Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte i liknande banor när jag skummade leken tidigare (angående båda grejerna faktiskt... :o ) men inte riktigt hade tid att formulera/fundera kring det. Bra att du gjorde det så jag inte glömde bort. :p

Jag reagerade på Habina tidigare och har inte släppt det, snarare tycker jag hon snurrar lite mer än vanligt eftersom jag ju brukar reagera på henne... speciellt tidigt i en lek när man har lite att gå på. Jag är inte säker på nåt men hon känns liksom lite konstigare än vanligt.
Sen vet jag inte om jag tror Prins John/ulv verkligen skulle hinta såhär tidigt när alla letar minsta lilla att teoria om, men möjligheten finns ju. Myrtens kommentar om Prins John tror jag inte var en hint, då hade den varit lite väl vag eftersom hon skrev ett rätt liknande inlägg om en dold ond roll för 2 (?) lekar sen när hon var god. Känns som att det hade gått obemärkt förbi isåfall. :p
Hedinns kommentarer om att en ulv kan försöka hinta "med finess" får mig att fundera på om Hedinn hintat med finess... men hittar inget jag skulle kunna tolka in som eventuell hint i hennes inlägg heller. :p Och har inte direkt reagerat på något annat där heller så det känns lite långsökt.
Jag satt precis och gick igenom dina inlägg för att jag inte hade en susning om vad du skrivit hittills och så kom detta! Här följer du samma spår som jag själv var inne på men jag kan tillägga att just @Hedinn gjort något liknande (dvs hintat med finess) och åkte då i första lynch men i hennes fall kunde hon aldrig bemöta misstankarna pga nätfail, annars hade hon antagligen kunnat avfärda dem.
 
Jag satt precis och gick igenom dina inlägg för att jag inte hade en susning om vad du skrivit hittills och så kom detta! Här följer du samma spår som jag själv var inne på men jag kan tillägga att just @Hedinn gjort något liknande (dvs hintat med finess) och åkte då i första lynch men i hennes fall kunde hon aldrig bemöta misstankarna pga nätfail, annars hade hon antagligen kunnat avfärda dem.

Jag reagerade faktiskt också lite på finess kommentaren.
Dock så tog jag inte den på allvar men nu när du lägger in den i ett sammanhang så kanske.. Det tåls ju iallafall att notera.
 
OK... Rollerna igen... Samma som förut, fast tillägget alkemisten och en till spelare.

Alltså 17 spelare. Elva goda (ängel, siare, magiker, spion, borgmästare, trollkarl, bagare, 2 tvillingar, röstfifflare, alkemist), fem onda (ond spion, demon, 3 ulvar), 1 vacklare (väljer sida innan första dl). Väger alkemisten emot så pass att det jämnar ut att demonen kan demona och Ivanhoe kan bli uppäten?

Ivanhoe är immun mot demonen (men har däremot en specialare om han blir uppäten...), vad händer om demonen demonar någon som är skyddad av ängeln (frågade i förra tråden också men tror inte någon svarade)? Alkemisten är immun mot demonen och kan inte bli uppäten... Det här är för komplicerat för mig! :arghh:
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

det här lär ju gå bra verkligen :up:

någon som kan översätta grekiskan för mig? Känner mig helt blåst just nu :cry:
 
Försöker du hindra mig från att leka ulvlekar? Om jag städar åt dig för att du ska hinna leka då hinner ju inte jag leka. Men det är klart, bjuder du på vin ska jag överväga saken. :D

Och här kommer ett svar från Klara till Habina (se mitt tidigare inlägg) kan det vara så att Klara faktist talar om att hon är ulv och beredd att hjälpa henne? Metaforiskt men ändå kanske någon mening?
 
Är det här ett litet "Hallå" tillbaka från Caisa till Habina? Lite stryka medhårskänslan får i allafall jag.

Medhårskänsla när jag teoriar mot henne? :p

@LenaH Ahh... känns vagt bekant, undrar om jag var med då? Men nu när du säger det minns jag någon lek för lääääänge sedan där jag satt i lyan och Hedinn var dold ond och hade något slags briljant sätt att hinta (som ingen i lyan fattade, eller någon annan heller för den delen. :p )som hon förklarade när leken var slut! :D (Jag tror vi var onda... kanske var några goda roller som försökte hinta också, minns faktiskt inte), nu minns jag inte hur hon försökte göra i just den leken tyvärr... :(
Nåja, jag tycker ju inte det säger så mycket egentligen. Det skulle lika gärna kunna tala till hennes fördel, klart hon vet att någon kan försöka hinta med finess när hon själv är bra på att göra det vid behov typ?
 
Med risk för att svaret har kommit senare i tråden (har precis börjat läsa då svärisarna kom ner på en oplanerad visit och just gick ut genom dörren) så säger jag Ähh Va??? Menar du att vi ska skriva en roll eller en person eller vad?
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

det här lär ju gå bra verkligen :up:

någon som kan översätta grekiskan för mig? Känner mig helt blåst just nu :cry:

jag syftar på filmen Ivanhoe (inte rollen i leken) Vem borde han välja av Rebecka och Rowena - men det har kommit några så briljanta svar så nu kommer jag kräva en remake av filmen :D
 
Och här kommer ett svar från Klara till Habina (se mitt tidigare inlägg) kan det vara så att Klara faktist talar om att hon är ulv och beredd att hjälpa henne? Metaforiskt men ändå kanske någon mening?
Jag hoppas verkligen att ingen försöker hinta till mig på det sättet för det skulle jag aldrig haja! :D
 
Alltså, även om jag också tycker @Habina är skum så blir jag lite nervös när så många verkar tycka det.
Jag har nog ändå en känsla av att hon biter sig fast mer när hon är ond, åtminstone första dagen. När hon är god är det mer lösryckta, långsökta teorier, ungefär som idag. Fast ändå.. Gaah! :banghead:
 
Jag står fortfarande fast vid att Ivanhoe bör välja Robin Hood. (Det är Robin Hood jag vill haaaa) Då kan han ju dessutom passa på att flörta över RH på den goda sidan ;)
Hoppr på ett spår här, den enda som kan veta om Robinhood är god eller ond i leken är LL plus Robin själv. Du är vad jag vet inte LL...är du månde Robin och har valt sida?
 
Jag håller fast vid att Athelstane är det givna valet. Jag tycker mig ana en spirande romans där och då kan han fortfarande hålla farsgubben nöjd.
Ivanhoe är mycket Duktig på att dölja den förälskelßen i så fall. Han tycks förakta saxaren.
 
Gaah! Smicker fungerar alldeles för bra på mig... Måste försöka att inte förutsätta att de är ulvar som försöker lura över mig på deras sida... Måste försöka hitta någonting misstänksamt. Framförallt måste jag försöka undvika att städa ett tag till. :p

Vadå lura över?
Förklara gärna vad du menar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp