Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
LindgrenV röstar på Snurrfian

Jag går enbart på magkänsla nu. Jag håller inte med Snurrfians resonemang i Prins John-diskussionerna, samtidigt som jag tycker att motargumenten/diskussionerna/whatever är lite halvmystiska. Skitsvårt att sätta känslan på, men Snurrfian känns mer skum än Habina som jag röstade på igår, då jag tycker mig börja känna igen Habinas sätt att skriva och har inte hittat något mer idag som styrker misstankarna jag hade igår.
 
Du talade om att diskussionen om Prins John som "viktigast" och "den vilda jakten på John". Att spelare hellre borde jaga ulvar.

Jag höll inte med om att det diskuterats att Prins John var viktigast och inte heller att det förekommit någon vild jakt på John. Du behöver naturligtvis inte försvara dig om du inte vill, men är det konstigt att jag invänder när jag uppfattar en situation helt annorlunda än hur du beskriver den?
Nej det är inte enbart det utan mer en känsla av att jag hamnar i försvarsläge flera gånger och att jag själv väljer att inte misstänka dig/funderar på teorier mot dig för att jag inte orkar försvara mig. Som jag skriver handlar det mest om min egen känsla men jag vill ändå notera den, det är inte så mycket vad du gör egentligen. ;)
 
@Myrten
Här är Caisa kommentar som jag reagerade på när jag läste: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-32#post-16775523
Och sen hennes svar till mig: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-39#post-16776489

Jag bara reagerade när jag läste det, lyan brukar ju sällan ha nån sån taktik när de käkar dag ett men det brukar ofta vara ulvar som vill diskutera varför någon käkats.

Hm... Jag som tyckte att caisalundblad lät förnuftig och logisk. Har jag helt blivit förd bakom ljuset? För nu när du påpekar det Niyama, så är det ju ofta så ulvarna brukar diskutera...
 
@Koppen - Det här är knepigt för alla säger att Koppen är svårläst, så även jag, men det är svårt att bilda sig en uppfattning om en spelare som så gärna går i försvar istället för att resonera och bolla tankar.
Tidigare åkte Koppen ofta ut tidigt, nu är alla medvetna om det men då blir hon istället immun mot teorier?

Jag tyckte att det var märkligt med rösten på Lilltess igår efter att hon i sitt enda teoriinlägg tidigare hade Lilltess som neutral mot god?

Ulvping i radioskugga. :crazy:

Mina tankar har gått åt det hållet. Och gjorde det redan i förra leken där jag många gånger funderade på hur hon lyckades med att inte bli lynchad. Just att hon valde att rösta på Lilltess igår tyckte jag ändå att hon förklarade, men hon utstrålar en känsla som är svår att ta på tycker jag. "Tyck synd om mig". Eftersom hon inte har visat sig i leken idag har jag ju inget nytt att gå på, men hon ger mig en skum känsla.
 
@Monstermom - för mig känns John-teorin som en bra tanke men för lite hårda fakta om du förstår hur jag menar? Jag får inte heller ondvibbar av MM så jag kommer inte följa med på det tåget idag.

Förresten känns du och @Myrten väldigt överens? Det slog mig nu när jag försöker titta igenom era inlägg.
Det säger mig iofs ingenting på ondskafronten men är en notering.
 

Du, pga hur lätt du hakade på Monsters teori bland annat.
Cirkus pga "godförklaringen" av mig bland annat.
Caisa pga käkkommentaren.
Lindgren pga rösten som just kom på Snurris som jag inte håller med om alls.
MM pga den lätta rösten på Myrten igår och sen kommentaren "Vem hade rätt?" om Lobelia (sitter man på facit så är det ju lätt att ha rätt...).
Koppen pga skumma kommentarerna igår, men Koppen brukar ju skriva skumma grejer oavsett roll.

Vill du ha fler?!
 
@Myrten
Här är Caisa kommentar som jag reagerade på när jag läste: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-32#post-16775523
Och sen hennes svar till mig: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-39#post-16776489

Jag bara reagerade när jag läste det, lyan brukar ju sällan ha nån sån taktik när de käkar dag ett men det brukar ofta vara ulvar som vill diskutera varför någon käkats.
Men nejje! Vad i helvete! Du kan ju inte hitta något sådant här när jag redan röstat! Jag förstår precis vad du menar och hade helt och hållet missat de där inläggen. Tror inte jag kommer ändra röst, men det där är verkligen något att tänka på :nailbiting:
 
LindgrenV röstar på mig för att jag först inte kan hitta några teorier, men sedan hittar flera stycken. Tja... Inte mycket att tillägga där. Jag kan inte hjälpa att min hjärna fungerar bättre vid vissa tillfällen än andra.

Snurrfian röstar på mig för att jag kommer med teorier. Say what? Konstigaste motiveringen, så hon stiger på min lista över misstänkta.
Förlåt men att LindgrenV röstar på dig för att du kommer med teorier är helt okej men när jag gör det så är det konstigaste motiveringen? Hur tänker du här?
 
@Myrten
Här är Caisa kommentar som jag reagerade på när jag läste: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-32#post-16775523
Och sen hennes svar till mig: http://www.bukefalos.com/threads/ivanhoe-ii-ulvlek.1296849/page-39#post-16776489

Jag bara reagerade när jag läste det, lyan brukar ju sällan ha nån sån taktik när de käkar dag ett men det brukar ofta vara ulvar som vill diskutera varför någon käkats.
Ok!

Jag vet inte om jag tycker det är så skumt av Caisa. Jag har ju också ett inlägg om varför just Lilltess käkades, för jag tycker att det var ett lite märkligt val. Jag tänker mig att när ängeln är borta så vore det inte ologiskt att lyan kastade sig över svårlynchade spelare. Å andra sidan - just när det gäller käk tror jag att det är extremt svårt att analysera logiken bakom.
 
Du, pga hur lätt du hakade på Monsters teori bland annat.
Cirkus pga "godförklaringen" av mig bland annat.
Caisa pga käkkommentaren.
Lindgren pga rösten som just kom på Snurris som jag inte håller med om alls.
MM pga den lätta rösten på Myrten igår och sen kommentaren "Vem hade rätt?" om Lobelia (sitter man på facit så är det ju lätt att ha rätt...).
Koppen pga skumma kommentarerna igår, men Koppen brukar ju skriva skumma grejer oavsett roll.

Vill du ha fler?!

Haha, tack, då är jag mer med på hur du funderar. Men det blir kanske något för många onda? Eller kanske inte, om tjuven blivit ond. ;)
 
Ok!

Jag vet inte om jag tycker det är så skumt av Caisa. Jag har ju också ett inlägg om varför just Lilltess käkades, för jag tycker att det var ett lite märkligt val. Jag tänker mig att när ängeln är borta så vore det inte ologiskt att lyan kastade sig över svårlynchade spelare. Å andra sidan - just när det gäller käk tror jag att det är extremt svårt att analysera logiken bakom.

Men suck, jag har missat ditt inlägg om det.
 
@CaisaLundblad - Jag håller med @Niyama om käkkommentaren och sen reagerade jag ju igår på att jag inte tyckte hon läste ordentligt men jag måste säga att hon idag verkar mer förvirrad än ond på den fronten. Fast jag är inte säker.
 
Förlåt men att LindgrenV röstar på dig för att du kommer med teorier är helt okej men när jag gör det så är det konstigaste motiveringen? Hur tänker du här?

LindgrenV:s motivering var att jag först sade mig inte hitta några teorier, men sedan gjorde det. Vilket jag kan köpa som ett konstigt beteende. Du skrev i din motivering något i stil med " för att hon sprutar ur sig teorier". Vari ligger ulvigheten då undrar jag?
 
Ok!

Jag vet inte om jag tycker det är så skumt av Caisa. Jag har ju också ett inlägg om varför just Lilltess käkades, för jag tycker att det var ett lite märkligt val. Jag tänker mig att när ängeln är borta så vore det inte ologiskt att lyan kastade sig över svårlynchade spelare. Å andra sidan - just när det gäller käk tror jag att det är extremt svårt att analysera logiken bakom.
Ja, just Lilltess har ju en tendens att dra på sig uppmärksamhet och blir ju därför ofta lynchad. Som ulv ger man (jag) ju sig hellre på de mer slipade spelarna.
 
Uppdatera röstlistan, för i gröne! :rage:

14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa

21.28 LindgrenV röstar på Snurrfian
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 896
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp