Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian

21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49
LenaH röstar på cirkus

Habina 3
Lobelia 3
Snurrfian 3
Koppen 1
Lilltess 1
cirkus 1
 
[...]Nej det jag reagerar mest på är alla röster som väller in på Lobelia. Jag undrar om det inte döljer sig en liten ulv där.

När du skrev dit inlägg hade Lobelia tre röster, vilket hon fortfarande har om röstlistan är korrekt (jag kom precis upp och har inte hunnit läsa ikapp). Snurrfian hade också tre röster. Jag köper att du kanske inte sett Idahoes röst, men tre röster - "alla röster som väller in" och bland dessa tror du att det döljer sig en ulv. Skum kommentar, känns som att du verkligen vill rikta misstankar.
 
Skrev i mitt tidigare inlägg att jag var osäker på Lilltess. Men jag reagerar på en sak som hänt nu ikväll.
Hon försvarar sig rätt mycket mot Lobelias fundering kring hennes RH-roll eller inte. (Iof klart hon gör. Det gör vi väl alla ;) ) men samtidigt kan jag tycka att Lobelia har en poäng i sin fundering.
Men sedan skriver hon att hon reagerar på ett inlägg gjort av Hedinn, dock först efter att LenaH tar upp det, som hon sedan spinner vidare på. Det känns ulvigt och det känns som hon famlar efter medhåll.
Det ihop med hennes försök till neutrala inlägg, samt klassiska förstadagsinlägg, försvaret mot Monstermom, och att hon lägger lite fokus på Habina gör att jag reagerar. Det är så många som reagerar på Habina, vilket inte är så konstigt, men här könns det lite som att Lilltess följer med strömmen.

Koppen röstar på Lilltess

RH-roll?
 
Min förklaring till det är att jag hade 16000 inlägg att läsa varav 98% crap när jag kom in i leken. Jag var inte ett dugg nervös över nånting eftersom jag inte dattade vad rollen innebar, vilket jag även sa och då blev jag "dumförklarad" tom. Du får görna visa mig vilket inlägg jag gjort som du menar.
Tycker inte din teori håller ett dugg mer än min egen vid det tillfället. Desutom har jag aldrig sett dig som ond, men eftersom du går så fruktansvärt hårt mot mig pga detta så börjar jag faktiskt fundera på dig.
Hur du kan haka upp på mig bland 300 inlägg är ganska löjligt.
Jag begrep inte rollen. Då är jag ulv?!

Nä, du råkade försäga dig om din oro för att någon ond skulle bli god, alltså är du ulv.
 
Skrev i mitt tidigare inlägg att jag var osäker på Lilltess. Men jag reagerar på en sak som hänt nu ikväll.
Hon försvarar sig rätt mycket mot Lobelias fundering kring hennes RH-roll eller inte. (Iof klart hon gör. Det gör vi väl alla ;) ) men samtidigt kan jag tycka att Lobelia har en poäng i sin fundering.
Men sedan skriver hon att hon reagerar på ett inlägg gjort av Hedinn, dock först efter att LenaH tar upp det, som hon sedan spinner vidare på. Det känns ulvigt och det känns som hon famlar efter medhåll.
Det ihop med hennes försök till neutrala inlägg, samt klassiska förstadagsinlägg, försvaret mot Monstermom, och att hon lägger lite fokus på Habina gör att jag reagerar. Det är så många som reagerar på Habina, vilket inte är så konstigt, men här könns det lite som att Lilltess följer med strömmen.

Koppen röstar på Lilltess


Eh? Jag var en av de första som började misstänka Habina? Sen höll jag med om EN sak som LenaH skrev och spann inte vidare på det. Antingen är du just nu God som inte vill bli anklagad för att följa strömmen eller avgöra eller är du bara ond och vet att någon det står emellan är ulv.
 
Hur kan man ha en poäng i en fundering som handlar om vad @Lilltess skrev som svar på den obligatoriska frågan igår em?
Som Lilltess dessutom skrev likadant i den förra tråden innan rollerna var utdelade? Läser du inte svaren?

Nu pingade det på dig också. Gaah!
Kan inte nån bara sätta en versal fel? :banghead:
Nej jag har som sagt inte orkat läsa alla inlägg då de är typ bara ot fram till kl 17 idag. Och det har jag säkert missat vad det var då jag skriver från mobilen.
Du har rätt.
Baserat på min inlägg om Habina:

Koppen ändrar röst till Habina

Tycker inte hennes teori på mig är rätt eller vattentät
 
Omvandling är vad jag förstår att göra en ulv till god och stanna i lyan. Det säger sig själv att det är främst onda som inte gillar det.
Nä, det kan gå hur som helst?
Alkemisten måste ju vara verkligt säker på sin sak för att lyckas omvända en ond till god, det är inte låst till några spioner eller annat.
Om alkemisten har taskig koll kan denne råka omvända en god till att bli ond.
 
Omvandling är vad jag förstår att göra en ulv till god spion. Det säger sig själv att det är främst onda som inte gillar det.

Va? Omvandling kan ju vara att göra en god till ond eller tvärtom. En ulv kan väl dock inte omvandlas till spion, om jag inte missat något i denna leken.

Jag avskyr omvandlingar, oavsett åt vilket håll eftersom om någon blir omvandlat ganska sent i leken så är det omöjligt att bilda sig en uppfattning om den + att jag tycker själv det är dötrist att behöva byta sida. Hellre lynchad/käkad än omvandlad.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen

21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49
LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina

Habina 4
Lobelia 3
Snurrfian 3
Koppen 1
cirkus 1
 
Va? Omvandling kan ju vara att göra en god till ond eller tvärtom. En ulv kan väl dock inte omvandlas till spion, om jag inte missat något i denna leken.

Jag avskyr omvandlingar, oavsett åt vilket håll eftersom om någon blir omvandlat ganska sent i leken så är det omöjligt att bilda sig en uppfattning om den + att jag tycker själv det är dötrist att behöva byta sida. Hellre lynchad/käkad än omvandlad.
LL kallade den andra typen av omvandling demonisering inte omvandling.
 
Omvandling är vad jag förstår att göra en ulv till god och stanna i lyan. Det säger sig själv att det är främst onda som inte gillar det.

Niyama, d v s spelaren Niyama, gillar inte omvandlingar generellt sett och jag är övertygad om att hon i begreppet "omvandling" även räknar den som en demon gör som kallas demoning. Omvandling är samlingsnamn. Utan att ha en aning om vilken roll Niyama har i den här leken eller vilken sida hon tillhör så vet jag att hennes aversion mot omvandlingar inte har med rollen att göra.
 
Frågan är om Koppen inte lägger en röst på Habina för att rädda snurris eller lobelia.. åååååh ska jag ändra röst eller inte.. hinner inte bestämma mig!!!!
 
(...)
Snurris och mom har grälat en del och enligt min erfarenhet brukar det vara minst en ond inblandad i sådana meningsutbyte. Helt ovetenskapligt.

Jag hittar inte ens det omtalade grälet men jag tycker det väldigt ofta är två goda som "grälar", i alla fall så här tidigt i leken när ingen vet nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp