Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men... Ulvarna vet inte vem John är, John vet inte vem ulvarna är. De kan alltså inte välja ut en specifik person att försöka hinta diskret till, utan måste i så fall hinta "diskret" till alla... Hur i hela gröne...? O_o



Åh, var det den leken då vi alla lovade att inte lyncha dig första dagen!? :D


... Nu måste vi gå kvällspromenad! Hinner såklart tillbaka innan DL! :p

Minns inte. Men jag var för första gången kvar till typ tredje eller fjärde DL, tror någon hade siat mig också och så blev jag plötsligt ond. Snyft.
 
Lindgren - tycker att hennes observation om Habinas eventuella förändring från att inte veta något till att ha massor av teorier när det påpekades är intressant. Jag är dock inte säker på att det säger något om vare sig Lindgren eller Habina, men det är sådana observationer som ger i alla fall mig intrycket att spelaren vänder på stenar.

Min observation som även Myrten nämner i det citerade inlägget är något jag inte riktigt kan släppa. Det tillsammans med det faktum att teorierna som sedan uppkom nu till stor del slätats över så fort de fått minsta motstånd. Känns lite som ett desperat försök att smita undan radarn och inte ta så mycket plats. Vilket får mig att reagera. Jag menar, först vill/kan hon inte bidra med något - när detta påpekas haglar det i stället in teorier som är långsökta och suspekta, och som i sin tur slätas över när folk reagerar på dem.

I don't like.

I sin tur funderar jag också på att det i Habinas teori om att jag och Lilltess skulle vara ulv och Prins John, i själva verket är en hint om att Habina är Prins John (eller ulv). Med tanke på att teorin i sig inte var logisk för fem öre.
 
Gaaahhh!
Massa saker IRL som gjorde att jag inte ens hann avisera att jag kommer att ha låg aktivitet under dagen idag. Men NU är jag på plats och har skummat/läst genom hela leken. Kan man trycka på pausknappen så att en annan stackare hinner åtminstone försöka tänka efter och reflektera?

(pust)
 
Men sluta! :banghead: Dör av godissug! :rage: Känns som det finns en risk att jag röstar på alla som pratar mat/godis i den här leken, även om det slutar med att fel personer vinner. :cautious:

...vilka är rätt personer då? :p
Ser också att det nämnts att du har någon teori som involverar mig, men har totalt missat den teorin och efter att ha läst igenom alla (fan vad ni skriver!) nya sidor orkar jag inte leta mer. :p Kan du återberätta eller länka det inlägget? :)
 
Min observation som även Myrten nämner i det citerade inlägget är något jag inte riktigt kan släppa. Det tillsammans med det faktum att teorierna som sedan uppkom nu till stor del slätats över så fort de fått minsta motstånd. Känns lite som ett desperat försök att smita undan radarn och inte ta så mycket plats. Vilket får mig att reagera. Jag menar, först vill/kan hon inte bidra med något - när detta påpekas haglar det i stället in teorier som är långsökta och suspekta, och som i sin tur slätas över när folk reagerar på dem.
Jag håller delvis med men så spelar väl @Habina nästan alltid första/andra dagen? Det är ju å ena sidan positivt med en spelare som försöker allt vad hon kan men å andra sidan väldigt substanslöst och svårt att hitta ett mönster.
Hur ska jag kunna analysera en spelare som redan före DL1 har över 70 inlägg? Det går att maskera mycket i väldigt hög aktivitet. :p

Detta är mitt dilemma - första dagen är det oftast Habina, @Snurrfian och några till som jag reagerar på, problemet är då att jag inte vill låta mig påverkas för mycket av det men samtidigt kan jag ju inte låta det passera... :banghead:
 
Efter att nu ha skummat igenom alla 16 sidorna är det två spelare jag reagerar mer på än andra för tillfället. Snurrfian och Lobelia.

Snurrfian därför att hon har något desperat över sig. Tycks vända kappan efter vinden. Försöker skapa en teori om Monstermom, men när monster börjar ifrågasätta vrider och vänder på sig och försöker bortförklara det som inte så allvarligt menat. Kanske stämmer, kanske en ulv som försöker bygga upp en teori ur intet?

Lobelia för att hennes inlägg saknar substans. Tycker mig minnas att hon brukar vara lite vassare än så. Behöver inte betyda ulv, men kan mycket väl vara en ulv som vill delta i diskussionerna men inte riktigt vet vad hon ska komma med.

Nu måste jag åka och hämta min mamma vid tåget som skulle ha inkommit 16.52 men som nu beräknas komma 19.40.
Desperat :confused: för att jag har noterat några saker, mesta dels ot? Och vad då vänder kappan efter vinden? Jag försökte förklara hur jag tänkte när jag skrev om monstermom, det är väl det enda jag har "försvarat"? Verkar jag som lämplig att lägga en lätt röst på när @LenaH redan har skrivit att hon ska rösta på mig?
 
Sedan tycker jag tankarna om @Lobelia är lite intressanta, jag vet att hon inte gillar att spela ond tex, och hon känns lite defensiv hittills.
Kanske inte är en indikation på hennes roll men värt att notera.
 
Sedan tycker jag tankarna om @Lobelia är lite intressanta, jag vet att hon inte gillar att spela ond tex, och hon känns lite defensiv hittills.
Kanske inte är en indikation på hennes roll men värt att notera.
Kanske du och andra ska läsa igeon andra lekar. Jag har sällan särskillt mycket att komma med första dagen. Skillnaden från förra leken är att jag har mer tid för OT snack.
 
Jag håller delvis med men så spelar väl @Habina nästan alltid första/andra dagen? Det är ju å ena sidan positivt med en spelare som försöker allt vad hon kan men å andra sidan väldigt substanslöst och svårt att hitta ett mönster.
Hur ska jag kunna analysera en spelare som redan före DL1 har över 70 inlägg? Det går att maskera mycket i väldigt hög aktivitet. :p

Detta är mitt dilemma - första dagen är det oftast Habina, @Snurrfian och några till som jag reagerar på, problemet är då att jag inte vill låta mig påverkas för mycket av det men samtidigt kan jag ju inte låta det passera... :banghead:
Håller med, jag tycker ofta de två plus lilltess är jätteskumma, oavsett roll, men det kan ju inte vara onda allihop i alla lekar.

Koppen förstår jag mig nte riktigt på så hon verkar jämnt ond också.
 
Jag håller delvis med men så spelar väl @Habina nästan alltid första/andra dagen? Det är ju å ena sidan positivt med en spelare som försöker allt vad hon kan men å andra sidan väldigt substanslöst och svårt att hitta ett mönster.
Hur ska jag kunna analysera en spelare som redan före DL1 har över 70 inlägg? Det går att maskera mycket i väldigt hög aktivitet. :p

Detta är mitt dilemma - första dagen är det oftast Habina, @Snurrfian och några till som jag reagerar på, problemet är då att jag inte vill låta mig påverkas för mycket av det men samtidigt kan jag ju inte låta det passera... :banghead:

Jag kan dessvärre inte hänvisa så mycket till "hur de brukar spela" för majoriteten av deltagarna har jag aldrig spelat med, medan de andra var det så länge sedan att jag inte minns vad som är typiskt dem... :o
 
Och här kommer naturligtvis den (oväntade) obligatoriska frågan:

Vem borde Ivanhoe välja, och varför??

Ska besvaras innan första DL.
Med risk för att svaret har kommit senare i tråden (har precis börjat läsa då svärisarna kom ner på en oplanerad visit och just gick ut genom dörren) så säger jag Ähh Va??? Menar du att vi ska skriva en roll eller en person eller vad?
 
Min observation som även Myrten nämner i det citerade inlägget är något jag inte riktigt kan släppa. Det tillsammans med det faktum att teorierna som sedan uppkom nu till stor del slätats över så fort de fått minsta motstånd. Känns lite som ett desperat försök att smita undan radarn och inte ta så mycket plats. Vilket får mig att reagera. Jag menar, först vill/kan hon inte bidra med något - när detta påpekas haglar det i stället in teorier som är långsökta och suspekta, och som i sin tur slätas över när folk reagerar på dem.

I don't like.

I sin tur funderar jag också på att det i Habinas teori om att jag och Lilltess skulle vara ulv och Prins John, i själva verket är en hint om att Habina är Prins John (eller ulv). Med tanke på att teorin i sig inte var logisk för fem öre.

Jag tänkte i liknande banor när jag skummade leken tidigare (angående båda grejerna faktiskt... :o ) men inte riktigt hade tid att formulera/fundera kring det. Bra att du gjorde det så jag inte glömde bort. :p

Jag reagerade på Habina tidigare och har inte släppt det, snarare tycker jag hon snurrar lite mer än vanligt eftersom jag ju brukar reagera på henne... speciellt tidigt i en lek när man har lite att gå på. Jag är inte säker på nåt men hon känns liksom lite konstigare än vanligt.
Sen vet jag inte om jag tror Prins John/ulv verkligen skulle hinta såhär tidigt när alla letar minsta lilla att teoria om, men möjligheten finns ju. Myrtens kommentar om Prins John tror jag inte var en hint, då hade den varit lite väl vag eftersom hon skrev ett rätt liknande inlägg om en dold ond roll för 2 (?) lekar sen när hon var god. Känns som att det hade gått obemärkt förbi isåfall. :p
Hedinns kommentarer om att en ulv kan försöka hinta "med finess" får mig att fundera på om Hedinn hintat med finess... men hittar inget jag skulle kunna tolka in som eventuell hint i hennes inlägg heller. :p Och har inte direkt reagerat på något annat där heller så det känns lite långsökt.

Snurris känns snurrig... Kanske slingrig? Får lite smaken av efterkonstruktioner i diskussionerna hon haft med Momsan och det sitter inte rätt hos mig.
Jag har inte reagerat på något särskilt med Momsan heller, men iofs tycker jag att hon brukar spela pretty much likadant oavsett roll så jag har svårt att läsa henne.

Koppen tyckte jag spelade skitskumt senast vi spelade tillsammans och var SÅ säker på att hon MÅSTE vara ond (vi var båda goda), och jag reagerar i stort sett alltid på henne... Så jag tror jag börjat filtrera Koppens inlägg för jag ser att hon varit uppe i en del teorier men jag har inte reagerat själv. Om någon vill kanske den kan utveckla lite?
 
LindgrenV röstar på Habina

Enligt tidigare teorier. Nu har jag fått nackspärr så jag kommer inte skriva så mycket mer under kvällen :(
 
Spontant har jag reagerat på flera saker som Habina har skrivit, men det är ju inte så konstigt iom med att hon så gott som spottat ur sig inlägg.
Nä, snarare: "Jag hittar ingenting, jag är sämst, hoppas någon annan är bättre". :)

Tidig kommentar, som diskuterats en hel del och spontant så förstår jag varför eftersom jag själv reagerade på den. Nånting skaver, vem ber hon om hjälp? Är det ett rop till lyan att hon vill signalera och få hjälp? Sen så förklarar hon sig visserligen, men det känns som en så märklig grej att ta upp innan leken knappt ens börjat om man inte just letar kompisar.

Tror inte du skrikit ulv åt mig än, pinsamt Monster! :o :D

För övrigt blev jag lite fundersam över Habinas osäkerhet också, hon brukar ju i regel skriva teorier baserat på OT om det inte finns annat att gå på... Hon hittar teorier där jag själv inte ens tänkt att leta liksom. :p Men det behöver givetvis inte säga något om hennes roll nu, men jag noterar det tills vidare i alla fall.

Är det här ett litet "Hallå" tillbaka från Caisa till Habina? Lite stryka medhårskänslan får i allafall jag.


Fasiken... Nu blir jag nojjig att du har en poäng ändå. :crazy: Måste dock ta tag i fodring av galna hingstar samt faktiskt städa lite (vadå, måste man kunna gå i hela huset?) innan jag leker mer. Speciellt som jag inte får någon hjälp från @Klara :cautious:

Gahh, ännu en liten känsla av att Habina ropar på hjälp!



Haha, om det vore så enkelt. :p Mitt mål är att VINNA! :bump: Eller kanske bara klara av en hel ulvlek utan att äta godis. Seriöst, brukar det vara så här mycket matsnack? :d

Hmmm, vore naturligare att vilja att ens SIDA skulle vinna - är hon en ensamspelare? Känns skumt tycker jag. Jag får än en gång intrycket av en ensam spelare som ropar på sina lurviga vänner

Så lite generellt, Habina känns skum och lite desperat på något vis, nästan innan leken ens har börjat.
 
Desperat :confused: för att jag har noterat några saker, mesta dels ot? Och vad då vänder kappan efter vinden? Jag försökte förklara hur jag tänkte när jag skrev om monstermom, det är väl det enda jag har "försvarat"? Verkar jag som lämplig att lägga en lätt röst på när @LenaH redan har skrivit att hon ska rösta på mig?

Min känsla när jag läser dina inlägg är just att du först börjar bygga en teori, sedan när den börjar ifrågasättas försöker släta över. Så ja, jag står fast vid min observation. Men, som jag skrev redan innan, det behöver ju inte betyda att du är ond. Du kan ju faktiskt också vara helt ärlig i det du skriver. Om jag ska rösta på dig idag? Det vet jag inte än.
 
Jag står fortfarande fast vid att Ivanhoe bör välja Robin Hood. (Det är Robin Hood jag vill haaaa) Då kan han ju dessutom passa på att flörta över RH på den goda sidan ;)

Fast vem säger att Robin Hood inte är god? De enda som tycker att han är "ond" är väl de onda rikignarna, eller? Ditt uttalande luktar suspekt må jag säga :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp