.

Det visste ju inte goda i förra leken heller? Vi ulvar fattade ju det eftersom inte Hedinn käkades.
 
Fast du verkar ta det rätt personligt? Jag har skrivit ut vad min teori bygger på, kanske det vore bättre att förklara hur den inte stämmer istället för att gå på "ondstämplad så det skriker"-försvar istället? :confused:

Nej, jag tar inte lekar personligt :)
Jag tycker att jag har förklarat mig i typ tre sidor nu men du argumenterar emot min förklaring. Så jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar av mig? Har jag fått något förklarat för mig så kan jag släppa det och gå vidare och kika på andra, men det betyder ju inte att jag tycker att hon blev god för att jag godtog förklaringen.
Jag har godtagit förklaringar men ändå röstat på den personen, för jag har inte hållt med på förklaringen.
 
Det visste ju inte goda i förra leken heller? Vi ulvar fattade ju det eftersom inte Hedinn käkades.

Det var just käket jag syftade på. Ni fick kontakt med tjuven eftersom hon valde att käka. Ni visste därmed att tjuven var ond och kunde kolla efter spår i leken.
 
Skulle du kunna citera? Jag hänger inte riktigt med.

Med lite finess? :p Såklart det är svårt, men helt omöjligt tror jag inte att det är att någon försöker.

Börjar prata lite om det med Habina, inlägg 293, 302 tror jag, jag ifrågasätter hur det faktiskt skulle gå till och får det citerade ovan till svar. Jag frågar igen hur det egentligen skulle fungera, och får inget svar.

Det är inte det att jag tror att Hedinn har fel, det kan säkert vara så att det finns nåt smidigt sätt att åstadkomma det som jag helt enkelt inte känner till eller kan räkna ut. Det är bara det att det stämmer helt enkelt inte för mig, att hon skulle nöja sig som god med att säga "jodå, det går nog" och inte vilja reda ut det. Var finns den där professorsmössan, helt enkelt?
 
Börjar prata lite om det med Habina, inlägg 293, 302 tror jag, jag ifrågasätter hur det faktiskt skulle gå till och får det citerade ovan till svar. Jag frågar igen hur det egentligen skulle fungera, och får inget svar.

Det är inte det att jag tror att Hedinn har fel, det kan säkert vara så att det finns nåt smidigt sätt att åstadkomma det som jag helt enkelt inte känner till eller kan räkna ut. Det är bara det att det stämmer helt enkelt inte för mig, att hon skulle nöja sig som god med att säga "jodå, det går nog" och inte vilja reda ut det. Var finns den där professorsmössan, helt enkelt?

Fast jag tänker också att det är möjligt att nån försöker, även om jag inte riktigt vet hur man skulle få lyan att uppfatta det. Ser inte det konstiga?
 
Nej, jag tar inte lekar personligt :)
Jag tycker att jag har förklarat mig i typ tre sidor nu men du argumenterar emot min förklaring. Så jag vet inte riktigt vad du vill ha för svar av mig? Har jag fått något förklarat för mig så kan jag släppa det och gå vidare och kika på andra, men det betyder ju inte att jag tycker att hon blev god för att jag godtog förklaringen.
Jag har godtagit förklaringar men ändå röstat på den personen, för jag har inte hållt med på förklaringen.

Vad jag tycker är märkligt har vi ju gått igenom ett par gånger nu, så vi kan lämna det därhän vid det här laget då. ;)

Men jag blir lite undrom att du inte alls verkar intressera dig för själva teorin, bara att jag kommer fram till dig som resultat? Jag tänker mig att i ditt läge hade jag dels varit intresserad av om det kunde stämma, om en av "oss tre" var ond och jag visste att jag var god - då hade jag velat kika på de andra två?! Och om jag istället tyckte att den där teorin var ju riktigt svag, då hade jag velat påpeka bristerna i hela teorin istället för specifikt att den pekade på just mig...

(Och ja, du har protesterat mot att du inte skulle vara "puckad" nog att hinta så, men samtidigt har du inga problem att tro det om andra spelare - som tex Myrten, som du skrev det om i röstmotiveringen. Du har också sagt att du tror John bara skulle vilja ligga lågt - men åter igen, du har själv tagit upp John, till och med till den grad att du röstmotiverat med det.)
 
Fast jag tänker också att det är möjligt att nån försöker, även om jag inte riktigt vet hur man skulle få lyan att uppfatta det. Ser inte det konstiga?

Det konstiga är som sagt inte ämnet, jag kan köpa det åt endera hållet. Det konstiga - för mig ;) - är att det ser inte ut som Hedinn, att hon skriver ett par rader av "tja" istället för att försöka resonera och/eller förklara.

Edit: Och jag skulle inte reagera om du skrev något liknande och sen inte utvecklade vidare, för det är inte något jag väntar mig av dig eller av många andra spelare. Men Myrten och Hedinn, det sticker i ögonen när just de inte går djupare...

Edit 2: Och Myrten nämner jag här just för att de som sagt har en liknande stil i sådana saker, och jag tycker Myrten - till skillnad mot Hedinn - spelar "normalt" i den här leken. Jag måste tänka klart innan jag postar!
 
Det konstiga är som sagt inte ämnet, jag kan köpa det åt endera hållet. Det konstiga - för mig ;) - är att det ser inte ut som Hedinn, att hon skriver ett par rader av "tja" istället för att försöka resonera och/eller förklara.

Edit: Och jag skulle inte reagera om du skrev något liknande och sen inte utvecklade vidare, för det är inte något jag väntar mig av dig eller av många andra spelare. Men Myrten och Hedinn, det sticker i ögonen när just de inte går djupare...

Men hur ska man vidareutveckla det? Jag tänker som sagt att ja, det är möjligt att nån försöker men jag vet inte riktigt hur.

Jag förstår inte riktigt vad det är att gå djupare i, och sen kan det ju även handla om tidsbrist.
 
Nu var det onda spionen som pratades om med Hedinn om jag inte missminner mig. Och ja, för mig är det supermysko när Hedinn väljer att säga "mjoo, på nåt sätt går det ju..." istället för att försöka faktiskt förklara. Det stämmer inte med "god Hedinn" för mig.
Fast vad vill du att jag ska göra? Beskriva alla sätt jag kan komma på som onda spionen och lyan skulle kunna försöka kommunicera med varandra? Och vad skulle det ge för leken, tänker du? Jag svarade kring Habinas(?) tankar om Koppen(?), där jag konstaterade att det inte var omöjligt att det var en ond spion som försökte hitta lyan, heller inte omöjligt att det var en ulv som försökte hitta onda spionen, även om jag tyckte det kändes tveksamt och långsökt. Hur skulle du vilja att jag utvecklar det, menar du?

Och ja, jag har dåligt med tid. Jag har haft speluppehåll ett tag av en anledning, jag är inte längre arbetslös/distanspluggare/glidare på andra sidan jorden (:D) utan jobbar (nu dessutom lite extrainhopp i stallet på gården pga personalbrist) samt håller på att starta upp egen firma, så jag har inte alls samma tid som jag hade förr.
 
Men hur ska man vidareutveckla det? Jag tänker som sagt att ja, det är möjligt att nån försöker men jag vet inte riktigt hur.

Jag förstår inte riktigt vad det är att gå djupare i, och sen kan det ju även handla om tidsbrist.

Jag vet inte hur man ska vidareutveckla det, eftersom jag inte fattar hur det skulle gå till. Jag ser ingen möjlighet att skicka riktade hintar till några särskilda i en större grupp där de andra inte får märka nåt och man inte vet vilka det är man vill prata med, lika lite som jag förstår hur den mindre gruppen ska veta vem det är som eventuellt vinkar var...

Och som sagt, jag är egentligen inte ute efter att få svar på den frågan (även om det vore intressant! :p), utan jag tycker helt enkelt att det ser inte ut som hur en god Hedinn brukar hantera frågeställningar.

Och ja, det kan kanske vara tidsbrist. Men jag är inte så benägen att komma med egna förklaringar på saker som ser misstänkta ut?

Edit: @Hedinn också! :)
 
Och som sagt, jag är egentligen inte ute efter att få svar på den frågan (även om det vore intressant! :p), utan jag tycker helt enkelt att det ser inte ut som hur en god Hedinn brukar hantera frågeställningar.

Men har du koll på hur en ond Hedinn brukar hantera frågeställningar? Jag har spelat ganska mycket med Hedinn och kan inte alls se hur hon "brukar" spela som ond eller god.
 
Jag fattar inte varför just MM skulle vara John, det är ju många som nämnt denne John. Dock tycker jag MMs röst på Myrten känn skum, för jag tycker Myrten var precis som vanligt.

Det förstår inte jag heller. Visst jag såg inte så mycket av MM igår som jag brukar och visst hon pratade lite om John (men de flesta diskuterade väl åtminstone en roll? Och att det betyder ngt är väl ganska ovanligt :confused: ) men jag kan inte se vad som skulle vara så mystiskt med det?

Myrten funderade ju jag också över, men jag kom ju inte ihåg varför jag funderade över henne :angel: så det är mkt troligt att hon skrivit ngt som var värt att fundera över. Sen innebär det varken att hon är ond eller god utan just att hon skrivit ngt som stack ut där och då, vilket jag tycker är högst ovanligt för henne.
 
Det konstiga är som sagt inte ämnet, jag kan köpa det åt endera hållet. Det konstiga - för mig ;) - är att det ser inte ut som Hedinn, att hon skriver ett par rader av "tja" istället för att försöka resonera och/eller förklara.

Edit: Och jag skulle inte reagera om du skrev något liknande och sen inte utvecklade vidare, för det är inte något jag väntar mig av dig eller av många andra spelare. Men Myrten och Hedinn, det sticker i ögonen när just de inte går djupare...

Edit 2: Och Myrten nämner jag här just för att de som sagt har en liknande stil i sådana saker, och jag tycker Myrten - till skillnad mot Hedinn - spelar "normalt" i den här leken. Jag måste tänka klart innan jag postar!


Jag förstår inte hur man ska kunna utveckla det?
Det är väl mer en fråga där man kan svara att det både går och inte går. Som jag tog med exemplet i förra leken men då fanns det ju lite att gå på.

Angående Myrten så kan jag hålla med om att hon ger bättre vibbar ifrån sig idag. Jag tyckte hon låste fast sig lite igår men ser den "normala" Myrten idag som ifrågasätter allt. Hon kommer med vettiga funderingar, och det tycker jag du gör med, men jag behöver inte hålla med om allt för det ;)

Angående din teori om mig så skulle inte jag hinta på det viset pga den anledningen jag skrev till Habina igår. Att andra hintar på det viset tror jag. Alla tänker ju olika på hur man ska och inte ska göra.
Men visst förstår jag hur du tänker. Men nu vet ju jag hur det ligger till och håller därför inte med dig om din teori att jag skulle vara John för att jag skrev så.
 
Men har du koll på hur en ond Hedinn brukar hantera frågeställningar? Jag har spelat ganska mycket med Hedinn och kan inte alls se hur hon "brukar" spela som ond eller god.

Inte lika god koll som många av er andra, helt klart! Men jag kan ju bara utgå från mina egna intryck oavsett. Och ja, jag tycker att en ond Hedinn varit mer avvaktande i början och engagerat sig mer i olika resonemang senare, medan en god Hedinn är mer engagerad i början och blir mer avvaktande senare i leken.

Det är mycket möjligt att det inte stämmer! Men det är vad jag sett/ser...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp