För övrigt:
Monstermom har en massa teorier och misstänker alla
. Känns normalt. Säger väl inget om hennes roll, men just nu ligger hon inte på min misstänkta-lista. Jag tycker inte att hennes John-teori är dålig, men jag har ingen aning om huruvida det stämmer.
Niyama känns helt normal och vettig. Vilket inte säger någonting.
Habina utmärker sig genom att skriva att hon tycker det är skönt att kunna hoppa på Momsans teori. Det är så märkligt att jag tror att jag inte kommer att våga rösta på Habina, även om jag som sagt ser ut som en fågelholk. Är hon ond är det väldigt vågat. För vågat i det här läget? Säg att tjuven valt onda sidan och onda därmed kan vinna (enligt tidigare uträkningar, jag har inte sett över dem själv). Vågar de i så fall lita på att LL inte har sin Twist-påse? Det skulle inte jag. Jag godförklarar inte Habina på något sätt, men det här känns så underligt att jag nog vill se mer av henne.
Matmissbrukaren försvarar sig ordentligt mot Momsans John-teori. Lite känns hon god i det försvaret. Men kanske skulle hon gå på lika mycket om hon var ond, vet inte. Sedan kan jag inte hjälpa att det är lite roligt
att det i argumentationen ingår att hon itne skulle John-hinta på det föreslagna sättet för det vore puckat, men i sin röstmotivering frågar sig om
jag John-hintat just så
.
Lena tycker jag svarar bra på Monstermoms frågor, men jag vet (naturligtvis) ändå inte var jag har henne. Hon skriver nu att hon inte ville rösta på Lobelia igår p g a tidigare erfarenheter. Det tycker jag är helt rimligt. Men jag är ändå rätt säker på att Lena vid något tillfälle tyckte att det som togs fram av Lobelia var intressant och där klingar mina små klockor en aning. Dock ska jag kolla mer noga hur detta gick till (ibland skriver jag saker i leken för att påminna mig själv, för jag gör aldrig anteckningar).
Snurrfian känns skum även idag. Ok att hon ville kolla om hon missförstått John-rollen, men därifrån att skriva om den vilda jakten på John och fråga om John är viktigast - det är väl ingen som påstått något sådant?
Det var det för nu och jag vet att det inte var alla. Förresten känner jag att jag har total nollkoll på
cirkus.
EDIT: Och på
Caisa och
Klara!
Hedinn känns neutral, säger inget.
Koppen har jag skrivit om tidigare idag.
LindgrenV har inte synts till ännu idag.
TLV diskuterade jag ovan. Vem saknas?
ÄNNU MER EDIT:
Idahoe sällar sig till min noll-koll-skara.