Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det förstår inte jag heller. Visst jag såg inte så mycket av MM igår som jag brukar och visst hon pratade lite om John (men de flesta diskuterade väl åtminstone en roll? Och att det betyder ngt är väl ganska ovanligt :confused: ) men jag kan inte se vad som skulle vara så mystiskt med det?

Myrten funderade ju jag också över, men jag kom ju inte ihåg varför jag funderade över henne :angel: så det är mkt troligt att hon skrivit ngt som var värt att fundera över. Sen innebär det varken att hon är ond eller god utan just att hon skrivit ngt som stack ut där och då, vilket jag tycker är högst ovanligt för henne.

Jag var aktiv en del på dagen men inte på kvällen eftersom vi byggde klart min garderob jag har väntat på i 1 1/2 år på nu och prioriterade det några timmar på kvällen. Idag kan jag dock sitta här hela kvällen om jag vill, med andra ord som jag brukar göra :p
 
Inte lika god koll som många av er andra, helt klart! Men jag kan ju bara utgå från mina egna intryck oavsett. Och ja, jag tycker att en ond Hedinn varit mer avvaktande i början och engagerat sig mer i olika resonemang senare, medan en god Hedinn är mer engagerad i början och blir mer avvaktande senare i leken.

Det är mycket möjligt att det inte stämmer! Men det är vad jag sett/ser...

Vilka känner du att du har koll på och hur är tankarna kring dessa?
 
Det förstår inte jag heller. Visst jag såg inte så mycket av MM igår som jag brukar och visst hon pratade lite om John (men de flesta diskuterade väl åtminstone en roll? Och att det betyder ngt är väl ganska ovanligt :confused: ) men jag kan inte se vad som skulle vara så mystiskt med det?

Myrten funderade ju jag också över, men jag kom ju inte ihåg varför jag funderade över henne :angel: så det är mkt troligt att hon skrivit ngt som var värt att fundera över. Sen innebär det varken att hon är ond eller god utan just att hon skrivit ngt som stack ut där och då, vilket jag tycker är högst ovanligt för henne.

Vad är det som är oklart? Du verkade förstå hur jag resonerade när du skrev om din egen ströröst?
 
Nejnej, inte att jag har bättre koll på andra än Hedinn, utan att andra än jag har bättre koll på Hedinn. :p

Jag känner inte att jag har koll! :rofl:

Okej :p

Jag trodde du menade att du inte har koll på hur Hedinn brukar spela men att du har koll på vad andra har för normalt spelsätt :)
 
Inte lika god koll som många av er andra, helt klart! Men jag kan ju bara utgå från mina egna intryck oavsett. Och ja, jag tycker att en ond Hedinn varit mer avvaktande i början och engagerat sig mer i olika resonemang senare, medan en god Hedinn är mer engagerad i början och blir mer avvaktande senare i leken.

Det är mycket möjligt att det inte stämmer! Men det är vad jag sett/ser...
Kan ju dessutom tillägga att under den diskussionen igår var vi iväg och skodde hästar, jag försökte hänga med i det jag kunde från mobilen lite samtidigt, men kan ändå inte riktigt se hur jag skulle utveckla resonemanget. Men en ond utanför lyan brukar väl alltid på nåt sätt försöka göra sig synlig, sen att det kan vara halvt omöjligt för ulvarna att uppfatta det är väl en annan sak...

Men att dra upp rollen har väl hänt att folk som haft den gjort, protesterat mot någons teori att en person har den rollen har andra gjort, därmed inte sagt att det behöver vara onda med rollen som gör just de grejerna, det kan lika gärna vara goda. Men något tror jag ju att en med en sån roll försöker göra. Sen som sagt, ja, det kan uppfattas av goda och ja, det kan bli osynligt för lyan.
 
Kan ju dessutom tillägga att under den diskussionen igår var vi iväg och skodde hästar, jag försökte hänga med i det jag kunde från mobilen lite samtidigt, men kan ändå inte riktigt se hur jag skulle utveckla resonemanget. Men en ond utanför lyan brukar väl alltid på nåt sätt försöka göra sig synlig, sen att det kan vara halvt omöjligt för ulvarna att uppfatta det är väl en annan sak...

Men att dra upp rollen har väl hänt att folk som haft den gjort, protesterat mot någons teori att en person har den rollen har andra gjort, därmed inte sagt att det behöver vara onda med rollen som gör just de grejerna, det kan lika gärna vara goda. Men något tror jag ju att en med en sån roll försöker göra. Sen som sagt, ja, det kan uppfattas av goda och ja, det kan bli osynligt för lyan.

Som sagt, jag vänder mig inte mot att en ond utanför lyan vill ha kontakt - jag spanar ju själv efter John ;) - utan min reaktion handlar om att du inte beter dig på ett sätt jag känner igen som "god Hedinn". Den specifika frågan är mer perifer egentligen. Det kan ju vara så att du är helt normal och jag är vilse, och/eller du bara har mindre tid än jag är van vid, men just därför är det ju värdefullt att jag luftar de här tankarna och får höra vad andra, som spelat mycket mer mot dig kanske, tänker om saken - och vad du tänker om saken.
 
Mina tankar hittills...

Matmissbrukaren - den lätta rösten på Myrten igår gör mig skeptisk. Fick dessutom känslan av att hon ville misstänka en som misstänkte Lobelia för att bli lite godförklarad och hon skrev ju även själv efteråt nåt i stil med "vem hade rätt?".

Snurrifan - fattar inte varför hon "hänger upp sig" på diskussionen om John, liksom fokusera på nåt annat själv då? Sen kommentaren att hon knappt vågar skriva för att allt hon skriver anses skumt skaver också. SÅ misstänkt har väl inte Snurris varit? Och det beror ju på VAD man skriver.

Monster - ja det är inte ont om teorier i alla fall :D Mycket känns dock långsökt. Monster brukar väl spruta ur sig inlägg oavsett roll så jag vet inte vad det säger om henne.

Habina - tycker hon hängde på Monsters teori alldeles för lätt, har skrivit nåt mer jag tyckte var skumt men som jag tycker inte minns nu. Habina kan ju dock spela lite udda oavsett roll.

Koppen - tycker snacket igår om att hon skulle bli käk var skumt, som hon sen backade lite på och inte menade käk just denna gång eller nåt sånt. Koppen skriver ju dock ofta skumma grejer så vet inte om det säger något.

Myrten - resonerar vettigt som vanligt och det säger väl egentligen ingenting när det gäller Myrten. Har i alla fall inte hittat något misstänkt här.

Caisa - tankarna om att Lilltess käkades reagerade jag lite på. Känslan när jag läste var att Caisa just suttit i lyan och diskuterat käk.
 
Som sagt, jag vänder mig inte mot att en ond utanför lyan vill ha kontakt - jag spanar ju själv efter John ;) - utan min reaktion handlar om att du inte beter dig på ett sätt jag känner igen som "god Hedinn". Den specifika frågan är mer perifer egentligen. Det kan ju vara så att du är helt normal och jag är vilse, och/eller du bara har mindre tid än jag är van vid, men just därför är det ju värdefullt att jag luftar de här tankarna och får höra vad andra, som spelat mycket mer mot dig kanske, tänker om saken - och vad du tänker om saken.
Absolut, det sätter jag inte emot. Men eftersom du skrev att det är ovanligt att jag skriver något utan att utveckla så funderar jag på vad det är du anser att jag borde ha utvecklat i det läget, då jag inte riktigt ser vad jag hade kunnat utveckla.
 
Myrten funderade ju jag också över, men jag kom ju inte ihåg varför jag funderade över henne :angel: så det är mkt troligt att hon skrivit ngt som var värt att fundera över. Sen innebär det varken att hon är ond eller god utan just att hon skrivit ngt som stack ut där och då, vilket jag tycker är högst ovanligt för henne.

Är det ovanligt att Myrten skriver saker som sticker ut? Att hon skriver skumma saker är väl ovanligt, men hon är väl knappast den som är rädd för att sticka ut?
 
Jag tycker inte man ska låta "strömmen" påverka en alls, och förstår inte varför det skulle vara bra?
Jag har inte påstått att det är varken bra eller dåligt?
Hur läser du?

För övrigt tycker jag inte att jag lade en usel förstaröst utan jag tyckte verkligen att cirkus betedde sig udda och det har inte försvagats idag då jag tycker hon godförklarade Niyama väldigt lättvindigt.
 
Caisa - tankarna om att Lilltess käkades reagerade jag lite på. Känslan när jag läste var att Caisa just suttit i lyan och diskuterat käk.

Kvick notering för mitt eget minne här (nej, jag är inte typen som har dokument och grafer över ulvlekarna! :D): det här är ett resonemang som jag aldrig begriper, jag tycker det är helt rimligt att fundera kring käket även som god, men jag har ändå ofta sett att såna här observationer faktiskt stämmer - även fast jag inte begriper hur/varför! Så ska kika extra på Caisa när jag kommer hem från promenad...
 
Kvick notering för mitt eget minne här (nej, jag är inte typen som har dokument och grafer över ulvlekarna! :D): det här är ett resonemang som jag aldrig begriper, jag tycker det är helt rimligt att fundera kring käket även som god, men jag har ändå ofta sett att såna här observationer faktiskt stämmer - även fast jag inte begriper hur/varför! Så ska kika extra på Caisa när jag kommer hem från promenad...

Alltså senare i leken kan det väl vara intressant. Typ "kan ulvarna ha trott att x var siare?" eller nåt sånt. Men dag ett förstår jag inte vad det skulle ge och Caisas resonemang om det köper jag inte alls.
 
Mina tankar hittills...

Matmissbrukaren - den lätta rösten på Myrten igår gör mig skeptisk. Fick dessutom känslan av att hon ville misstänka en som misstänkte Lobelia för att bli lite godförklarad och hon skrev ju även själv efteråt nåt i stil med "vem hade rätt?".
Det där håller jag med om. Dag ett har man ju noll koll, man röstar efter det man tycker är misstänkt. Att "ha rätt" och hitta en ond är inte så himla enkelt då, direkt. Sen att man kan bli skeptisk för något pågående drev är en sak, det brukar jag också kunna bli, men det beror främst på att det (enligt min erfarenhet) sällan är en ond som lynchas då. Igår var det ju dock ganska spridda röster, inte alla på en, och då känns det ju som större möjlighet att det någonstans är en ond som får röster.

Men även om man vänder sig mot röster på någon så kan man ju omöjligt veta innan vad som är rätt eller inte, om det inte handlar om ett tvillingpar, vilket vi ju vet nu inte var fallet.
 
Läser igenom leken. Fastnade på det här citatet av cirkus:

[...}Jag har ju delgett vad jag tänker om Koppen, hon var skum igår, både runt röstning, röständring och efter DL. Samtidigt så *kan* det vara en god som inte har en aning om nånting och blir stressad och gör simpla misstag - jag tänker lite på hur jag hoppade på goda Paddington i tidigt förra leken efter ett lite likartat misstag. Myrten påpekar även att Koppen brukar vara med laid back som ond - jag själv känner att sånt kan jag inte vara säker på - hur någon spelar som si eller så. Däremot så behöver det underliga Koppen gjorde igår inte nödvändigtvis göra henne till ond. [...]

Bara så att inte någon missförstår vad jag har skrivit: jag vet inte var Koppen står, men hennes uttalanden behöver inte betyda att hon är ond. Även om de känns rätt skumma.
 
Är det ovanligt att Myrten skriver saker som sticker ut? Att hon skriver skumma saker är väl ovanligt, men hon är väl knappast den som är rädd för att sticka ut?
Tack för att du skriver mina inlägg åt mig. När jag läste kommentaren av @TeamLundVer kände jag mig :eek::eek::eek: och började fundera på om jag har en helt annan bild av hur jag spelar än de jag spelar med har. Jag tycker jag ibland brukar skriva nästan utmanande saker (oavsett roll ska det tilläggas).

Reagerar på den kommentaren och även det som TLV skrev igår att det rasade in röster på Lobelia. Hon förklarade att det tog tid att skriva inlägget och det köper jag, men jag tycker ändå att rösten på Hedinn kändes lite som ett sätt att smita undan. Nu behöver inte det innebära att TLV är ond. Jag vet att det inte är ovanligt bland goda att om man inte känner sig säker lägga en röst på någon som känns halvskum för att slippa vara med i en utröstning. Men jag reagerar lite. Ändå.
 
Du har du ju faktiskt inte en aning om!
Du säger att jag är John för att jag inte hängde på någon annans teori utan följde min egen.
Den som är John vet nog själv om hur denne valt att spela. Jag tror faktiskt hellre att John vill smälta in och inte utmärka sig.

Vad menar du med den fetade meningen? :confused:
(min fetning)
 
Jag har inte påstått att det är varken bra eller dåligt?
Hur läser du?

För övrigt tycker jag inte att jag lade en usel förstaröst utan jag tyckte verkligen att cirkus betedde sig udda och det har inte försvagats idag då jag tycker hon godförklarade Niyama väldigt lättvindigt.

Jag läser att du vill undvika att följa strömmen? Hur menar du då?

Jag vet inget alls om din röst var dålig eller bra, det får vi se först när vi vet Cirkus roll, så att den är usel har jag inte sagt?
 
För övrigt:

Monstermom har en massa teorier och misstänker alla:D. Känns normalt. Säger väl inget om hennes roll, men just nu ligger hon inte på min misstänkta-lista. Jag tycker inte att hennes John-teori är dålig, men jag har ingen aning om huruvida det stämmer.

Niyama känns helt normal och vettig. Vilket inte säger någonting.

Habina utmärker sig genom att skriva att hon tycker det är skönt att kunna hoppa på Momsans teori. Det är så märkligt att jag tror att jag inte kommer att våga rösta på Habina, även om jag som sagt ser ut som en fågelholk. Är hon ond är det väldigt vågat. För vågat i det här läget? Säg att tjuven valt onda sidan och onda därmed kan vinna (enligt tidigare uträkningar, jag har inte sett över dem själv). Vågar de i så fall lita på att LL inte har sin Twist-påse? Det skulle inte jag. Jag godförklarar inte Habina på något sätt, men det här känns så underligt att jag nog vill se mer av henne.

Matmissbrukaren försvarar sig ordentligt mot Momsans John-teori. Lite känns hon god i det försvaret. Men kanske skulle hon gå på lika mycket om hon var ond, vet inte. Sedan kan jag inte hjälpa att det är lite roligt:p att det i argumentationen ingår att hon itne skulle John-hinta på det föreslagna sättet för det vore puckat, men i sin röstmotivering frågar sig om jag John-hintat just så:D.

Lena tycker jag svarar bra på Monstermoms frågor, men jag vet (naturligtvis) ändå inte var jag har henne. Hon skriver nu att hon inte ville rösta på Lobelia igår p g a tidigare erfarenheter. Det tycker jag är helt rimligt. Men jag är ändå rätt säker på att Lena vid något tillfälle tyckte att det som togs fram av Lobelia var intressant och där klingar mina små klockor en aning. Dock ska jag kolla mer noga hur detta gick till (ibland skriver jag saker i leken för att påminna mig själv, för jag gör aldrig anteckningar).

Snurrfian känns skum även idag. Ok att hon ville kolla om hon missförstått John-rollen, men därifrån att skriva om den vilda jakten på John och fråga om John är viktigast - det är väl ingen som påstått något sådant?

Det var det för nu och jag vet att det inte var alla. Förresten känner jag att jag har total nollkoll på cirkus.

EDIT: Och på Caisa och Klara! Hedinn känns neutral, säger inget. Koppen har jag skrivit om tidigare idag. LindgrenV har inte synts till ännu idag. TLV diskuterade jag ovan. Vem saknas?

ÄNNU MER EDIT: Idahoe sällar sig till min noll-koll-skara.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp