Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst ikapp nu och skall strax börja om från DL och se om jag kan nosa upp någonting. Men jag tycker att @Monstermoms teori om matmissbrukaren som Prins John låter högst rimlig och jag lär nog lägga min röst där. Om jag inte hittar något ännu smarrigare som ni andra missat.
 
Fast jag ifrågasatte inte heller varför du hade en teori heller... Jag tror att du läser in mer än vad jag egentligen skriver, jag var frågande över rollen och är då ulvig?
Min teori skrev jag även var högt spel och visst med ängeln redan borta så är det väldigt högt, men jag är mer rädd att ulvarna tycker att det är värt att offra prins john för att klara sig längre än att ta prins john verkligen hjälper leken framåt.

Så här långt i övrigt så är det flera spelare jag skulle vilja se mer av, @Hedinn @Niyama och @cirkus bland annat. Cirkus har dessutom redan aviserat att hon kanske inte kommer in mer idag vilket känns lite trist.

Du skrev "Förlåt men för mig känns Prins John som ganska ointressant" & "för mig känns det viktigare att jaga ulvarna och så får man kanske prins john på köpet liksom. ;)" bland annat, vilket för mig ser ut som att du undrar varför jag alls brytt mig om John. Och nej, jag tycker inte alls det är läge att ta det lugnt med John för det skulle ändå inte föra leken framåt att hitta honom - John är ond, självklart är det ett steg framåt att bli av med honom!
 
@Monstermom
Jag kan ju också kommentera din teori om prins John även om jag var trea på listan. Jag tyckte inte att någon av dem som var på tapeten igår kändes riktigt ulviga, @Habina , @Snurrfian och @Koppen tycker jag alltid är skumma och Lobelia var visserligen helskum men det är hon sällan som ond och jag ville inte lägga min röst på någon av dem.

@cirkus tyckte jag igår var helspeedad och la fram en verkligt långsökt teori som jag skrev om ett tag innan jag röstade och jag tyckte hon var skummast igår.

Nu är ju du inte särskilt högt på den listan, eftersom du röstade med rätt stor marginal både ifråga om tid och antal kvarvarande röster. Men jag tyckte redan igår (alltså innan jag börjat fundera på en eventuell Johnröststrategi) att du betedde dig rätt knepigt som var så tydligt mån om att absolut inte rösta som någon annan. Du gav intryck att tycka det var konstigt att samtliga röster som hamnade på samma personer var underliga? Och själv absolut inte vilja rösta på någon som någon annan röstat på?
 
Nu är ju du inte särskilt högt på den listan, eftersom du röstade med rätt stor marginal både ifråga om tid och antal kvarvarande röster. Men jag tyckte redan igår (alltså innan jag börjat fundera på en eventuell Johnröststrategi) att du betedde dig rätt knepigt som var så tydligt mån om att absolut inte rösta som någon annan. Du gav intryck att tycka det var konstigt att samtliga röster som hamnade på samma personer var underliga? Och själv absolut inte vilja rösta på någon som någon annan röstat på?
Jag gillar inte att följa strömmen. ;)

Din fetning förstår jag inte alls?

edit: Min fetning i ditt citat menar jag!
 
Jag gillar inte att följa strömmen. ;)

Din fetning förstår jag inte alls?

Nä, den förstår jag att du inte förstår, jag förstår den inte själv och jag vet ju ändå vad jag menade. :banghead:
Gick nog vilse nånstans mellan hjärnan och fingrarna där tror jag...

Såhär: Du verkade tycka att alla som röstade samma som någon annan (även de som röstat först?) var suspekta, just för att de röstade något annat än en ensamröst? Det tycker jag är märkligt, eftersom man förhoppningsvis röstar efter sin egen övertygelse oavsett andras röster (om man inte strategiröstar för att få det bästa/minst dåliga röstresultatet då). Jag tycker inte det är konstigt eller misstänkt att någon får mer än en röst, och jag förstår inte motviljan mot att rösta samma som någon annan.

Om du röstar med avsikten att inte följa strömmen så lyckas du med två saker: låta "strömmen" (alltså vi andra) avgöra vad du kan rösta på, och se till att du har noll inflytande på resultatet. O_o
 
Såhär: Du verkade tycka att alla som röstade samma som någon annan (även de som röstat först?) var suspekta, just för att de röstade något annat än en ensamröst? Det tycker jag är märkligt, eftersom man förhoppningsvis röstar efter sin egen övertygelse oavsett andras röster (om man inte strategiröstar för att få det bästa/minst dåliga röstresultatet då). Jag tycker inte det är konstigt eller misstänkt att någon får mer än en röst, och jag förstår inte motviljan mot att rösta samma som någon annan.
Nu läser du in något jag inte skrivit.

Jag "verkade" inte tycka att någon var misstänkt som röstade på samma som någon annan.
Jag blir däremot alltid lite stressad när det trillar in flera röster på en gång men det blev ju nu uppdelat på tre spelare vilket i slutänden inte säger så mycket.
Ingen av de tre spelare som var på tapeten var mitt förstahandsval och därför höll jag mig till den jag tyckte betedde sig mest märkligt.
 
Lilltess svarade på ursprungsfrågan. Lobelia menade att hon hintade om sin roll. @CaisaLundblad reagerade på någon av dem, jag reagerade på att jag inte tyckte Caisa läste ordentligt.
Nu är både Lobelia och Lilltess döda och båda var goda och det var eg de två som hade en mindre kontrovers.

edit: Din inblandning var nog minimal. :)

Va? Vart kom Lobelia in i bilden? :crazy:
TLV had skrivit att även hon tyckte Momsan skrek ulv åt alla, där protesterade jag. Då kom Lilltess möjliga förklaring till att vissa kände så, min efterföljande förvirring och du som tyckte jag läste slarvigt.
Har Lobelia ingått i konversationen alls? :confused:
 
Va? Vart kom Lobelia in i bilden? :crazy:
TLV had skrivit att även hon tyckte Momsan skrek ulv åt alla, där protesterade jag. Då kom Lilltess möjliga förklaring till att vissa kände så, min efterföljande förvirring och du som tyckte jag läste slarvigt.
Har Lobelia ingått i konversationen alls? :confused:
Det var ju Lobelia som tyckte Lilltess hintade om Robin Hood?

Åh herregud, nu förvirrar du mig också!! :banghead: :p
 
Det var ju Lobelia som tyckte Lilltess hintade om Robin Hood?

Åh herregud, nu förvirrar du mig också!! :banghead: :p

Men det har väl inte jag varit med och diskuterat? :o Jag protesterade bara mot att TLV tyckte Momsan skrikit ulv åt alla.

Ja @Monstermom uppenbarligen vet inte riktigt vi vad vi diskuterat heller. Jag känner mig lika förvirrad som jag gjorde under konversationens gång. :p
 
@CaisaLundblad
Just det, vissa upplevde att @Monstermom hade hojtat ulv åt alla håll i den första tråden - när inte rollerna var utdelade, det var det Lilltess försökte förklara. :) En total ickehändelse mao.

Jo precis, och jag missuppfattade och trodde hon menade i förra tråden men innan de nya rollerna lottats, dvs de rollerna där jag var med i lottningen. :p
Sen skrev du nåt om att jag slarvläste och försökte sprida misstankar där inga misstankar fanns, kan du utveckla det? O_o
 
Jag är ledsen. Jag kan inte tänka alls. Jag läser, men förstår inte. :( Ifall ni saknar några kloka ord från mig, så får ni fortsätta sakna dem. Tills jag får tillbaka min hjärna. Men det känns skönt att kunna rösta på matmissbrukaren i alla fall, eftersom jag inte verkar hitta något mer misstänksamt.
 
Jo precis, och jag missuppfattade och trodde hon menade i förra tråden men innan de nya rollerna lottats, dvs de rollerna där jag var med i lottningen. :p
Sen skrev du nåt om att jag slarvläste och försökte sprida misstankar där inga misstankar fanns, kan du utveckla det? O_o
Jag uppfattade det som att du inte förstod att Lilltess menade innan rollerna delats ut och att du därför försökte få Lilltess att verka skum.
Det gick lite fort där ett tag igår. :p
 
Väääldigt spontant - innan jag ens tänkt efter - det talar en smula till Niyamas fördel att hon ändrade sin röst. Dels för att hon ändra FRÅN goda Lobelia dels att hon ändrade till den jag tycker betett sig märkligast (även om det kanske allra konstigaste kom efter DL)

Alltså, det är ju bra att du tycker det talar till min fördel men jag tycker det uttalandet är lite skumt. Jag kan ändra röst både som ond och god och vi vet ju inte Koppens roll? Min röständring skulle ju lika gärna kunna vara ett argument för att jag är ond och inte ville vara med och rösta ut en god. I och för sig drar jag mig inte för det som ond, men det är skumt att du tycker att detta talar till min fördel.
 
Appropå hintning om Robin Hood - jag funderar på om det var därför Lilltess käkades, att ulvarna kanske inte hängde med i att Lilltess Robin-teori kom redan innan rollerna lottats (för så var det väl?) utan trodde att hon kunde vara Robin Hood. I nuläget, när onda sidan tycks (för jag tror fortfarande att LL kan ha en dold Twist-påse) ha en fördel tänker jag mig att tjuven, oavsett vilken sida hen väljer kan vara ett hot för onda sidan.

- Om tjuven väljer att vara god kan hen stjäla käket vilket leder till att den ulv det stulits ifrån blir käkad.
- Om tjuven väljer onda sidan kan hen stjäla käket och av misstag käka en av ulvarna. De har ju hänt.

Alternativt betyder inte valet av Lilltess något alls eller något helt annat.
 
Senast ändrad:
Alltså, det är ju bra att du tycker det talar till min fördel men jag tycker det uttalandet är lite skumt. Jag kan ändra röst både som ond och god och vi vet ju inte Koppens roll? Min röständring skulle ju lika gärna kunna vara ett argument för att jag är ond och inte ville vara med och rösta ut en god. I och för sig drar jag mig inte för det som ond, men det är skumt att du tycker att detta talar till min fördel.

Om det kan glädja dig så tycker inte jag att röständringen säger något om din roll:rofl:. Men det är värt att fundera på om kommentaren säger något om cirkus roll.
 
Jag... Har funderat. Och funderat och funderat och funderat. :D

Och kommit fram till följande: Jag tror @Matmissbrukaren är John! :cautious:

Såhär: John vet ingen extra info (dl1), men ulvarna känner i alla fall till varandra. Det betyder att John har noll aning om vem som vore bra att rösta på, medan ulvarna i alla fall vet om någon av dem ligger illa till. Det sista John vill då, är att råka vara med att rösta ut en ulv, eller hur!? Det var nära bland alla de som fick flera röster. Men några fick bara en röst, och det mot slutet när man kunde se vart det barkade iväg!

@LenaH la en ensam röst mot Cirkus, elva minuter före dl, med fyra röster kvar (plus några som ändrade sig). @TeamLundVer la sin röst dl, dessutom utan någon motivering ihop med rösten, så det skulle kunna vara ett avsiktligt försöka att "råka" schabbla bort sin egen röst och därför verkligen inte göra någon skada - fast den rösten var som sagt en ensamröst (på Hedinn) så någon skada hade den inte kunnat göra i vilket fall... Och så har vi Matmissbrukaren. Tre minuter innan dl röstar hon ensam på Myrten, med följande motivering:
"Enligt tidigare teorier plus det nya som kommit att Myrten är rätt på mot Lobelia och det känns skumt för hon är så henne för att hon inte tycker hon spelar som hon brukar. Kanske pratade hon om prins John för att hon är honom." (Inlägg 501)

Jag tror hon är John. Vad säger ni?

Jag fattar inte varför just MM skulle vara John, det är ju många som nämnt denne John. Dock tycker jag MMs röst på Myrten känn skum, för jag tycker Myrten var precis som vanligt.
 
Jag är ledsen. Jag kan inte tänka alls. Jag läser, men förstår inte. :( Ifall ni saknar några kloka ord från mig, så får ni fortsätta sakna dem. Tills jag får tillbaka min hjärna. Men det känns skönt att kunna rösta på matmissbrukaren i alla fall, eftersom jag inte verkar hitta något mer misstänksamt.

Alltså, jag kan ta att du röstar på dig där du egentligen bara hänger på Monstermoms teori vilket för mig är märkligt för du kommer inte med några som helst egna tankar om varken mig eller någon annan. Och det känns skönt att kunna rösta på mig?!

Vad är det som är skönt med att kunna rösta på någon? Vilket jäkla uttalande om jag får säga det själv.

Men då så, du röstar på mig för att det är skönt att kunna hänga på någon annans teori och slippa komma med något eget.

Det var någon igår som sa att du ursäktar dig med att inte hitta några teorier och det stämmer verkligen.
Tror det var @LindgrenV
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp