Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst ikapp nu och skall strax börja om från DL och se om jag kan nosa upp någonting. Men jag tycker att @Monstermoms teori om matmissbrukaren som Prins John låter högst rimlig och jag lär nog lägga min röst där. Om jag inte hittar något ännu smarrigare som ni andra missat.

Det känns som att du köper det där lite väl enkelt.
 
På dig låter det som att jag röstade på någon som inte var av dom tre som fick mest röster för att jag skulle vara John? :confused:
Jag röstade på Myrten för jag tyckte hon låg på Lobelia rätt bra när jag själv kände att Lobelia var som hon brukade. Och vem hade rätt egentligen?

Det här får mig att misstänka att du visste att Lobelia var god och ville rösta på någon som misstänkte henne :cautious:

Förtydligande: "god" som inte ulvkollega i alla fall.
 
Alltså, jag kan ta att du röstar på dig där du egentligen bara hänger på Monstermoms teori vilket för mig är märkligt för du kommer inte med några som helst egna tankar om varken mig eller någon annan. Och det känns skönt att kunna rösta på mig?!

Vad är det som är skönt med att kunna rösta på någon? Vilket jäkla uttalande om jag får säga det själv.

Men då så, du röstar på mig för att det är skönt att kunna hänga på någon annans teori och slippa komma med något eget.

Det var någon igår som sa att du ursäktar dig med att inte hitta några teorier och det stämmer verkligen.
Tror det var @LindgrenV

Ja, enligt reglerna måste jag ju rösta och när jag har totalt stopp i hjärnan är det skönt att någon kommit med en teori som jag kan följa och som känns logisk, så jag har någon att faktiskt rösta på.
 
Innan jag går tillbaka i leken.

Jag kom in i leken igen klockan 21.40 och skulle läsa igenom det som skrivits innan jag skulle rösta men det var 98 (!) inlägg att gå igenom och det hann jag helt enkelt bara inte.
Så jag gick på min teorier jag hade sen innan på dagen när jag la min röst och ja, det är en svag motivering på @Myrten men det är vad jag hade första dagen.
Angående Myrtens spelsätt så tycker jag inte man kan gå på det överhuvudtaget. Hon är en duktig spelare och jag vet helt enkelt aldrig var jag har henne och Lobelia tyckte jag mig ändå känna igen från när hon är god.
Jag är inte den enda som reagerar på spelsätt. Flera har pratat om Koppens sätt att spela och inte en enda säger sig förstå sig på henne.
 
Jag fattar inte varför just MM skulle vara John, det är ju många som nämnt denne John. Dock tycker jag MMs röst på Myrten känn skum, för jag tycker Myrten var precis som vanligt.

Som sagt, jag tror att John finns bland de som valde att rösta sent och ensamt - för att undvika att ställa till det för ulvarna. Av de tre så hamnar @Matmissbrukaren högst, av anledningen att hon även nämner John i sin motivering. Hon protesterar sedan att så skulle hon aldrig göra, men röstar själv på @Myrten för att hon skulle kunna vara John för att hon pratar om honom. Does not compute, för mig.
 
Det här får mig att misstänka att du visste att Lobelia var god och ville rösta på någon som misstänkte henne :cautious:

Förtydligande: "god" som inte ulvkollega i alla fall.

Nej, jag visste inte att hon var god. Helt omöjligt för mig att veta.
Klart hon är misstänkt hon med men det fanns andra som jag misstänkte mer.
Varför skulle jag vilja lägga en röst på någon som röstade på henne?
Vad skulle det finnas för baktanke med det?
 
En tanke är även om lyan verkligen valt att käka Lilltess om Koppen ingick i den. Hon ändrade visserligen röst men hennes ursprungliga röst var på Lilltess. Försöker lyan bara göra Koppen än mer misstänkt? Eller är det en tillfällighet/Koppen sitter i lyan och de chansade på att någon skulle tänka precis som jag om de käkade Lilltess? :cautious: :p

Varför skulle det göra Koppen mer misstänkt att den hon röstade på käkades? Det säger väl typ noll och ingenting.
 
Innan jag går tillbaka i leken.

Jag kom in i leken igen klockan 21.40 och skulle läsa igenom det som skrivits innan jag skulle rösta men det var 98 (!) inlägg att gå igenom och det hann jag helt enkelt bara inte.
Så jag gick på min teorier jag hade sen innan på dagen när jag la min röst och ja, det är en svag motivering på @Myrten men det är vad jag hade första dagen.
Angående Myrtens spelsätt så tycker jag inte man kan gå på det överhuvudtaget. Hon är en duktig spelare och jag vet helt enkelt aldrig var jag har henne och Lobelia tyckte jag mig ändå känna igen från när hon är god.
Jag är inte den enda som reagerar på spelsätt. Flera har pratat om Koppens sätt att spela och inte en enda säger sig förstå sig på henne.

Nej, men så vitt jag ser är du den enda som använder spelsätt åt båda hållen? Å ena sidan visade Lobelias spelsätt att hon sannolikt var god, å andra sidan kan man inte säga något om Myrten genom spelsätt?
 
Både ja och nej, det förekommer men innan första dl så tycker jag ändå det är en risktagning att göra det eftersom det kan dra blickar till sig för man tycker det är en hint. Så första dagen är det väl bättre att hålla sig mer neutral.

@Monstermom

Så här skriver jag när Habina undrar om inte John skulle kunna visa sig innan första dl.
Jag skriver ingenstans att det inte är omöjligt.
Som sagt, jag är inte så korkad så jag hintar på det viset.
Däremot ser jag inget konstigt med att tidigare haft en diskussion om rollen och ändå kunna vara John. Jag har ingenstans stängt den möjligheten.

Nu orkar jag faktiskt inte försvara mig mer utan tänkte sätta mig och gå igenom leken och hitta onda istället0 för att ha en meningslös diskussion där det är helt uppenbart att du inte ens tänker försöka öppna upp dig för andra tankar.
 
Nej, men så vitt jag ser är du den enda som använder spelsätt åt båda hållen? Å ena sidan visade Lobelias spelsätt att hon sannolikt var god, å andra sidan kan man inte säga något om Myrten genom spelsätt?

Jag hänger inte med på vad du menar att jag har spelsätt åt båda hållen?
 
Så gör Hedinn också. Men inte den här gången. Istället syns hon knappt till, utvecklar väldigt lite, och svarar bara kryptiskt på speltaktik. För mig är det väldigt olikt henne och jag reagerar starkt på det! :cautious:

Jag tycker det liknar en Hedinn med lite tid. Jag tycker inte att det är någon taktik hon brukar köra som ond. Dock reagerade jag på något med hennes röst igår.
 
Det känns som att du köper det där lite väl enkelt.
Håller med. Och samtidigt som det känns skumt så känns det så uppseendeväckande att jag börjar undra...:crazy: För jag ser ingen rim och reson i att som ond öppet tala om att man hakar på någon annans teori. (Iofs ser jag ingen rim och reson i att göra det som god heller:rofl:)

Nu har vi inte sett någon röst ännu, men jag trollkarlen är död. Inte gäller en eventuell förtrollning då? @Paddington
 
@Monstermom

Så här skriver jag när Habina undrar om inte John skulle kunna visa sig innan första dl.
Jag skriver ingenstans att det inte är omöjligt.
Som sagt, jag är inte så korkad så jag hintar på det viset.
Däremot ser jag inget konstigt med att tidigare haft en diskussion om rollen och ändå kunna vara John. Jag har ingenstans stängt den möjligheten.

Nu orkar jag faktiskt inte försvara mig mer utan tänkte sätta mig och gå igenom leken och hitta onda istället0 för att ha en meningslös diskussion där det är helt uppenbart att du inte ens tänker försöka öppna upp dig för andra tankar.

Vaddå inte öppna upp mig för andra tankar!? :confused:

Jag har skrivit om @Hedinn idag, och menat det väldigt allvarligt, jag har reagerat starkt på @Snurrfian och jag har tagit upp att @LenaH s röstsätt ser skumt ut... Jag sitter verkigen inte still på en sten och skriker "Matmissbrukaren är John" hela långa dagen!

Jag hänger inte med på vad du menar att jag har spelsätt åt båda hållen?

Inte att du har spelsätt åt båda hållen, utan att du anser i ett andetag att spelsätt är viktiga ledtrådar, för att i nästa anse att det inte säger något?
 
Vilken vilda jakt? Monstermom har en teori om att MM är Prins John, MM argumenterar emot. Ska man bara skriva om saker man är övertygad om blir det nog lite tufft faktiskt. Jag tycker att man kan lägga fram alla teorier man har. Men det är viktigt att inte framställa saker som att man vet när man bara tror.

Det har håller jag med om. Att man ska inte framställa saker som att man vet något när man egentligen bara gissar.
Jag vet att Monstermom inte vet om min roll. Annars hade hon letat onda på annat håll.
Jag är helt med på att det var en godförklaring men det säger väl alla, eftersom alla vill framstå som goda.
 
Jag tycker det liknar en Hedinn med lite tid. Jag tycker inte att det är någon taktik hon brukar köra som ond. Dock reagerade jag på något med hennes röst igår.

Lite tid, ja. Men den biten om att hon tror minsann att det skulle gå att få kontakt, men inte förklarar det, det känns som motsatsen till Hedinn och som damm i sikten...
 
Det har håller jag med om. Att man ska inte framställa saker som att man vet något när man egentligen bara gissar.
Jag vet att Monstermom inte vet om min roll. Annars hade hon letat onda på annat håll.
Jag är helt med på att det var en godförklaring men det säger väl alla, eftersom alla vill framstå som goda.

Men jag har väl hela tiden sagt att det bara är en teori!? En bland flera, dessutom. Jag har inte alls påstått att jag vet något om dig, jag har lagt fram en teori om en möjlig strategi som skulle passa John och tillämpat den.

Och jag letar visst onda på annat håll, också.
 
Vaddå inte öppna upp mig för andra tankar!? :confused:

Jag har skrivit om @Hedinn idag, och menat det väldigt allvarligt, jag har reagerat starkt på @Snurrfian och jag har tagit upp att @LenaH s röstsätt ser skumt ut... Jag sitter verkigen inte still på en sten och skriker "Matmissbrukaren är John" hela långa dagen!



Inte att du har spelsätt åt båda hållen, utan att du anser i ett andetag att spelsätt är viktiga ledtrådar, för att i nästa anse att det inte säger något?

Nej, jag känner inte att du öppnar upp dig för några andra tankar om mig. För min del så känns det som du bestämt dig för att jag är ond.
Så Sorry, men jag ser inte någonstans att du är öppen för att jag kan vara god.
Ondstämplad som det skriker i dina öron. Du vet inte min roll. Och det vet jag eftersom du inte skulle hålla på så här annars.
 
Lite tid, ja. Men den biten om att hon tror minsann att det skulle gå att få kontakt, men inte förklarar det, det känns som motsatsen till Hedinn och som damm i sikten...

Det är väl inte omöjligt att få kontakt?
I förra leken lyckades onda tjuven få kontakt med ulvarna utan att dom visste om varandra.
Skillnaden i den här leken är att vi vet inte om tjuven är ond eller god. Förutom spionerna som sitter på rätt info.
 
Nej, jag känner inte att du öppnar upp dig för några andra tankar om mig. För min del så känns det som du bestämt dig för att jag är ond.
Så Sorry, men jag ser inte någonstans att du är öppen för att jag kan vara god.
Ondstämplad som det skriker i dina öron. Du vet inte min roll. Och det vet jag eftersom du inte skulle hålla på så här annars.

Fast du verkar ta det rätt personligt? Jag har skrivit ut vad min teori bygger på, kanske det vore bättre att förklara hur den inte stämmer istället för att gå på "ondstämplad så det skriker"-försvar istället? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp