Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, mest OT i leken men nu börjar det komma igång lite och jag har några få tankar om några spelare.
Jag har inte kollat på alla men känner att jag måste få ner lite tankar nu när det är så många i leken.

Monstermom
Skämtar mycket om ulvar hit och dit och några reagerar på det. Men så här tidigt i leken behöver det inte betyda någonting. Snurrfian verkar ha trampat på en öm tå när hon tog upp ulvpratarspåret. Monstermom håller Snurrfian misstänkt då hon tycker hon slängt ut sig en dåligt byggd misstanke och rör till det ännu mer.

Habina
Verkar lite förvirrad, och lite skum. Men om man ska kolla på förra leken. Skulle hon vara ulv och göra samma visa även i denna leken. Spela skum och vara ulv och få folk att rösta på henne så övriga kan skaffa alibi? Jag tycker själv att det är långsökt och än så länge får hon vara en snurrig skum god som alltid blir misstänkt första dagen.

Snurrfian
Går på Monstermom om hennes ulvprat och någon säger att Monstermom har detta spelsättet och hon verkar godta den ursäkten. Men ja, enligt mig är detta Monstermoms spelstil.

LindgrenV
Känner att hon måste förtydliga sina skämt eftersom hon alltid är en som blir missförstådd för dom och sedan misstänker folk henne hej vilt och nu ville hon förtydliga men verkade ändå få förtydliga ännu en gång. Tycker Habina lägger i för många växlar och verkar smita undan genom att säga att hon inte hittar något att teoria om.

Hedinn
Mycket snack om kycklingfri kycklingsallad. Det säger mig dock inget.

Myrten
Har en del tankar om Prins John. Tycker Habina verkar se ulvar lite här och var nu. Reagerar på Snurrfian för hennes teorier mot Monstermom.

Lilltess
Verkar ha lite span på Habina. Känner sig förvirrad. Älskar lakrits.


Enligt tidigare teorier plus det nya som kommit att Myrten är rätt på mot Lobelia och det känns skumt för hon är så henne för att hon inte tycker hon spelar som hon brukar. Kanske pratade hon om prins John för att hon är honom.

Matmissbrukaren röstar på Myrten
 
(orkade inte citera ursprungslinlägget, skrev en kort invänding till TLV om att Momsan vad jag kunnat se inte skrikit ulv åt alla typisch)

Jag tror faktiskt som Habina att man kan ha olika syn på det. Och det kan hända att dom som tycker att hon gjort det har med sig från förra tråden, alltså innan vi fick rollerna, för då skämtade Monstermom om att många va ulvar.såg det som att hon bara va sjukt taggad på att leka. Och som sagt så var det ju innan vi fick rollerna :)

Ahh... Jag var ju inte riktigt med i första versionen av leken så jag antar att det kan ligga något i det också. Men åh andra sidan har vissa roller ändrats sen dess så att gå på känsla därifrån känns ruskigt riskabelt om man letar onda. Momsan KAN ju ha varit ond innan men nu efter reformen sitter hon kanske istället med en god roll liksom. :p

Fast grejen var ju att det var innan vi fick rollerna? Hur läser du?

Men varför skulle man teoria utifrån inlägg skrivna innan rollerna lottats? :o

Nej, det var ju det som var grejen!
Nu tycker jag du är lite skum som inte läser ordentligt och kastar misstankar där de inte riktigt verkar finnas?

Ehh, att Lilltess skulle ha pratat om innan första omgångens roller slog mig aldrig innan du hoppade in i diskussionen eftersom jag inte var med då (och antagligen inte ser varför man skulle teoria om något som sagts innan rollerna lottats... gången innan den senaste gången de lottades...). :p Och jag förstår faktiskt fortfarande inte vad "grejen" är. Oavsett hur mycket jag läser samma inlägg om och om igen förstår jag inte vad du försöker få fram/vad du reagerar på. :o Är det inte skumt att bygga teorier baserat på OT innan roller lottats? Men det skriver du ju sen, men då är jag skum ändå? O_o Om något känns det ju ännu skummare om folk håller fast i en känsla från OT skrivet innan första omgångens roller lottats?
Och vart kastar jag misstankar där de inte verkar finnas? Jag protesterade bara mot ett påstående jag inte tyckte var sant? :cautious:

Att jag missuppfattade vilken omgång lottning av roller Lilltess pratade om håller jag med om, resten förstår jag inte alls dock. :D
 
Baserat på tidigare tankar och jag tyckte Koppens röst på Habina var skum så vill nog inte ha ut Habina ändå!
 
Jag har ingen aning om hur jag ska rösta.
Jag tror ju att habina kan vara onda spionen men samtidigt så känns mina tankar sjukt långsökta. Visst kan det vara så och visst kan det vara så att min tanke om att klara faktiskt har nappat på kroken stämmer men samtidigt så är det ju lite som "hypotetiskt sannolikt eventuellt kanske" resonemang. Samma sak med min långsökta (ja!) tanke om att Caisa liksom svarat på en invit. Alltså fan jag vet inte

Jag tycker också att Snurrfian varit lite underlig i och med hennes sätt att liksom vilja sopa en diskussion under mattan, men det kan lika gärna vara en god. Även Lobelia har ju fått en del strålkastare på sig även från mig och andra. Men jag är orolig att det är drev mot goda på gång.

Och jag tycker också att Koppen gjorde en väldigt skum grej när hon tycker att Habina BoPar emot henne - innan Habina ens röstat utan bara uttryckt en tankegång. Koppens svar på habinas röst (som ändå senare hamnade där) är en röst på ...lilltess och ingen kommentar om Habinas röst. Känns intressant, är koppen rädd för att återfå ljus på sig? Sen är ju frågan om det finns någon substans i den där tanken som Habina har om Koppen..

Monstermom spottade ur sig en jäkla massa i början mest OT, men fick ändå upp ett spår (!) och efter det har hon hållet lite läskigt låg profil, men lägger ändå en röst i enlighet med sitt spår, känns som om hon kanske sådde ett frö och nu har kommit in flera Snurrfian. Det gör mig faktiskt lite nervös att det är en ond som drevat igång. Eller att Snurrfian är ond

LenaH finns med men sticker inte ut mer än med lite frågor till mig (och sin röst på mig....för en teori som jag kanske håller på att överge, men det kunde ju hon inte veta då). Samtidigt så förvånar det mig att hon inte har fler teorier än den mot mig. Visst är det första dagen, men kan det vara en med facit som bara väljer en rakt av och inte ids teoria mer?

Sen är det en jäkla massa deltagare som flyter under min radar, Niyama (skulle visst titta på skidåkning) Idahoe hänger med men inga direkta teorier mer än sin röstteori om Snurrfian - TeamLundVer - kämpar på med bebis i knäet, kommer väl inte heller med ngt jag direkt reagerar på åt något håll - lite haka på varning här med. Myrten, jodå, hon kommer med bra tankar, men känns ändå lite neutral. . Lilltess lägger en strömröst hon med.

Jag vet fan inte var jag ska lägga min röst. Min teori om Habina/Klara är så långsökt att jag själv knappt tror på den. Men vem känns mest skum nu då när rösterna har trillat in?

Äh fan

cirkus röstar på Koppen
 
Som jag skrev i inlägget ( varför kan folk inte citera hela) så är det min erfarenhet att gräl på det viset ofta uppstår mellan en god och en ond. Helt ovetenskapligt men det har stämt några gånger i de lekar jag varit med i.

Anledningen att jag inte citerade hela var för att jag ville fråga specifikt om vad misstankarna mot mig låg i - ändrade sedan för jag kom på att jag faktiskt ville veta alla misstankarna, inte som jag först tänkte att jag inte inte skulle "prata för dem" :laugh:.

Men OK, det var anledningen, jag fattade det som att det var en separat tanke. Jag håller inte alls med, min erfarenhet är faktiskt att oftast (men inte alltid - jag röstade ju på @Snurrfian ;)) så är det goda som snor in sig i varandra. Onda vill sällan hålla så hög profil...
 
Niyama, d v s spelaren Niyama, gillar inte omvandlingar generellt sett och jag är övertygad om att hon i begreppet "omvandling" även räknar den som en demon gör som kallas demoning. Omvandling är samlingsnamn. Utan att ha en aning om vilken roll Niyama har i den här leken eller vilken sida hon tillhör så vet jag att hennes aversion mot omvandlingar inte har med rollen att göra.
jag har gått på definitionen i leken när jag skrev inlägget. Det är lite svårt för mig att veta att andra inte menar det som står i spelreglerna utan har en egen definition.

PS Myrten, här är en av mina tidiga icke existerande teorier.
 
När du skrev dit inlägg hade Lobelia tre röster, vilket hon fortfarande har om röstlistan är korrekt (jag kom precis upp och har inte hunnit läsa ikapp). Snurrfian hade också tre röster. Jag köper att du kanske inte sett Idahoes röst, men tre röster - "alla röster som väller in" och bland dessa tror du att det döljer sig en ulv. Skum kommentar, känns som att du verkligen vill rikta misstankar.

Nu tog det lite tid för mig att skriva mitt inlägg (det blev pekfingervalsen med avbrott för nappinsättande eftersom jag höll sonen med andra handen) så när jag började skriva mitt inlägg hade Snurrfian bara en röst. Jag reagerar inte så mycket på din röst på Lobelia eftersom du lade din först. Kanske inte så mycket på Klaras heller. Men Hedinn lade sin 4min efter Klara vilket lätt hade kunnat bli en obemärkt röst om fler sedan hade valt att rösta på Lobelia. Nu gjorde man inte det utan valde istället att rösta en del på Snurrfian, vilket får mig att fundera lite över de rösterna också. Finns det en ulv i lobelias rösterså kanske det finns en bland snurrfians också? Ngn som inte vågade rösta på Lobelia eftersom det kunde bli misstänkt då vi var flera som såg att det börja likna en lynchmobb? Isf är det Caisa och Idahoe som är suspekta..

Gahhh jag vet inte... :nailbiting::arghh:
 
Niyama röstar på Lobelia

För att jag har absolut noll koll och måste rösta på någon och Lobelias prat om att det är skumt att inte gilla omvandlingar reagerar jag på.
 
Anledningen att jag inte citerade hela var för att jag ville fråga specifikt om vad misstankarna mot mig låg i - ändrade sedan för jag kom på att jag faktiskt ville veta alla misstankarna, inte som jag först tänkte att jag inte inte skulle "prata för dem" :laugh:.

Men OK, det var anledningen, jag fattade det som att det var en separat tanke. Jag håller inte alls med, min erfarenhet är faktiskt att oftast (men inte alltid - jag röstade ju på @Snurrfian ;)) så är det goda som snor in sig i varandra. Onda vill sällan hålla så hög profil...
jag kanske får nya erfarenheter nu :).
 
Jag hittar inte ens det omtalade grälet men jag tycker det väldigt ofta är två goda som "grälar", i alla fall så här tidigt i leken när ingen vet nåt.

Eh, det är nog ganska utspritt i leken, men det är det som handlar om huruvida jag skrikit ulv åt alla som skriver, huruvida Snurrfian styrkte det påståendet, huruvida vi menar samma sak med "skrika ulv", etc...
 
Enligt min fundering på att försöka gömma sig bland en eventuell lynchmobb mot Lobelia. Det är det mest suspekta jag har hunnit hitta idag.
 
Niyama röstar på Lobelia

För att jag har absolut noll koll och måste rösta på någon och Lobelias prat om att det är skumt att inte gilla omvandlingar reagerar jag på.
Det spelar alltså ingen roll att jag förklarat hur jag tolkar det? Att omvandlingar bara gäller onda till goda, annars är det demonisering? Vilket jag förklart både nu och i samband med inlägget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp