Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om jag blir så mycket klokare ikväll.

Jag tycker fortfarande att snurrfian beter sig knepigt, som till exempel när hon tyckte det var oviktigt att försöka hitta Prins John. Ond som ond säger jag, självklart lynchar jag hellre en ulv än Prins John i det här läget, men måste jag välja mellan en god och Prins John tror jag svaret är rätt självklart. ;) Gör det henne ond, det är jag däremot osäker på.

Matmissbrukaren tror jag absolut kan vara Prins John. Kan det kanske till och med vara så att ulven snurrfian till varje pris vill stoppa monstermoms resonemang, eftersom lyan helt missat det och förstås vill ha kvar Prins John?

Resten av gänget... Ja, ni får alla fortsätta vara neutrala. I alla fall medan jag läser ikapp mig. ;)
 
Som sagt, jag tror att John finns bland de som valde att rösta sent och ensamt - för att undvika att ställa till det för ulvarna. Av de tre så hamnar @Matmissbrukaren högst, av anledningen att hon även nämner John i sin motivering. Hon protesterar sedan att så skulle hon aldrig göra, men röstar själv på @Myrten för att hon skulle kunna vara John för att hon pratar om honom. Does not compute, för mig.
Jag tänker också lite som du här. Har dock inte hunnit sätta mig in i statistiken än då jag precis kom hem, men det känns logiskt att en ev. Prins John finns bland de sena, icke-avgörande strörösterna. Samt att personen på något vis nämnt Prins John för att försöka göra lyan medveten om sig själv.

Skummar igenom leken just nu.
 
Jag vet inte om jag blir så mycket klokare ikväll.

Jag tycker fortfarande att snurrfian beter sig knepigt, som till exempel när hon tyckte det var oviktigt att försöka hitta Prins John. Ond som ond säger jag, självklart lynchar jag hellre en ulv än Prins John i det här läget, men måste jag välja mellan en god och Prins John tror jag svaret är rätt självklart. ;) Gör det henne ond, det är jag däremot osäker på.

Matmissbrukaren tror jag absolut kan vara Prins John. Kan det kanske till och med vara så att ulven snurrfian till varje pris vill stoppa monstermoms resonemang, eftersom lyan helt missat det och förstås vill ha kvar Prins John?

Resten av gänget... Ja, ni får alla fortsätta vara neutrala. I alla fall medan jag läser ikapp mig. ;)

Är ulvarna så dumma att försvara någon dom TROR är John?
 
Är ulvarna så dumma att försvara någon dom TROR är John?

Kanske. Om de själva missat hinten som monstermom tror att du gjorde, så är de säkert lite irriterade på sig själva nu. En ond spion är ju bra att ha i leken, men jag vet inte själv hur jag skulle göra som ulv. Kanske är onda spionen inte värd att riskera en annan ulv.
 
Varför skulle det göra Koppen mer misstänkt att den hon röstade på käkades? Det säger väl typ noll och ingenting.

Svarar på detta innan jag läser ikapp mig så jag inte glömmer av det ;)

Inte för att den hon röstade på käkades, utan för att den hon röstade på visade sig vara god. Det behöver inte betyda någonting alls såklart, speciellt inte såhär tidigt i leken. Men om flera spelare är misstänksamma mot en specifik spelare behöver det ju inte nödvändigtvis hjälpa misstankarna att man vet att denne röstat på en god, speciellt tidigt i leken när lite info finns att tillgå. Lite så jag tänkte. :)
 
:rofl::rofl::rofl::rofl:



Momsan! Du har skrivit 121 inlägg! Det är vad jag brukar skriva när jag är superaktiv och är kvar hela leken! Vi är på dag 2 nu.:rofl::rofl::rofl:


I'll have you know, sir/ma'am, att jag faktiskt är mycket behärskad! OK, kanske lite mer idag än igår, men jag jobbar hårt på att inte engagera mig så mycket! Tänker inte ens skriva ett sammanfattande teoriinlägg om alla spelare (... om jag klarar av att stå emot... :banghead:), avslappnad är jag. Jag skriver inte alls många inlägg! Ni bara inbillar er. :meh:
 
I'll have you know, sir/ma'am, att jag faktiskt är mycket behärskad! OK, kanske lite mer idag än igår, men jag jobbar hårt på att inte engagera mig så mycket! Tänker inte ens skriva ett sammanfattande teoriinlägg om alla spelare (... om jag klarar av att stå emot... :banghead:), avslappnad är jag. Jag skriver inte alls många inlägg! Ni bara inbillar er. :meh:

Du, jag vågar knappt lämna leken för att käka. Det är väl 100 inlägg att ta igen efter en kvarts paus O_o
Men vi bestämmer matpaus vid 20.00 för alla då va så missar jag inget :p
 
Det tror jag.@Paddington kanske kan svara på om dom får den raden eller inte?

Svaret finns i rollistan

Men vad gör egentligen Robin Hood i den här berättelsen?
Robin Hood, tar från de rika och ger till de fattiga och ligger ständigt i luven på Prins John, men vilken sida ska han ta i denna berättelse när alla inblandade tillhör adeln?
Robin är ficktjuv – sina val gör hen före dag-DL. När hen snott någon förmåga kan hen använda den själv istället. En spelare kan bara utsättas för stöld en gång. Robin måste fatta beslut om vilken sida denne vill spela för före DL1 (om inget beslut fattas lottar LL). Tjuvens val syns i spion-infon.
 
Alltså, har ni inget annat att göra än att sitta på Buke? och skriva massvis med inlägg som tar en timme att bara läsa igenom, för att inte tala om försöka hålla koll på vem som sagt vad...:banghead::arghh: @Monstermom skulle inte du vara mindre aktiv och typ se på film?O_o

Lite tankar såhär långt:

Angående Monstermoms teori att Matmissbrukaren skulle vara John pga att hennes röst igår inte störde ulvarna och motiverades bla med John, så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Å ena sidan kan jag tycka att teorin i sig är lite väl långsökt. Å andra sidan så är Matmissbrukarens reaktion klart intressant. Hon försvarar sig på ett udda sätt, jag tycker Monstermom slår huvudet på spiken i inlägg 711:
Vad jag tycker är märkligt har vi ju gått igenom ett par gånger nu, så vi kan lämna det därhän vid det här laget då. ;)

Men jag blir lite undrom att du inte alls verkar intressera dig för själva teorin, bara att jag kommer fram till dig som resultat? Jag tänker mig att i ditt läge hade jag dels varit intresserad av om det kunde stämma, om en av "oss tre" var ond och jag visste att jag var god - då hade jag velat kika på de andra två?! Och om jag istället tyckte att den där teorin var ju riktigt svag, då hade jag velat påpeka bristerna i hela teorin istället för specifikt att den pekade på just mig...

(Och ja, du har protesterat mot att du inte skulle vara "puckad" nog att hinta så, men samtidigt har du inga problem att tro det om andra spelare - som tex Myrten, som du skrev det om i röstmotiveringen. Du har också sagt att du tror John bara skulle vilja ligga lågt - men åter igen, du har själv tagit upp John, till och med till den grad att du röstmotiverat med det.)
Det gör att MM ändå blir lite misstänkt för mig. Tyckte alltså att Monstermoms teori från början verkade långsökt, men MMs reaktion får mig att fundera på om Monstermom inte lyckats pricka rätt trots allt...

Även Hedinn misstänktes en aning av Monstermom, pga hennes borttappade professorsmössa ;) Jag känner snarare att det påminner om Hedinn i senaste leken, då hon visserligen var ond men framförallt hade väldigt ont om tid. Så det känns inte för mig som att det säger något om Hedinns roll. Nu under eftermiddagen har hon ju dessutom varit mer aktiv igen. Hedinn får vara neutral än så länge.

Jag tycker, som en del andra tror jag, att Habina alldeles för lättvindigt hakar på Monstermoms teori mot MM. Känns återigen som att hon spelar på att hon inte förstår eller inte kan hitta något misstänkt. Så brukar som sagt inte Habina göra, är min erfarenhet. :cautious: Hon är misstänkt för mig just nu.

Snurrfian har fått fleras radar att plinga idag, efter hennes agerande i John-debatten. Jag håller med de som tycker att detta är skumt, så Snurrfian är på min lista av de som ska hållas extra koll på.

Återkommer när jag hunnit läsa mer...
 
Koppen har betett sig lite lagom udda, inte minst snacket om käk igår efter DL. Men samtidigt så brukar Koppen vara lite annorlunda i sin spelstil, så jag vet inte om jag tycker det säger något om hennes roll egentligen.

Monstermom producerar inlägg fortare än jag hinner läsa dom :p Hittar många teorier, av vilka en del verkar rätt så långsökta, men just nu känns hon inte ond för mig i alla fall.

LindgrenV har inte sagt så mycket idag. Vill gärna se mer därifrån! Neutral so far.
 
Jag tycker att både Matmissbrukarens röst på Myrten samt TLVs röst på Hedinn sticker ut lite grann.

TLV reagerade jag mest på att motiveringen kändes lite lösryckt och snabb. Kan bero på att det blev ont om tid, men den känns på något vis lite blek.

Matmissbrukaren undvek också gruppröstningarna och hittade sin starkaste misstanke hos Myrten, eftersom det var där hon lade sin röst. Här reagerar jag på det som även Monstermom är inne på - alltså att MM lägger en röst som inte är avgörande för fem öre, samtidigt som hon också pratar lite om Prins John. Vilket kan tolkas som någon form av försök till kommunikation med Lyan.
 
Jag tycker, som en del andra tror jag, att Habina alldeles för lättvindigt hakar på Monstermoms teori mot MM. Känns återigen som att hon spelar på att hon inte förstår eller inte kan hitta något misstänkt. Så brukar som sagt inte Habina göra, är min erfarenhet. :cautious: Hon är misstänkt för mig just nu.

Fast måste jag vara ond bara för att jag är lite mer "wild n' crazy"? :banana:
 
Jag ber för övrigt om ursäkt över att min aktivitet är lite mindre än normalt (vilket blir extra påtagligt när alla andra är så FÖRBANNAT AKTIVA :rofl:) men jag har haft rejäl nackspärr sedan igår och har lite svårt att sitta vid datorn och fokusera längre stunder.
 
Jag tycker att både Matmissbrukarens röst på Myrten samt TLVs röst på Hedinn sticker ut lite grann.

TLV reagerade jag mest på att motiveringen kändes lite lösryckt och snabb. Kan bero på att det blev ont om tid, men den känns på något vis lite blek.

Matmissbrukaren undvek också gruppröstningarna och hittade sin starkaste misstanke hos Myrten, eftersom det var där hon lade sin röst. Här reagerar jag på det som även Monstermom är inne på - alltså att MM lägger en röst som inte är avgörande för fem öre, samtidigt som hon också pratar lite om Prins John. Vilket kan tolkas som någon form av försök till kommunikation med Lyan.

Jag undvek inte några gruppröstningar. Jag har inga problem med att rösta i ström. Gjorde jag två ggr i förra leken.
Jag röstar på den jag tycker verkar misstänkt även om jag nu i efterhand har ändrat mina tankar angående Myrten. Det finns flera andra som är bra mycket mer misstänkta för tillfället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp