Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu velar jag så jäkligt så jag nästan måste rösta innan jag blir helt knäpp! Jag har nog starkare känsla av misstanke mot några andra (Habina, Lobelia - och faktiskt seglade Hedinn lite upp som en bubblare lite oväntat), men jag har mer konkret misstanke mot en spelare.

@Snurrfian la fram en tanke om mig, och när jag bemötte den svarade hon med en radda citat av mig som inte stödde det första påståendet. Jag har sett precis det från ulvar förr, de läser lite slarvigt, formulerar sig lite slarvigt, och ja, det ser ut ungefär så där... Jag är inte på något vis det minsta säker, men det är ju dag ett och det här är ju faktiskt nånting i alla fall.

Monstermom röstar på Snurrfian
 
Men var är jag desperat? Jag har ju knappt skrivit några inlägg tycker jag själv, jag har lite för mycket annat i huvudet för att kunna pladdra på som vanligt...

Jag tyckte att dina inlägg där du försvarade dig mot Monstermom hade en något desperat ton över sig. Att du så starkt påtalade att du egentligen inte menade så mycket med det du sagt.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
 
Jag tror faktiskt som Habina att man kan ha olika syn på det. Och det kan hända att dom som tycker att hon gjort det har med sig från förra tråden, alltså innan vi fick rollerna, för då skämtade Monstermom om att många va ulvar.såg det som att hon bara va sjukt taggad på att leka. Och som sagt så var det ju innan vi fick rollerna :)

Ahh... Jag var ju inte riktigt med i första versionen av leken så jag antar att det kan ligga något i det också. Men åh andra sidan har vissa roller ändrats sen dess så att gå på känsla därifrån känns ruskigt riskabelt om man letar onda. Momsan KAN ju ha varit ond innan men nu efter reformen sitter hon kanske istället med en god roll liksom. :p
 
Jag tyckte att dina inlägg där du försvarade dig mot Monstermom hade en något desperat ton över sig. Att du så starkt påtalade att du egentligen inte menade så mycket med det du sagt.
Kanske för att jag inte gjorde det. Men visst, om du vill kalla det desperat så visst.
 
Ahh... Jag var ju inte riktigt med i första versionen av leken så jag antar att det kan ligga något i det också. Men åh andra sidan har vissa roller ändrats sen dess så att gå på känsla därifrån känns ruskigt riskabelt om man letar onda. Momsan KAN ju ha varit ond innan men nu efter reformen sitter hon kanske istället med en god roll liksom. :p
Fast grejen var ju att det var innan vi fick rollerna? Hur läser du?
 
Min mamma vill spela Yatzy med mig nu så jag får rösta här och nu.

Klara röstar på Lobelia

Eftersom jag tycker att hon verkar lite avslagen i jakten på dom onda. Känns som att hon inte riktigt försöker vända och vrida på resonemang och bygga någon form av teori.
 
Nej, jag tänker att om Klara är ulv och ser någon ropa lite ut i mörkret så kanske hon svarar att hon finns här. Eftersom de inte känner till varann alls så måste de ju försöka hitta varann på något vis.

Intressant tanke cirkus. Jag sparar den i minnet. :)
 
jag syftar på filmen Ivanhoe (inte rollen i leken) Vem borde han välja av Rebecka och Rowena - men det har kommit några så briljanta svar så nu kommer jag kräva en remake av filmen :D

Hmm då borde han ju välja mig: jag är iofs inte med i filmen men om du nu ändå ska kräva en remake.. ;) Hade inte tackat nej till en karl med lite pengar och status :D



fast nu när jag tänker efter så är jag väldigt nöjd med den jag har :love:
 
På väg hem efter att ha varit och skott och sen blir det möte, men även jag reagerar på Lobelia, kanske främst hennes kommentar om att det i princip inte är någon som teoriat. Jag tycker det teoriats en hel del idag och bara någon som slöläst lär anse att det bara snackats OT, och en god som vill hitta onda bör ju läsa ordentligt och notera andras tankar.

Hedinn röstar på Lobelia
 
Ehh, ahhh, nja, jag tycker att det var lite smicker/smör att tycka att hon hittar teorier där ingen annan gör det - därav min medhårs-kommentar.
Jag uppfattade det faktiskt inte som en teori mot Habina

Ehh... jaha, det var det Habina uppfattade som beröm också? :p Ehm... Det var inte riktigt menat så, utan mer som "jag skulle själv inte teoria utifrån saker som jag tycker ser ut som OT men Habina kan hitta teorier överallt...", sen är det såklart fritt att tolka som man vill. :D Teorin mot Habina har ju varit just att hon som vanligen hittar teorier överallt helt plötsligt inte hittade något alls och lämnade över det åt andra. :p

No offence @Habina :o
 
Men ponera att jag då är ond och svarar på Habinas rop på hjälp. Då måste ju Habina redan innan ha räknat ut att just jag är ond eftersom mitt inlägg som du länkade är ett svar på ett inlägg från Habina, riktat till mig där hon frågade om jag kunde hjälpa henne att städa så hon skulle få mer tid till ulvlek. Lite långsökt kanske?

Lite långsökt - det är mycket långsökt ;)

Jag menar att hon ropar på hjälp i allmänhet men råkar rikta sig till dig för att just det upplägget fanns - rent OT-mässigt där och då. Om det skulle vara så träffsäkert är det ju helt osannoligt egentligen. Men just min tanke om rop från Habina är ju vad jag bygger min tanke på.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21.13 Klara röstar på Lobelia
21.16 Hedinn röstar på Lobelia

(Jäkla dumma forum, varför kan det inte visa klockslag för!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka
  • Avels fråga

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp