Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
(...) Säg att tjuven valt onda sidan och onda därmed kan vinna (enligt tidigare uträkningar, jag har inte sett över dem själv). Vågar de i så fall lita på att LL inte har sin Twist-påse? Det skulle inte jag. Jag godförklarar inte Habina på något sätt, men det här känns så underligt att jag nog vill se mer av henne.

Jag räknade på det och jag har för mig att det förutsatte att vapensmeden varit dum nog att omvandla en god till ond redan nu. Och det känns väl tveksamt.
 
Vad menar du med den fetade meningen? :confused:
(min fetning)
Intressant. Speciellt den fetade meningen ihop med den sista... Det skulle kunna vara ett sätt att få uppmärksamheten på hur John faktiskt spelar, lite "hallå, ni har fel", men måste såklart inte vara det.

Dock har jag personligen svårt att se att en ond utanför lyan inte vill märkas alls, då det ofta är såna personer som blir käk i början (såna utan misstankar som inte märkts så mycket) och det känns ju inte som bästa metoden för att överleva.
 
@Monstermom jag måste gå och handla, så helst inte 70 nya inlägg att läsa när jag kommer tillbaka. Ok? :p ;)

Schhh, stör mig inte, jag har femtioelva flikar öppna och skriver samtidigt i alla...

Hiiyaa! *inläggsninja*
smiley-dance002.gif
 
Vad menar du med den fetade meningen? :confused:
(min fetning)

Att det är helt omöjligt för oss att veta hur den som har John som roll valt att spela. Om hon försöker hinta, spela lågt, följa strömmen i i lynch eller försöka utmärka sig genom att rösta udda m.m.
 
Att det är helt omöjligt för oss att veta hur den som har John som roll valt att spela. Om hon försöker hinta, spela lågt, följa strömmen i i lynch eller försöka utmärka sig genom att rösta udda m.m.
Såklart det är så, men gissningar kan man ju ha. Det hade du ju själv?
 
Såklart det är så, men gissningar kan man ju ha. Det hade du ju själv?

Javisst, det har ju jag med som du skriver.

Men jag tycker det är lika svårt att gissa sig till hur John valt att spela som att hitta en nål i en höstack just nu.
 
Några små noteringar efter att ha läst ifatt leken.

LenaH - Vill inte följa strömmen. Känns som att hon vill gardera sig från att göra fel. Känner igen känslan, jag vill helst inte heller vara med om att rösta ut goda, men jag lyckas ändå alltid hamna där. :banghead: Jag tycker det är bra att man försöker gå sin egen väg och försöka hitta sina egna teorier, men man ska nog ändå inte undvika att följa andra för sakens skull.

Habina - Där vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Tidigare idag tyckte jag inte att jag såg något anmärkningsvärt hos henne, men när hon kom med uttalandet om att det var skönt att någon annan skrev en teori som hon bara kunde följa, ja, då vet jag inte vad som hände. Men det känns ändå inte som något en ond skulle gå ut med? Eller, är det just så hon tror att vi ska tro? Vill hon bara slippa att ta eget ansvar för dagens röstning? Om Matmissbrukaren visar sig vara god kan hon alltid bara hänvisa till att hon följde Monsters teori? Får helt enkelt vänta och se vart hennes röst hamnar innan jag kan reda ut vad jag funderar över där tror jag. Hon kanske rycker upp sig innan dl. Men ett öga åt det hållet håller jag helt klart.

Monstermom - Vänder och vrider på allas resonemang. Principfast. Står för vad hon tycker och säger.

Matmissbrukaren - Syns fullt upptagen med att försvara sig mot Monstermom. Om hon är John eller inte har jag ingen aning om.

Cirkus - Henne är jag väldigt osäker på vart jag har. Hon kom igår med mängder av mer eller mindre långsökta teorier och väljer idag att rösta på Snurrfian. Verkar också hakat upp sig lite på Koppen och att hon först höll Lilltess mot god, men sedan ändå röstade på henne. Dock tycker jag att koppen gav en rimlig förklaring till att hon vände i sitt förhållningssätt till Lilltess. Inte för att jag godförklarar koppen, men jag vet inte om det är så mycket att haka upp sig på i dagsläget heller.

Snurrfian - Verkar ha lite svårt för Monstermom och hennes rättframhet. Men beror det helt enkelt på missar i kommunikationen eller har hon svårt att stå för sina åsikter? Jag vet inte. Och det behöver ju inte alls betyda att Snurrfian är ond.
 
För övrigt:

Monstermom har en massa teorier och misstänker alla:D. Känns normalt. Säger väl inget om hennes roll, men just nu ligger hon inte på min misstänkta-lista. Jag tycker inte att hennes John-teori är dålig, men jag har ingen aning om huruvida det stämmer.

Niyama känns helt normal och vettig. Vilket inte säger någonting.

Habina utmärker sig genom att skriva att hon tycker det är skönt att kunna hoppa på Momsans teori. Det är så märkligt att jag tror att jag inte kommer att våga rösta på Habina, även om jag som sagt ser ut som en fågelholk. Är hon ond är det väldigt vågat. För vågat i det här läget? Säg att tjuven valt onda sidan och onda därmed kan vinna (enligt tidigare uträkningar, jag har inte sett över dem själv). Vågar de i så fall lita på att LL inte har sin Twist-påse? Det skulle inte jag. Jag godförklarar inte Habina på något sätt, men det här känns så underligt att jag nog vill se mer av henne.

Matmissbrukaren försvarar sig ordentligt mot Momsans John-teori. Lite känns hon god i det försvaret. Men kanske skulle hon gå på lika mycket om hon var ond, vet inte. Sedan kan jag inte hjälpa att det är lite roligt:p att det i argumentationen ingår att hon itne skulle John-hinta på det föreslagna sättet för det vore puckat, men i sin röstmotivering frågar sig om jag John-hintat just så:D.

Lena tycker jag svarar bra på Monstermoms frågor, men jag vet (naturligtvis) ändå inte var jag har henne. Hon skriver nu att hon inte ville rösta på Lobelia igår p g a tidigare erfarenheter. Det tycker jag är helt rimligt. Men jag är ändå rätt säker på att Lena vid något tillfälle tyckte att det som togs fram av Lobelia var intressant och där klingar mina små klockor en aning. Dock ska jag kolla mer noga hur detta gick till (ibland skriver jag saker i leken för att påminna mig själv, för jag gör aldrig anteckningar).

Snurrfian känns skum även idag. Ok att hon ville kolla om hon missförstått John-rollen, men därifrån att skriva om den vilda jakten på John och fråga om John är viktigast - det är väl ingen som påstått något sådant?

Det var det för nu och jag vet att det inte var alla. Förresten känner jag att jag har total nollkoll på cirkus.

EDIT: Och på Caisa och Klara! Hedinn känns neutral, säger inget. Koppen har jag skrivit om tidigare idag. LindgrenV har inte synts till ännu idag. TLV diskuterade jag ovan. Vem saknas?

ÄNNU MER EDIT: Idahoe sällar sig till min noll-koll-skara.

Men Myrten, man vet ju aldrig var man har dig så tror att du kan spela på hur många vis som helst ;)
Dock har jag ändrat uppfattning då vibbarna jag får från dig idag känns som vanliga Myrten. Det är inget spår jag tänkt fortsätta gräva i eftersom en stor del av rösten består av en förstadagsteori.
 
Men Myrten, man vet ju aldrig var man har dig så tror att du kan spela på hur många vis som helst ;)
Dock har jag ändrat uppfattning då vibbarna jag får från dig idag känns som vanliga Myrten. Det är inget spår jag tänkt fortsätta gräva i eftersom en stor del av rösten består av en förstadagsteori.

Den vanliga Myrten som man inte vet var man har?:rofl:
 
Jag räknade på det och jag har för mig att det förutsatte att vapensmeden varit dum nog att omvandla en god till ond redan nu. Och det känns väl tveksamt.

Det gör man förhoppningsvis inte förens man har någorlunda hum om någon.
 
Absolut, men även den/de personerna måste ju teoria om nåt utan att det blir för uppenbart att den/de sitter på info.

Självklart. Och sedan är det väl lite dumt att visa att man sitter på någon specialinfo så här tidigt.
Den enda som vet något är väl ändå siaren?
Spionerna vet ju inte vem ängeln är eftersom hon är död och även om hon levde hade hon kanske valt att skydda någon annan för att inte visa sig för John.

Edit,

Eller tjuven om den snattat en sia.
 
Såklart att spionerna sitter på lite info med. Dom vet vem som är siad och har då ett hum om vem som kan vara god/ond.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp