Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lekt väldigt få lekar där tjuven varit med, och det var länge sedan, så jag har ingen koll på det. Men Snurrfian förtydligade ju rätt snabbt att det kan ha varit i Anmälningstråden eller så, så jag släppte det rätt fort.

Tjuven i den här formen är ju dock en ganska ny roll :p
 
Och nu har jag kollat inläggen runt DL igår och släpper tills vidare ovanstående fundering. Det känns helt logiskt att @LenaH vill undvika att rösta på Lobelia trots sina tidigare funderingar. Läser vidare.
Ja just det, jag hade tänkt att svara dig men det behövs alltså inte. :)
 
puh, av någon anledning skriver ni dessutom mest under den tiden jag är upptagen med annat. :wtf: Sen när man försöker läsa igenom ska folk antingen prata med en IRL, på fb eller kräva att man startar om datorn! :rage:

Ska få ner några tankar innan jag faktiskt gör det.

Habina är fortsatt skum, som många redan noterar när hon verkar haka på andras teorier sådär rakt av. Hoppas få se mer av hennes egna tankar.
Angående Monsters teori som även Habina hakade på så lätt känner jag mig tveksam, jag vet inte om jag tycker teorin är så pass tung att jag är bekväm med att Habina hakar på som hon gör. Det skulle kunna ligga något i teorin, absolut, men den har känts lite långsökt. Men jag tycker också MM betett sig lite skumt idag med i diskussionerna kring denna teori, som Monster nämner i inlägg 711, samt att hon (som jag tror Niyama också påpekade?) lite gav känslan att hon visste att Lobelia var god. Och just sista meningen i MMs inlägg 617 känns väldigt... rättfärdigande på något sätt.
Jag vet inte, men lite skum har hon känts. Dock är dessa diskussioner kring där jag bara kunnat skumläsa under dagen så vill gå tillbaka och kolla noggrannare vad som sagts före och efter där.

Och @Monstermom , angående Hedinn och professorshattar etc ( ;) ), jag hajjade också till lite där först, men tänkte att det kanske är bra att hon inte utvecklar och ger eventuella ulvar/prinsar en massa idéer och tips på hur de ska hinta. :p Men åh andra sidan kan det ju vara bra med idéer och tips på vad man ska leta efter för hintar i jakten på onda... så jag känner mig lite kluven. :p

Snurrfian, där har jag kvar misstankarna från igår och de stärktes även av hennes kommentarer om huruvida John är rätt ond att leta efter eller ej. Men det är en diskussion jag ska titta närmare på igen innan DL. (Om jag hinner!)

Klara tycker jag inte verkar riktigt lika skärpt som senast jag spelade med henne och hon satt i lyan (väl? Minnet är bra men kort. :p ) vilket ger mig känslan att hon kanske spelar ensam nu. Har hittills inte direkt reagerat på något hon skrivit.
 
Så du menar att det är helt meningslöst att jag sitter och försöker komma på något klokt genom att sammanfatta röstningen? :banghead:

Det enda jag egentligen kommit fram till är att jag äntligen förstod missförståndet med caisalundblad, klara, monstermom och LenaH. Jösses vad ni rörde till det hörni! :rofl:

Vänta här nu, har jag haft ett missförstånd med Caisa, monster och Lena? Va?!! Om vad?
 
@Idahoe är nog den som känns mest neutral i den här leken, har inte skrivit någonting som jag reagerat på. Alltså verkligen ingeting - inget som jag hajat till på och inget som jag hållit med i. Det tycker jag är lite otäckt :nailbiting:

Jag är skrämmande neutral :cool::devil::p

Nyfiken fråga, om du inte hållit med om något och inte "inte hållit med" om något, vad tycker du då? Vad är tredje alternativet liksom?:p
 
Så du menar att det är helt meningslöst att jag sitter och försöker komma på något klokt genom att sammanfatta röstningen? :banghead:

Det enda jag egentligen kommit fram till är att jag äntligen förstod missförståndet med caisalundblad, klara, monstermom och LenaH. Jösses vad ni rörde till det hörni! :rofl:
Nja, helt meningslöst är väl inget, då vore det ganska meningslöst att leka över huvud taget. :D Men jag personligen tycker det är halvt omöjligt att utläsa något av enbart rösterna, sen kan man ju alltid hitta kompletterande saker som påverkar mer.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nja, helt meningslöst är väl inget, då vore det ganska meningslöst att leka över huvud taget. :D Men jag personligen tycker det är halvt omöjligt att utläsa något av enbart rösterna, sen kan man ju alltid hitta kompletterande saker som påverkar mer.

Då fortsätter jag en stund till. Alltid finns det chansen att jag hittar något. :D
 
Jobbar mig bakåt/framåt i leken...

Jag vill inte följa strömmen bara för att, y'know, om strömmen verkar veta något vettigt har jag inga problem med det men DL1 vet ingen något utom ulvar och tvillingar.

Nej, du har inte kommenterat mitt röstval, bara att jag la en uddaröst och jag ansåg mig ha fog för det. Det kunde ju fortfarande när jag la den ha varit flera som tänkte som jag. :)

OK, jag fattade det som att du aktivt ville undvika att rösta med strömmen, inte bara undvika att dras med av strömmen? Men så menade du inte?
 
Nu ska jag ut med vovvan, tillbaks om en halvtimme. Var snälla och skriv inte mer än att jag hinner läsa igenom innan DL ;)
 
Varför? Är det misstänkt är det väl något du själv bör kolla, inte lita på den misstänkta som säger These are not the droids you're looking for, typ?

Jag vet, men jag har släppt det för tillfället för jag orkar ärligt talat inte lusläsa fyrtio + Pre-lektråden för att hitta en diskussion/icke-existerande diskussion, som kan styrka min tes. Jag ströläser och tar upp det jag reagerar på för tillfället, jag har så pass ont i nacken att jag inte orkar göra mer än så just nu :(
 
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess- Cedric av Rotherwood Trollkarl
5. Koppen
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia- Rebecca/ängel
10. LenaH
11. LindgrenV
12. Idahoe
13. Monstermom
14. Niyama
15. TeamLundVer
16. Hedinn
17. CaisaLundblad


Jag behöver få lite koll helt enkelt! ;) Och jag inser att jag nog har läst något av alla! :D
Klara-sammanfattar och försöker få lite koll på läget.
Matmissbrukaren-försvar sig mot Monstermoms teori, inget som känns konstigt just nu
Koppen-skriver lite knepigt och möjligtvis ulvigt men inget som jag känner mig säker på. neutral mot möjligtvis ond.
Myrten- slipad och kan vända nästan vad som helst mot en, jag känner att jag hamnar i försvarsläge trots att jag egentligen inte har något att försvara, vilket känns knepigt men det ligger antagligen mest på mig.
Cirkus-känns lite stressad och kort om tid, jag skulle vilja läsa mer av henne.
LenaH- känns som sagt sansad och neutral mot det goda hållet.
LindgrenV- ny för mig och har inte skrivit så mycket än även om hon kom in och ifrågasatte lite nu på slutet. Känns än så länge neutral, men lite för lite för mig att gå på än så länge.
Idahoe- Känns som vanligt, säger ingenting om rollen men sticker inte ut åt något håll just nu.
Monstermom- det känns som om vi krockar hela tiden och det stör mig att jag känner att jag måste försvara mig hela tiden och det drar mitt fokus till henne när jag kanske borde ha koll på andra. Jag lägger för mycket tid på henne och det känns inte bra, men det säger inget om hennes roll eller hennes spelsätt, mer ett konstaterade för egen del.
Niyama- känns lugn och försöker reda ut frågetecken
TLV- har skrivit rätt lite, har förklarat det utan några frågetecken men jag vill läsa mer av henne.
Caisa- har skrivit ungefär lika mycket/lite som TLV och jag vill se mer! ;)
 
Jag tyckte jag var ganska tydlig med att jag inte gillar att följa strömmen när jag inte ser samma saker som "strömmen" gör, särskilt inte DL1 när ingen vet något förutom ulvar och tvillingar.

Kan vi släppa det nu och leta onda istället? ;)
 
Att kolla på första dls rösterna tycker inte jag ger något. Däremot senare i leken när man lägger pussel. Dag ett finns bara en pusselbit och då är det svårt att lägga något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fråga?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp