Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller är det så att ni i själva verket diskuterat det i lyan men att du misstagit dig för att det är diskuterat i leken? Nu måste jag lusläsa lite här för att hitta en eventuell tabbe :cautious:

Men alltså det har ju hänt förr att tjuven käkat en ulv (jag har gjort det, dock av misstag).
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49
LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57 Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57 Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58 cirkus röstar på Koppen
21:59 Niyama röstar på Lobelia
22:00 TLV röstar på hedinn
22:00 Niyama ändrar röst till Koppen


Habina 3
Lobelia 4
Snurrfian 3
Koppen 3
cirkus 1
Myrten 1
hedinn 1


Flyttar upp den här igen. Inte för att jag tror att man kan utläsa ett endaste dugg av den, men tycker det kan vara bra att hålla koll på vart den finns.
 
Tycker att Myrten också nämnt Prins John en del, tidigt dessutom om jag inte minns fel?

EDIT: Alltså innan diskussionerna barkade iväg ordentligt. Hur som helst kommer jag nog lämna hela Prins John-letandet nu innan hjärncellerna förtvinar.

Det är diskuterat i leken. Vore himla praktiskt annars, med en sådan tabbe! :D



Jag har hört rykten om att hon hamnade i matkoma efter sin egen matrast... :wtf:



Men... Det fanns ju bara de som fick ungefär lika många röster (tre, och så Lobelia fyra), och ströröster? Och alla röstade... Rimligen så finns de onda nånstans bland de många eller de få rösterna, ja? O_o

Ja, alltså nånstans borde det ju finnas onda, för det skulle vara skumt att leka en ond-lös lek :D

Nu är denna DL lite speciell eftersom det var så många som fick jämnt antal röster. De röstningar jag syftar på är när en eller två får hur många som helst, och några stycken får en enstaka röst. Då brukar det finnas några ulvar som röstat väldigt sent, vilket i mina teorier berott på att man vill se var det barkar av - och att de, om drevet hamnar på en ulv, väljer att offra sin kollega och skaffa ett alibi (som aldrig funkar så bra, men jag menar - det sker ju om och om igen :rofl:). Så jag syftade inte specifikt på just detta DL med den kommentaren. Och det var bara en fundering jag ville lyfta, det har inte fått mig att misstänka MM mer eller mindre för tillfället.
 
Alltså, det här med rösterna... Ska försöka tänka någorlunda genom matkoman, inga garantier för att det funkar dock... Men, alltså.

Det finns (minst) fem onda, right? Och tre pers fick varsin ströröst, eller hur? Så även om varenda en som la en ensamröst var ond (inte helt sannolikt, tippar jag på?) så finns det även onda bland grupprösterna? Så... Nä, jag fattar inte riktigt...

Edit: OK, @LindgrenV skrev samtidigt, fattade nog något fel - trodde hon/du menade att det skulle gå att se ett allmänt mönster i just den här röstningen.
 
Haha, förra leken hade vi så bråttom ibland. ;) Fråga stackars @Niyama som blev stressad över vår brådska. :p

Alltså, vet man en som inte kommer bli lynchad så kan man ju komma överens tidigare. Och även lägga en om x blir lynchad så vill vi käka y istället om man måste få iväg det om man inte kan vara inne och inte vill missa att käka.
Så nog förekommer det säkert.
 
LenaH gillar inte att följa strömmen :) Själv kan jag nog se poänger med både att göra det och att låta bli, men vi har alla olika taktiker och spelsätt. Neutral so far.

CaisaLundblad, Niyama och Myrten har inte skrivit något som jag direkt reagerat på, utan känns vettiga än så länge.

Har jag kommit ihåg alla nu? Tror det i alla fall :)
 
Alltså, det här med rösterna... Ska försöka tänka någorlunda genom matkoman, inga garantier för att det funkar dock... Men, alltså.

Det finns (minst) fem onda, right? Och tre pers fick varsin ströröst, eller hur? Så även om varenda en som la en ensamröst var ond (inte helt sannolikt, tippar jag på?) så finns det även onda bland grupprösterna? Så... Nä, jag fattar inte riktigt...

Edit: OK, @LindgrenV skrev samtidigt, fattade nog något fel - trodde hon/du menade att det skulle gå att se ett allmänt mönster i just den här röstningen.
Personligen tycker jag det är värdelöst att försöka hitta något i röstningen dag ett redan dag två. En sak att reagera på vissa röster ihop med motiveringar/tillfällen de kom in, men själva rösterna hur de är lagda brukar man nog inte kunna utläsa något av förrän man ser mer och kan se något form av mönster.

Om nu det gick ihop och blev vettigt. :p
 
Alltså, det här med rösterna... Ska försöka tänka någorlunda genom matkoman, inga garantier för att det funkar dock... Men, alltså.

Det finns (minst) fem onda, right? Och tre pers fick varsin ströröst, eller hur? Så även om varenda en som la en ensamröst var ond (inte helt sannolikt, tippar jag på?) så finns det även onda bland grupprösterna? Så... Nä, jag fattar inte riktigt...

Edit: OK, @LindgrenV skrev samtidigt, fattade nog något fel - trodde hon/du menade att det skulle gå att se ett allmänt mönster i just den här röstningen.

Och är tjuven ond så är det ju ännu en.
För det är väl sex med en ond tjuv?
 
Men alltså det har ju hänt förr att tjuven käkat en ulv (jag har gjort det, dock av misstag).

Jag har lekt väldigt få lekar där tjuven varit med, och det var länge sedan, så jag har ingen koll på det. Men Snurrfian förtydligade ju rätt snabbt att det kan ha varit i Anmälningstråden eller så, så jag släppte det rätt fort.
 
Personligen tycker jag det är värdelöst att försöka hitta något i röstningen dag ett redan dag två. En sak att reagera på vissa röster ihop med motiveringar/tillfällen de kom in, men själva rösterna hur de är lagda brukar man nog inte kunna utläsa något av förrän man ser mer och kan se något form av mönster.

Om nu det gick ihop och blev vettigt. :p

Så du menar att det är helt meningslöst att jag sitter och försöker komma på något klokt genom att sammanfatta röstningen? :banghead:

Det enda jag egentligen kommit fram till är att jag äntligen förstod missförståndet med caisalundblad, klara, monstermom och LenaH. Jösses vad ni rörde till det hörni! :rofl:
 
Jag har lekt väldigt få lekar där tjuven varit med, och det var länge sedan, så jag har ingen koll på det. Men Snurrfian förtydligade ju rätt snabbt att det kan ha varit i Anmälningstråden eller så, så jag släppte det rätt fort.

Varför? Är det misstänkt är det väl något du själv bör kolla, inte lita på den misstänkta som säger These are not the droids you're looking for, typ?
 
Jag läser att du vill undvika att följa strömmen? Hur menar du då?

Jag vet inget alls om din röst var dålig eller bra, det får vi se först när vi vet Cirkus roll, så att den är usel har jag inte sagt?
Jobbar mig bakåt/framåt i leken...

Jag vill inte följa strömmen bara för att, y'know, om strömmen verkar veta något vettigt har jag inga problem med det men DL1 vet ingen något utom ulvar och tvillingar.

Nej, du har inte kommenterat mitt röstval, bara att jag la en uddaröst och jag ansåg mig ha fog för det. Det kunde ju fortfarande när jag la den ha varit flera som tänkte som jag. :)
 
[...]
Lena tycker jag svarar bra på Monstermoms frågor, men jag vet (naturligtvis) ändå inte var jag har henne. Hon skriver nu att hon inte ville rösta på Lobelia igår p g a tidigare erfarenheter. Det tycker jag är helt rimligt. Men jag är ändå rätt säker på att Lena vid något tillfälle tyckte att det som togs fram av Lobelia var intressant och där klingar mina små klockor en aning. Dock ska jag kolla mer noga hur detta gick till (ibland skriver jag saker i leken för att påminna mig själv, för jag gör aldrig anteckningar).[...]

Och nu har jag kollat inläggen runt DL igår och släpper tills vidare ovanstående fundering. Det känns helt logiskt att @LenaH vill undvika att rösta på Lobelia trots sina tidigare funderingar. Läser vidare.
 
@Idahoe är nog den som känns mest neutral i den här leken, har inte skrivit någonting som jag reagerat på. Alltså verkligen ingeting - inget som jag hajat till på och inget som jag hållit med i. Det tycker jag är lite otäckt :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp