Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag ifrågasatte inte heller varför du hade en teori heller... Jag tror att du läser in mer än vad jag egentligen skriver, jag var frågande över rollen och är då ulvig?
Min teori skrev jag även var högt spel och visst med ängeln redan borta så är det väldigt högt, men jag är mer rädd att ulvarna tycker att det är värt att offra prins john för att klara sig längre än att ta prins john verkligen hjälper leken framåt.
Så här långt i övrigt så är det flera spelare jag skulle vilja se mer av, @Hedinn @Niyama och @cirkus bland annat. Cirkus har dessutom redan aviserat att hon kanske inte kommer in mer idag vilket känns lite trist.
@Monstermom
Jag kan ju också kommentera din teori om prins John även om jag var trea på listan. Jag tyckte inte att någon av dem som var på tapeten igår kändes riktigt ulviga, @Habina , @Snurrfian och @Koppen tycker jag alltid är skumma och Lobelia var visserligen helskum men det är hon sällan som ond och jag ville inte lägga min röst på någon av dem.
@cirkus tyckte jag igår var helspeedad och la fram en verkligt långsökt teori som jag skrev om ett tag innan jag röstade och jag tyckte hon var skummast igår.
Jag gillar inte att följa strömmen.Nu är ju du inte särskilt högt på den listan, eftersom du röstade med rätt stor marginal både ifråga om tid och antal kvarvarande röster. Men jag tyckte redan igår (alltså innan jag börjat fundera på en eventuell Johnröststrategi) att du betedde dig rätt knepigt som var så tydligt mån om att absolut inte rösta som någon annan. Du gav intryck att tycka det var konstigt att samtliga röster som hamnade på samma personer var underliga? Och själv absolut inte vilja rösta på någon som någon annan röstat på?
Jag gillar inte att följa strömmen.
Din fetning förstår jag inte alls?
Nu läser du in något jag inte skrivit.Såhär: Du verkade tycka att alla som röstade samma som någon annan (även de som röstat först?) var suspekta, just för att de röstade något annat än en ensamröst? Det tycker jag är märkligt, eftersom man förhoppningsvis röstar efter sin egen övertygelse oavsett andras röster (om man inte strategiröstar för att få det bästa/minst dåliga röstresultatet då). Jag tycker inte det är konstigt eller misstänkt att någon får mer än en röst, och jag förstår inte motviljan mot att rösta samma som någon annan.
Lilltess svarade på ursprungsfrågan. Lobelia menade att hon hintade om sin roll. @CaisaLundblad reagerade på någon av dem, jag reagerade på att jag inte tyckte Caisa läste ordentligt.
Nu är både Lobelia och Lilltess döda och båda var goda och det var eg de två som hade en mindre kontrovers.
edit: Din inblandning var nog minimal.
Det var ju Lobelia som tyckte Lilltess hintade om Robin Hood?Va? Vart kom Lobelia in i bilden?
TLV had skrivit att även hon tyckte Momsan skrek ulv åt alla, där protesterade jag. Då kom Lilltess möjliga förklaring till att vissa kände så, min efterföljande förvirring och du som tyckte jag läste slarvigt.
Har Lobelia ingått i konversationen alls?
Det var ju Lobelia som tyckte Lilltess hintade om Robin Hood?
Åh herregud, nu förvirrar du mig också!!
Jag tror jag fick rätsida ovan.Men det har väl inte jag varit med och diskuterat? Jag protesterade bara mot att TLV tyckte Momsan skrikit ulv åt alla.
Ja @Monstermom uppenbarligen vet inte riktigt vi vad vi diskuterat heller. Jag känner mig lika förvirrad som jag gjorde under konversationens gång.
@CaisaLundblad
Just det, vissa upplevde att @Monstermom hade hojtat ulv åt alla håll i den första tråden - när inte rollerna var utdelade, det var det Lilltess försökte förklara. En total ickehändelse mao.
Jag uppfattade det som att du inte förstod att Lilltess menade innan rollerna delats ut och att du därför försökte få Lilltess att verka skum.Jo precis, och jag missuppfattade och trodde hon menade i förra tråden men innan de nya rollerna lottats, dvs de rollerna där jag var med i lottningen.
Sen skrev du nåt om att jag slarvläste och försökte sprida misstankar där inga misstankar fanns, kan du utveckla det?
Väääldigt spontant - innan jag ens tänkt efter - det talar en smula till Niyamas fördel att hon ändrade sin röst. Dels för att hon ändra FRÅN goda Lobelia dels att hon ändrade till den jag tycker betett sig märkligast (även om det kanske allra konstigaste kom efter DL)
Alltså, det är ju bra att du tycker det talar till min fördel men jag tycker det uttalandet är lite skumt. Jag kan ändra röst både som ond och god och vi vet ju inte Koppens roll? Min röständring skulle ju lika gärna kunna vara ett argument för att jag är ond och inte ville vara med och rösta ut en god. I och för sig drar jag mig inte för det som ond, men det är skumt att du tycker att detta talar till min fördel.
Jag... Har funderat. Och funderat och funderat och funderat.
Och kommit fram till följande: Jag tror @Matmissbrukaren är John!
Såhär: John vet ingen extra info (dl1), men ulvarna känner i alla fall till varandra. Det betyder att John har noll aning om vem som vore bra att rösta på, medan ulvarna i alla fall vet om någon av dem ligger illa till. Det sista John vill då, är att råka vara med att rösta ut en ulv, eller hur!? Det var nära bland alla de som fick flera röster. Men några fick bara en röst, och det mot slutet när man kunde se vart det barkade iväg!
@LenaH la en ensam röst mot Cirkus, elva minuter före dl, med fyra röster kvar (plus några som ändrade sig). @TeamLundVer la sin röst på dl, dessutom utan någon motivering ihop med rösten, så det skulle kunna vara ett avsiktligt försöka att "råka" schabbla bort sin egen röst och därför verkligen inte göra någon skada - fast den rösten var som sagt en ensamröst (på Hedinn) så någon skada hade den inte kunnat göra i vilket fall... Och så har vi Matmissbrukaren. Tre minuter innan dl röstar hon ensam på Myrten, med följande motivering:
"Enligt tidigare teorier plus det nya som kommit att Myrten är rätt på mot Lobelia och det känns skumt för hon är så henne för att hon inte tycker hon spelar som hon brukar. Kanske pratade hon om prins John för att hon är honom." (Inlägg 501)
Jag tror hon är John. Vad säger ni?
Jag är ledsen. Jag kan inte tänka alls. Jag läser, men förstår inte. Ifall ni saknar några kloka ord från mig, så får ni fortsätta sakna dem. Tills jag får tillbaka min hjärna. Men det känns skönt att kunna rösta på matmissbrukaren i alla fall, eftersom jag inte verkar hitta något mer misstänksamt.