Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
[...]
Myrten- slipad och kan vända nästan vad som helst mot en, jag känner att jag hamnar i försvarsläge trots att jag egentligen inte har något att försvara, vilket känns knepigt men det ligger antagligen mest på mig. [...]

Du talade om att diskussionen om Prins John som "viktigast" och "den vilda jakten på John". Att spelare hellre borde jaga ulvar.

Jag höll inte med om att det diskuterats att Prins John var viktigast och inte heller att det förekommit någon vild jakt på John. Du behöver naturligtvis inte försvara dig om du inte vill, men är det konstigt att jag invänder när jag uppfattar en situation helt annorlunda än hur du beskriver den?
 
@Koppen - Det här är knepigt för alla säger att Koppen är svårläst, så även jag, men det är svårt att bilda sig en uppfattning om en spelare som så gärna går i försvar istället för att resonera och bolla tankar.
Tidigare åkte Koppen ofta ut tidigt, nu är alla medvetna om det men då blir hon istället immun mot teorier?

Jag tyckte att det var märkligt med rösten på Lilltess igår efter att hon i sitt enda teoriinlägg tidigare hade Lilltess som neutral mot god?

Ulvping i radioskugga. :crazy:
 
@Habina Vem röstade du på och varför? *minne guldfisk*

Tänkte nästan ta med det i sammanfattningen också. Men när jag gjorde det sist blev jag ännu mer misstänkt. ;) Jag röstade på koppen då hon dels verkade nervös över att en ulv kunde bli förrädare i lyan och sedan inte bemötte den teorin.
 
Det gjorde inte mig så mycket klokare heller. Men jag reagerade i alla fall på Snurrfian, koppen, matmissbrukaren och kanske lite TeamLundVer. Fast den sistnämnda förstås hade rätt dåligt med tid...

Ja, Snurrfian har jag hållit ögonen lite på. Koppen reagerar jag alltid på. Tycker alltid det är lite skumt med hämndröster. Och hämndröster är koppens mellannamn. Men om det gör henne ond vet jag inte. Matmissbrukaren har jag inte hittat något jag reagerat emot. Tycker mest hon vill tänka själv. TeamLundVer, ja, hennes röst sticker ju ut lite. Men jag förstår att hon hade lite bråttom. Men ett öga åt det hållet gör nog inget heller.
 
Nej, inte alls, du missförstår mig. Jag nämnde någon gång igår att det fick mig att fundera på om du själv "hintat med finess" under lekens gång, jag släppte det ganska omgående och gick vidare men jag funderade även lite över det Monster påpekade. Jag försökte förklara varför jag inte tyckte det var konstigt att du inte gav förslag på möjliga hintar, men tydligen gick det inte så bra. :D
Haha!

Jag konstaterade väl mest att jag tror att den onda spionen på nåt sätt vill få kontakt med lyan, HUR den väljer att göra det är ju en helt annan femma. Jag hade inte direkt några olika förslag i huvudet.
 
Ja, Snurrfian har jag hållit ögonen lite på. Koppen reagerar jag alltid på. Tycker alltid det är lite skumt med hämndröster. Och hämndröster är koppens mellannamn. Men om det gör henne ond vet jag inte. Matmissbrukaren har jag inte hittat något jag reagerat emot. Tycker mest hon vill tänka själv. TeamLundVer, ja, hennes röst sticker ju ut lite. Men jag förstår att hon hade lite bråttom. Men ett öga åt det hållet gör nog inget heller.

Gaaah! Nu blir jag nojjig för att vi tycker så lika. :nailbiting: Tänk om du ÄR ulv och tror jag är onda spionen? :cautious:
 
Tänkte nästan ta med det i sammanfattningen också. Men när jag gjorde det sist blev jag ännu mer misstänkt. ;) Jag röstade på koppen då hon dels verkade nervös över att en ulv kunde bli förrädare i lyan och sedan inte bemötte den teorin.

Just ja, så var det ja.
 
@Koppen - Det här är knepigt för alla säger att Koppen är svårläst, så även jag, men det är svårt att bilda sig en uppfattning om en spelare som så gärna går i försvar istället för att resonera och bolla tankar.
Tidigare åkte Koppen ofta ut tidigt, nu är alla medvetna om det men då blir hon istället immun mot teorier?

Jag tyckte att det var märkligt med rösten på Lilltess igår efter att hon i sitt enda teoriinlägg tidigare hade Lilltess som neutral mot god?

Ulvping i radioskugga. :crazy:

Jag håller med om Koppen. Hon är en känslig spelare men vi måste ju kunna komma med teorier mot henne utan att hon flyger i luften.
Så nu kanske hon glider med för att ingen vågar teoria?
Nu är hon ju inte så aktiv så det finns inte så mycket att gå på.
 
Ser ut som att det är dags för en röstlista, va? Herregud, när röstade Cirkus? :banghead:

14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa
 
Helvete vad svårt det här är.

Koppen och cirkus är på mångas radar som "skumma". Vilket får mig att fundera på labyrinten i labyrinten och undra om skumheten inte är på en sådan nivå att den är icke-skum? Eller? Förstår någon vad jag menar?

I sin tur har jag börjat fundera lite på Snurrfian också. Har skummat igenom leken igen och tycker att det halkar lite hit och dit där. Jag får en suspekt känsla och Snurrfian känns betydligt ulvigare än Koppen och cirkus som snarare känns allmänt skumma.

Det som dock inte känns bra (bara för att misshandla ordet "känns") är att jag inte hittar något konkret att bemöta eftersom allt redan är bemött, så detta baserar jag enbart på magkänslan som uppstått när jag läst inläggen. Och jag gillar inte det. Jag vill ha något mer att ta på, men jag får inte fram det. Och jag måste rösta snart för jag orkar inte sitta här mer...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp