Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte riktigt varför jag får mängden röster. Jag är med och skämtar men har inte uppfattat den skämtsamma tonen, jag och flera andra konstaterar att första dagen är svår, det är mest OT. Folk hakar upp sig på att jag skriver det pch låter andras passera. Jag skriver flera teorier men Myrten ävdar att jag inte skriver några osv.

Det enda jag gjort är att jag har haft lite mer tid än vanligt och mina få teorier drunknat. Jag brukar sällan ha många i början av leken. Det känns som ett drev, kanske en och annan ond är med i spelet.
 
hmm
jag har förvisso fått snabbläsa för att övht hinna med alla sidor som skrivits och kan därför ha missat en del men jag har personligen inte hittat ngt som jag verkligen reagerar på. Jag vet att jag reagerade över att Habina skrev ngt om att hon skulle förvilla alla (har svårt att citera då musen hela tiden slutar fungera - måste leta upp nya batteri) samtidigt så borde Habina nu vara en så pass erfaren spelare att hon inte gör ett sådant misstag som ond. och som hint var den isf lite väl så hon känns fortfarande neutral för mig.

Även Myrten fångade mitt intresse bara för ngn sida sedan (skit att jag inte kan gå tillbaka och citera) men eftersom jag inte kommer ihåg vad det var så borde det inte vara så betydande (hoppas jag)

Koppen ställde en del frågor (som även habina reagerade på) och där och då tyckte jag det var skumt men nu när jag fått tänka på det lite så känns det lite väl uppenbart om koppen skulle vara ond. hon skulle iofs kunna ha skrivit det som en hint men jag vet inte jag :confused:

Nej det jag reagerar mest på är alla röster som väller in på Lobelia. Jag undrar om det inte döljer sig en liten ulv där.
 
Jag kan lika gärna rösta nu. Av de misstankar jag haft idag, är det koppen som sticker ut mest. Hon låter väldigt nervös över att en ond ulv kan omvandlas till en god förrädare i lyan. Om hon är god, varför skulle hon bli orolig över det? När hon sedan endast bemöter min teori med att jag bop:ar, så blir hon än mer misstänkt i mina ögon. Kan hon inte förklara sig för att min teori faktiskt stämmer?

Habina röstar på koppen
 
Jag måste tvinga mina barn i säng och det kan ta sin lilla stund, @Habina sprutar ur sig teorier, visserligen inget konstigt men ändå sticker det ut. Jag ska se om jag hinner komma med citat när jag har fått ungarna i säng om det blir innan DL.
Snurrfian röstar på Habina
 
Lilltess röstar på Habina

Efter mina tidigare reflektioner om att hon vänt så snabbt och varit allmänt skum (jag kortade ner det nu för kan inte få in fler citat nu)

Jag velade mellan henne och Lobelia och då kom LenaH och slog spiken i kistan (heter det så?) Med denna kommentaren:
Du tycker det är en intressant tanke att @cirkus teoriar om att du ev är ond spion och @Klara hintar om att hon är ulv?
Det var ju ännu intressantare.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina


Habina 3
Lobelia 3
Snurrfian 3
Koppen 1
 
Skrev i mitt tidigare inlägg att jag var osäker på Lilltess. Men jag reagerar på en sak som hänt nu ikväll.
Hon försvarar sig rätt mycket mot Lobelias fundering kring hennes RH-roll eller inte. (Iof klart hon gör. Det gör vi väl alla ;) ) men samtidigt kan jag tycka att Lobelia har en poäng i sin fundering.
Men sedan skriver hon att hon reagerar på ett inlägg gjort av Hedinn, dock först efter att LenaH tar upp det, som hon sedan spinner vidare på. Det känns ulvigt och det känns som hon famlar efter medhåll.
Det ihop med hennes försök till neutrala inlägg, samt klassiska förstadagsinlägg, försvaret mot Monstermom, och att hon lägger lite fokus på Habina gör att jag reagerar. Det är så många som reagerar på Habina, vilket inte är så konstigt, men här könns det lite som att Lilltess följer med strömmen.

Koppen röstar på Lilltess
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian

21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess

Habina 3
Lobelia 3
Snurrfian 3
Koppen 1
Lilltess 1
 
Har ingen dator just nu så det är småjobbigt att leta, tror en var om dig och att inte vilja ha omvandlingar. Tycker fortfarande det är skumt, det är demoniseringar jag vill undvika. Kanske stämmer din förklaring eller så var det en omedveten felskrivning.

Obs är lite osäker på vem det var.

Edit. Sedan bemötte jag koppen teori om att någon var ond för att teorier om henne. Blir det en röst ser det klart ut som en hämdröst.

Är det skumt att inte vilja ha omvandlingar? I så fall varför?
 
Skrev i mitt tidigare inlägg att jag var osäker på Lilltess. Men jag reagerar på en sak som hänt nu ikväll.
Hon försvarar sig rätt mycket mot Lobelias fundering kring hennes RH-roll eller inte. (Iof klart hon gör. Det gör vi väl alla ;) ) men samtidigt kan jag tycka att Lobelia har en poäng i sin fundering.


Koppen röstar på Lilltess
Hur kan man ha en poäng i en fundering som handlar om vad @Lilltess skrev som svar på den obligatoriska frågan igår em?
Som Lilltess dessutom skrev likadant i den förra tråden innan rollerna var utdelade? Läser du inte svaren?

Nu pingade det på dig också. Gaah!
Kan inte nån bara sätta en versal fel? :banghead:
 
Äsch då, det är en lek. Inte hela världen att bli lynchad. :)
Nejdå, det är det inte, men nu har jag tid att leka, datorn trasig, hästen har en trasig skor och jag är halvrisig. Tänkte rösta på dig men kommentaren om att du inte gillar rösterna på mig fick mig att tveka. Du skulle inte sagt så som ulv skulle jag tro.

Snurrfian och monstermom känns mest skumma nu+ Myrten men jag gillar inte hämndröster. Koppen är alltid skumm också.

Snurris och mom har grälat en del och enligt min erfarenhet brukar det vara minst en ond inblandad i sådana meningsutbyte. Helt ovetenskapligt.
 
Jag kan lika gärna rösta nu. Av de misstankar jag haft idag, är det koppen som sticker ut mest. Hon låter väldigt nervös över att en ond ulv kan omvandlas till en god förrädare i lyan. Om hon är god, varför skulle hon bli orolig över det? När hon sedan endast bemöter min teori med att jag bop:ar, så blir hon än mer misstänkt i mina ögon. Kan hon inte förklara sig för att min teori faktiskt stämmer?

Habina röstar på koppen
Min förklaring till det är att jag hade 16000 inlägg att läsa varav 98% crap när jag kom in i leken. Jag var inte ett dugg nervös över nånting eftersom jag inte dattade vad rollen innebar, vilket jag även sa och då blev jag "dumförklarad" tom. Du får görna visa mig vilket inlägg jag gjort som du menar.
Tycker inte din teori håller ett dugg mer än min egen vid det tillfället. Desutom har jag aldrig sett dig som ond, men eftersom du går så fruktansvärt hårt mot mig pga detta så börjar jag faktiskt fundera på dig.
Hur du kan haka upp på mig bland 450 inlägg är ganska löjligt.
Jag begrep inte rollen. Då är jag ulv?!
 
Senast ändrad:
Nejdå, det är det inte, men nu har jag tid att leka, datorn trasig, hästen har en trasig skor och jag är halvrisig. Tänkte rösta på dig men kommentaren om att du inte gillar rösterna på mig fick mig att tveka. Du skulle inte sagt så som ulv skulle jag tro.

Snurrfian och monstermom känns mest skumma nu+ Myrten men jag gillar inte hämndröster. Koppen är alltid skumm också.

Snurris och mom har grälat en del och enligt min erfarenhet brukar det vara minst en ond inblandad i sådana meningsutbyte. Helt ovetenskapligt.

Jo, jag har också ovanligt mycket tid nu. Vilket kanske märks. ;) Snurrfian blir jag också osäker på, medan monstermom kan vara vilket som. Myrten har jag inte märkt av alls. :o Koppen är skum, men alltid svår att placera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp