Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian

21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia

Habina 1
Lobelia 3
Snurrfian 1

 
Lite långsökt - det är mycket långsökt ;)

Jag menar att hon ropar på hjälp i allmänhet men råkar rikta sig till dig för att just det upplägget fanns - rent OT-mässigt där och då. Om det skulle vara så träffsäkert är det ju helt osannoligt egentligen. Men just min tanke om rop från Habina är ju vad jag bygger min tanke på.

Du minns att det var den typen av långsökta resonemang som fick mig att rösta på dig i min första lek va?!! :sneaky::D
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21.13 Klara röstar på Lobelia
21.16 Hedinn röstar på Lobelia

(Jäkla dumma forum, varför kan det inte visa klockslag för!)
Sitter du på mobilen? För om jag håller muspekaren över "3min sedan" så kommer klockslaget upp! ;) Du hade faktiskt fel med en hel minut på Klara! ;)
 
Lite långsökt - det är mycket långsökt ;)

Jag menar att hon ropar på hjälp i allmänhet men råkar rikta sig till dig för att just det upplägget fanns - rent OT-mässigt där och då. Om det skulle vara så träffsäkert är det ju helt osannoligt egentligen. Men just min tanke om rop från Habina är ju vad jag bygger min tanke på.

Men alltså, jag fattar inte hur ni menar att det där kontaktandet skulle gå till!? Det är ju större risk att John/ulv skulle börja treva mot en god!?
 
SLUTA skriva så FORT hörrni! :arghh: Lagom när man hunnit läsa igenom allt och sedan skrivit typ ett halvt inlägg så inser man att det redan kommit typ 20 inlägg till och att det man försökte svara på närmast är förlegat :banghead:

Skämt åsido, de jag har reagerat på såhär långt (Märk väl, dett är första dagen och ingen är särskilt starkt misstänkt egentligen):

Habina för att hon först verkar väldigt förvirrad och tycker sig vara okunnig. Det är inte likt henne alls, såvitt jag vet brukar hon alltid hitta teorier om allt typ :). Sedan när folk påpekat detta kommer en helomvändning, det fullkomligt sprutar ut både inlägg och teorier till höger och vänster. Känns lite annorlunda, men gör det henne ond? :cautious:

Koppen Jag håller med Habina i detta inlägg:
Här är ett par intressanta citat från koppen. Jag får känslan av att hon blir stressad över möjligheten att en ulv blir god och förrädare i lyan. Är det för att koppen är ulv och inser att hon kan riskera att bli förrädare? :idea:
Sen brukar jag ha svårt att först Koppen, vilket dock brukar leda till att jag trots en del udda inlöägg från henne håller henne som neutral längre än jag kanske borde. Hmm...

Snurrfian precis som några redan sagt tror jag (eh, vad har inte hunnit sägas i den här tråden egentligen? 22 sidor innan DL1, seriöst! :p) så verkar hon väldigt ivrig att förklara att hon inte var så seriös med misstankarna mot Monstermom, efter att Monstermom direkt följt upp det hela. Kan vara missförstådd god, eller ond som är rädd för att trampa någon på tårna och sticka ut?O_o

Slutligen, en liten kommeentar om Lobelia. Mest en notis till mig själv, då jag inte riktigt kan underbygga det hela ännu, men min känsla är att hon inte är som hon brukar. Hon känns annorlunda, möjligen något defensiv ibland. Kan vara för att hon inte riktigt har adopterat den ganska uppsluppna tonen som tråden haft nu i början?
 
20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia

Bara så jag vet hur rösterna ligger när det drar ihop sig. Jag gillar dock inte hur rösterna rasar in på Lobelia. :(

Edit: Oj vad jag var efter... Men nöjd att jag inte raderade @cirkus?
 
Fast varför skulle jag då vilja att Ivanhoe skulle locka över robyn till den goda sidan? :p plus att valet är ju stående. Jag menade helt OT att de kunde bli kära innan RH valde sida och då välja den goda..
Helt OT jag har alltid uppfattat RH som god, efter Kung Rickard så är väl Robin ett andrhandsval i mina ögon.

Jag vill ha alla eller så många som möjligt på den goda sidan :)
 
Jag tyckte att dina inlägg där du försvarade dig mot Monstermom hade en något desperat ton över sig. Att du så starkt påtalade att du egentligen inte menade så mycket med det du sagt.

Och här är jag beredd att hålla med dig

Jag tycker att efter sidorna där snurrfian och monstermom hade en diskussion som i sig var mkt intressant - Monster har ju rätt mycket substans i vad hon skriver och då plötsligt känns det som om Snurrfian vill få bort hela diskussionen och släta över diskussionen. Det tycker jag känns skumt
 
Jag ska få ihop ett röstinlägg jag med.

Jag har reagerat på Habina och Snurris mest, höjde även ögonbrynet lite åt Lobelias skumma kommentar om huruvida någon haft seriösa teorier...

I valet och kvalet tycker jag nog ändå Snurris varit skummast, jag tycker hennes förklaringar i diskussionen med Momsan luktar efterkonstruktioner där påståendena inte riktigt går ihop med hennes förklaringar.
Därför:

Caisa röstar på Snurrfian

Nu har min kusin någon slags jobbkris så ska försöka vara... stöttande. :p
 
Just nu tycker jag alla blev skumma...

@Lobelia tycker jag spelar lite märkligt, att dra upp vad @Lilltess skrev igår em som svar på LL:s fråga skaver lite. Jag gillar dock inte strömrösterna som trillar in nu och minns leken när Lobelia var helmärklig och visade sig vara borgmästare. Jag vill inte lägga en röst där ännu.

@CaisaLundblad läser slarvigt och det pingar lite i min ulvradar när någon gör det.

@cirkus hittar extremt långsökta teorier (i mina ögon) och har visserligen fått jaga på för att hinna igenom tråden men det känns lite desperat ulvigt att se samband i OT-prat om städning.

:banghead:
 
Men alltså, jag fattar inte hur ni menar att det där kontaktandet skulle gå till!? Det är ju större risk att John/ulv skulle börja treva mot en god!?

Jamen alltså jag tånker att trevandet inte är åt något håll direkt. Utan ett jäkla pilkande och så vips så nappar det...

Fast jag veeeet inte. Det känns nästan FÖR uppenbart.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian

21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian

Habina 1
Lobelia 3
Snurrfian 2
 
Enligt inlägg #446, för att jag tycker att Snurrfian och Monstermoms diskussion känns konstig. Snurrfian skyndar sig att släta över och närmast göra en pudel och säga att det var inte alls så det var menat. Ond som är rädd att få en så erfaren och "hrm" aktiv spelare som Monstermom emot sig, kanske?

Idahoe röstar på Snurrfian
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp