Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som teoriat om seriösa saker inklusive dig? Jag har sett det i en lek tror jag, när en tvilling gjorde bort sig.

Tillfälligt tillbaka.

Ja, jag tycker att jag har försökt teoria seriöst och inte enbart baserat teorierna på OT. Och jag tycker även att det finns andra som gjort det. Jag har varit med om att onda rykt i första lynch helt enkelt för att de faktiskt har gjort misstag. När du började skriva på eftermiddagen så var det en del teorier som i alla fall hade lite mer substans än det rena OT (typ kycklingsallad och Cirkus köksrenovering). Exempelvis Lindgrens kommentar om Habinas förändring av spelstil, Monsters och Snurris diskussion och en del Habina skrivit. Visst, teorierna är tunna - det är de vanligen första dagen. Men att i det läget välja att kommentera en helt uppenbar OT-grej från Hedinn istället för att ta ställning till vad som framkommit tycker jag är märklig. Dessutom känns du väldigt defensiv i ditt spel, inte alls som jag kommer ihåg dig från förr-förra leken eller som jag uppfattade dig i förra.
 
har hunnit till sidan 8 (kan ni vara snälla och ta en paus i skrivandet så jag hinner läsa ikapp? :D) har en gnällig son i knät och en mus där batteriet tydligen håller på att ta slut så det här kan ju bli skoj

eller nått :meh:
 
Mina reflektioner, so far: (har mest skummat igenom dock)

Lilltess
Typiska förstadagsinlägg. "Halmstrån", medhållningar, neutrala inlägg samt förklarar frågorna som Monstermom hade på/till henne. Lägger lite fokus på Habina.
Osäker på henne. Neutral mot god.

LV
Första leken ihop med de flesta. Tror att det kan bli en spännande lek pga detta. Svarar på Habina i inlägg #247 där hon tycker Habina gör en snabb sväng. Fö tycker jag att LV' s inlägg var vettigt och jag kan både hålla med och förstå inlägget.
Blandar ihop tiden för DL

Snurrfian
Svår just nu. Känns inte ond

Klara
Skummar igenom 16 sidor, reagerar mest på Snurrfian och Lobelia. Svårplacerad

Monstermom
Massa inlägg, dock mer seriösa idag och långa beskrivningar om vad alla skrivit. Otroligt bra jobbat dock!
Neutral

CL
Reagerar på Habina
-
Det är vad jag har för tillfället.
Övriga sätter jag som neutrala då jag inte vet vad jag könner eller så har jag inte läst dem öht
 
Hoppr på ett spår här, den enda som kan veta om Robinhood är god eller ond i leken är LL plus Robin själv. Du är vad jag vet inte LL...är du månde Robin och har valt sida?

Jag är en förklädd paddington... nej men skämt å sido. Även om RH har valt sida eller inte så vill jag väl att hon ska va god? Nu lär ju hon ha valt sida men inte igår när jag skrev det! Och jag fattar inte varför du också reagerar? Hon ska ju välja sida. Vill ni att hon ska välja den onda sidan eller?
 
Alltså, även om jag också tycker @Habina är skum så blir jag lite nervös när så många verkar tycka det.
Jag har nog ändå en känsla av att hon biter sig fast mer när hon är ond, åtminstone första dagen. När hon är god är det mer lösryckta, långsökta teorier, ungefär som idag. Fast ändå.. Gaah! :banghead:
Samma här. Habina brukar ju få blickar mot sig dag ett och speciellt när folk måste hitta något att teoria om snarare än hitta onda så blir hon ett lätt byte.

Sen visst, det är ingen garanti att hon är god, men tycker inte hennes sätt att spela skiljer sig något större från normalt.
 
Mitt i arbetsscheman för fotbollscup så kan jag inte låta bli och fundera lite över @Monstermom hon skriker ulv åt alla som ens skriver i tråden och verkar vara lite väl överambitiös med att hitta ulvar under de minsta stenar, letar hon verkligen eller försöker hon bara få oss andra att tro att hon letar?

Tillbaka till arbetsschema och fotbollsreglersläsning... :nailbiting:

Existerar den lek ens där monster inte är överambitiös och skriker ulv åt alla? i mina ögon är hon precis som hon brukar på gott och ont :)
 
Tillfälligt tillbaka.

Ja, jag tycker att jag har försökt teoria seriöst och inte enbart baserat teorierna på OT. Och jag tycker även att det finns andra som gjort det. Jag har varit med om att onda rykt i första lynch helt enkelt för att de faktiskt har gjort misstag. När du började skriva på eftermiddagen så var det en del teorier som i alla fall hade lite mer substans än det rena OT (typ kycklingsallad och Cirkus köksrenovering). Exempelvis Lindgrens kommentar om Habinas förändring av spelstil, Monsters och Snurris diskussion och en del Habina skrivit. Visst, teorierna är tunna - det är de vanligen första dagen. Men att i det läget välja att kommentera en helt uppenbar OT-grej från Hedinn istället för att ta ställning till vad som framkommit tycker jag är märklig. Dessutom känns du väldigt defensiv i ditt spel, inte alls som jag kommer ihåg dig från förr-förra leken eller som jag uppfattade dig i förra.
Men snälla du, här haglar det av OT inlägg och svar på dem. Lite konstigt att du hakar upp dig på en viss person. Det var ett skämt och OT liksom förmodligen ett par 100 inlägg till.
 
Och här kommer ett svar från Klara till Habina (se mitt tidigare inlägg) kan det vara så att Klara faktist talar om att hon är ulv och beredd att hjälpa henne? Metaforiskt men ändå kanske någon mening?
Nog för att du brukar vara paranoid (;)) men det känns väl ändå ganska otroligt att det skulle hända så här tidigt? Det där är också något jag tar som OT-snack utan innebörd.
 
Samma här. Habina brukar ju få blickar mot sig dag ett och speciellt när folk måste hitta något att teoria om snarare än hitta onda så blir hon ett lätt byte.

Sen visst, det är ingen garanti att hon är god, men tycker inte hennes sätt att spela skiljer sig något större från normalt.
Sshh säg inte så, jag är misstänkt just för att ha påstått samma sak ;)
 
Det var ett svar på @cirkus ' i mitt tycke väääldigt långsökta teori. Är du med? :)

Hmm... ja, jo. Okej då. :p Jag såg typ "Om någon försökt hinta till mig på det sättet så förvänta dig inte att jag förstod!", och tyckte såklart det var lite märkligt. Men då är jag med, mer som ett uttryck att du tyckte Cirkus kommentar kändes långsökt? :)
 
Nej, jag tänker att om Klara är ulv och ser någon ropa lite ut i mörkret så kanske hon svarar att hon finns här. Eftersom de inte känner till varann alls så måste de ju försöka hitta varann på något vis.

Men ponera att jag då är ond och svarar på Habinas rop på hjälp. Då måste ju Habina redan innan ha räknat ut att just jag är ond eftersom mitt inlägg som du länkade är ett svar på ett inlägg från Habina, riktat till mig där hon frågade om jag kunde hjälpa henne att städa så hon skulle få mer tid till ulvlek. Lite långsökt kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka
  • Avels fråga

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp