Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, då skulle det ju rent generellt kunna vara en tabbe från Snurrfian ju, om diskussionen inte finns i den här tråden :nailbiting:

Jag vet inte hur jag ska tänka :cry:

Fast Snurrfian är ju en ganska ny spelare, så att ha snappat upp det från tidigare lekar med tjuv är väl inget konstigt? Jag svarade bara på att du skrev att det var längesen, och tjuven har ju inte varit med för längesen.
 
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess- Cedric av Rotherwood Trollkarl
5. Koppen
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia- Rebecca/ängel
10. LenaH
11. LindgrenV
12. Idahoe
13. Monstermom
14. Niyama
15. TeamLundVer
16. Hedinn
17. CaisaLundblad


Jag behöver få lite koll helt enkelt! ;) Och jag inser att jag nog har läst något av alla! :D
Klara-sammanfattar och försöker få lite koll på läget.
Matmissbrukaren-försvar sig mot Monstermoms teori, inget som känns konstigt just nu
Koppen-skriver lite knepigt och möjligtvis ulvigt men inget som jag känner mig säker på. neutral mot möjligtvis ond.
Myrten- slipad och kan vända nästan vad som helst mot en, jag känner att jag hamnar i försvarsläge trots att jag egentligen inte har något att försvara, vilket känns knepigt men det ligger antagligen mest på mig.
Cirkus-känns lite stressad och kort om tid, jag skulle vilja läsa mer av henne.
LenaH- känns som sagt sansad och neutral mot det goda hållet.
LindgrenV- ny för mig och har inte skrivit så mycket än även om hon kom in och ifrågasatte lite nu på slutet. Känns än så länge neutral, men lite för lite för mig att gå på än så länge.
Idahoe- Känns som vanligt, säger ingenting om rollen men sticker inte ut åt något håll just nu.
Monstermom- det känns som om vi krockar hela tiden och det stör mig att jag känner att jag måste försvara mig hela tiden och det drar mitt fokus till henne när jag kanske borde ha koll på andra. Jag lägger för mycket tid på henne och det känns inte bra, men det säger inget om hennes roll eller hennes spelsätt, mer ett konstaterade för egen del.
Niyama- känns lugn och försöker reda ut frågetecken
TLV- har skrivit rätt lite, har förklarat det utan några frågetecken men jag vill läsa mer av henne.
Caisa- har skrivit ungefär lika mycket/lite som TLV och jag vill se mer! ;)

Snyft. Glömde mig. :cry:
 
Jag tyckte jag var ganska tydlig med att jag inte gillar att följa strömmen när jag inte ser samma saker som "strömmen" gör, särskilt inte DL1 när ingen vet något förutom ulvar och tvillingar.

Kan vi släppa det nu och leta onda istället? ;)

Tja, släpper saker gör jag sällan... Men jag kan gå med på att det kan sägas vara färdigdiskuterat för tillfället. ;)
 
Eller är det så att ni i själva verket diskuterat det i lyan men att du misstagit dig för att det är diskuterat i leken? Nu måste jag lusläsa lite här för att hitta en eventuell tabbe :cautious:
Tjuven har alltid förr kunnat sno käk och det har diskuterats i leken. Jag känner mig fortfarande undrande över @Snurrfian men just det om tjuven tror jag inte är ett ulv-tecken.
 
Och @Monstermom , angående Hedinn och professorshattar etc ( ;) ), jag hajjade också till lite där först, men tänkte att det kanske är bra att hon inte utvecklar och ger eventuella ulvar/prinsar en massa idéer och tips på hur de ska hinta. :p Men åh andra sidan kan det ju vara bra med idéer och tips på vad man ska leta efter för hintar i jakten på onda... så jag känner mig lite kluven. :p
Så att du menar att jag borde utvecklat med alternativ på hur det skulle kunna hintats, för att fullfölja min tanke? Just den delen släppte väl @Monstermom mer eller mindre (eller missuppfattade jag?) och syftade mer på att hon inte upplevde mig som vanligt?

Kan du utveckla vad du anser med det jag skrev som inte var "fullföljt" utan exempel på hintar?
 
@Snurrfian
Jag tycker jag också sammanfattar och försöker få koll på läget, fast har fler inlägg än t.ex Klara har fler än TLV också för den delen...? Jag kanske OT:at mer i början av leken ifos. :p
Och finns det någon anledning till att du uteslutit Habina och Heddan? :p
 
Jag har ingen aning om var jag har alla just nu. De starkaste misstankarna ligger väl fortfarande hos Habina med samma motivering som igår, men det är bara för att alla andra simmar runt i neutraldammen hela tiden.

Matmissbrukaren försvarar sig ganska aggressivt, och vill väl minnas att hon gjorde det som ulv i en tidigare lek när hon fick minsta fokus. Vet dock inte om det är ett mönster eller bara MMs sätt att skriva/motargumentera.

Monstermom skriver alltid så himla mycket att det är svårt att placera åt något håll. Aktiviteten är så stor att hon liksom försvinner på grund av det :p
 
Fast Snurrfian är ju en ganska ny spelare, så att ha snappat upp det från tidigare lekar med tjuv är väl inget konstigt? Jag svarade bara på att du skrev att det var längesen, och tjuven har ju inte varit med för längesen.

Fast jag tror att tjuven fanns med i åtminstone två lekar jag varit med i - och det var ett år sedan? Äsch, jag hänger inte med vad du menar :rofl:
 
Matmissbrukaren försvarar sig ganska aggressivt, och vill väl minnas att hon gjorde det som ulv i en tidigare lek när hon fick minsta fokus. Vet dock inte om det är ett mönster eller bara MMs sätt att skriva/motargumentera.

Jag tycker MM försvarade sig ganska aggressivt när hon började leka, oavsett roll. På senare tid tyckte jag att hon taggat ner lite men nu verkar hon på hugget igen.
 
Så att du menar att jag borde utvecklat med alternativ på hur det skulle kunna hintats, för att fullfölja min tanke? Just den delen släppte väl @Monstermom mer eller mindre (eller missuppfattade jag?) och syftade mer på att hon inte upplevde mig som vanligt?

Kan du utveckla vad du anser med det jag skrev som inte var "fullföljt" utan exempel på hintar?

Nej, inte alls, du missförstår mig. Jag nämnde någon gång igår att det fick mig att fundera på om du själv "hintat med finess" under lekens gång, jag släppte det ganska omgående och gick vidare men jag funderade även lite över det Monster påpekade. Jag försökte förklara varför jag inte tyckte det var konstigt att du inte gav förslag på möjliga hintar, men tydligen gick det inte så bra. :D
 
Håller du henne åt goda hållet för att hon känns sansad?!

Jag reagerade också på det men tycker det är trevligt att någon tycker jag är god! :p

Jag har spelat med LenaH i lyan och då sprutade teorier och sågs ulvar överallt! :D Just nu känns hon mer som vanligt, lugn och sansad försöker få koll på alla andra, alltså för mig just nu neutral åt det goda hållet. Sen kan det självklart förändras men det är min känsla just nu.

@Snurrfian
Jag tycker jag också sammanfattar och försöker få koll på läget, fast har fler inlägg än t.ex Klara har fler än TLV också för den delen...? Jag kanske OT:at mer i början av leken ifos. :p
Och finns det någon anledning till att du uteslutit Habina och Heddan? :p
Men f*n hur kunde jag missa Heddan? Jag säger ju att det känns som jag missar folk i leken... Jag måste kolla över henne innan jag kommer med något uttalande!
 
Så att du menar att jag borde utvecklat med alternativ på hur det skulle kunna hintats, för att fullfölja min tanke? Just den delen släppte väl @Monstermom mer eller mindre (eller missuppfattade jag?) och syftade mer på att hon inte upplevde mig som vanligt?

Kan du utveckla vad du anser med det jag skrev som inte var "fullföljt" utan exempel på hintar?

Mja, släppte vet jag inte om jag skulle kalla det, mer att det inte överhuvud taget var en del av det. Alltså, det var ju frågan som förde fram det beteende jag upplevde som ovanligt, men det var inte för att jag absolut ville ha svar på frågan som jag reagerade, utan för att jag tyckte du betedde dig olikt vad jag väntat mig av dig som god.

Däremot, @CaisaLundblad , vill jag hävda tvärtom mot dig. Jag tycker inte goda ska undvika att disktuera onda strategier för att undvika att ge några "tips", fler ögon har bättre chans att upptäcka fler mysko saker. En god som sitter på info får leta ensam, delar man med sig så kan alla leta! (Sen ska man som god få med sig de andra goda också, om man upptäcker något på egen hand som stämmer med ens hemliga teori, det kan vara nog så svårt...)
 
Jag har ingen aning om var jag har alla just nu. De starkaste misstankarna ligger väl fortfarande hos Habina med samma motivering som igår, men det är bara för att alla andra simmar runt i neutraldammen hela tiden.

Matmissbrukaren försvarar sig ganska aggressivt, och vill väl minnas att hon gjorde det som ulv i en tidigare lek när hon fick minsta fokus. Vet dock inte om det är ett mönster eller bara MMs sätt att skriva/motargumentera.

Monstermom skriver alltid så himla mycket att det är svårt att placera åt något håll. Aktiviteten är så stor att hon liksom försvinner på grund av det :p

Angående min aggressiva sida så är jag mycket det som god också. Så det säger ingenting. Folk brukar sammanfatta mig med att dom inte förstår sig på mig och mitt spelsätt.
Det fanns även en tid där jag lovade att försöka hålla humöret nere - innan rollerna var utdelade. Så ja, jag är aggressiv av mig men söker ständigt förbättring.
 
Jag tycker MM försvarade sig ganska aggressivt när hon började leka, oavsett roll. På senare tid tyckte jag att hon taggat ner lite men nu verkar hon på hugget igen.

Kan hon ha lugnat ner sig medan jag försvann? Jag tycker nämligen hon är precis som vanligt - möjligen lite mer avslappnad än jag är van vid... :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp