Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
De lär ju vilja hitta varandra från båda sidor, det underlättar ju även för lyan att veta vem som är John, och eftersom John inte känner till lyan skulle ju rent hypotetiskt en ulv kunna försöka skicka ut hintar.

Ok, så om jag förstått dig rätt, så skulle koppens frågor kunna vara en variant för ulvarna att säga "hallå Prins John, jag är ulv"?
 
Ok, så om jag förstått dig rätt, så skulle koppens frågor kunna vara en variant för ulvarna att säga "hallå Prins John, jag är ulv"?
Nja, nu skrev jag ju att jag är väldigt tveksam till att de frågorna säger något om rollen över huvud taget, men jag ser det inte som någon omöjlighet att en ulv skulle försöka "visa sig" för John.
 
@Hedinn nu när jag själv läste det igen (jag skrev från huvudet förra gången) så var det inte riktigt så. Därför gick jag tillbaka igen och detta är det ända jag kan hitta som skulle vara i närheten. Är det kanske mitt huvud som spelar ett spratt med mig eller har jag sett någon annan nämna det och lät det påverka mig när jag skrev?

"Nu måste jag tyvärr avbryta mitt ulvletande, eller kanske snarare mitt försök att bringa ordning och istället bara skapa mer förvirring"





Nu måste jag tyvärr avbryta mitt ulvletande, eller kanske snarare mitt försök att bringa ordning och istället bara skapa mer förvirring. Hästarna kräver lite mer foder och sedan har jag lovat mina föräldrar att umgås några timmar. Hoppas återkomma vid tio ungefär.
 
Haha, om det vore så enkelt. :p Mitt mål är att VINNA! :bump: Eller kanske bara klara av en hel ulvlek utan att äta godis. Seriöst, brukar det vara så här mycket matsnack? :d

Det är inte snällt med så mycket matsnack!
Här sitter jag och knaprar salta kex eftersom jag har godisförbud sen 103 dagar tillbaka och så pratar ni godis :mad: :p
 
Ok, så om jag förstått dig rätt, så skulle koppens frågor kunna vara en variant för ulvarna att säga "hallå Prins John, jag är ulv"?

Både ja och nej, det förekommer men innan första dl så tycker jag ändå det är en risktagning att göra det eftersom det kan dra blickar till sig för man tycker det är en hint. Så första dagen är det väl bättre att hålla sig mer neutral.
 
Det är inte snällt med så mycket matsnack!
Här sitter jag och knaprar salta kex eftersom jag har godisförbud sen 103 dagar tillbaka och så pratar ni godis :mad: :p

Meh! Jag pratar inte godis? Jag suktar efter godis. GODIS! :love: Ser ut som en heffaklump som rider en flodhäst när jag sitter på min valack, så vi måste skärpa oss bägge två... Suck!
 
Både ja och nej, det förekommer men innan första dl så tycker jag ändå det är en risktagning att göra det eftersom det kan dra blickar till sig för man tycker det är en hint. Så första dagen är det väl bättre att hålla sig mer neutral.

Ja, jag är lite kluven. Speciellt som jag vet att koppen brukar vara knepig i lekar. Men jag hade gärna sett att hon bemötte mig lite mer seriöst i alla fall...
 
Meh! Jag pratar inte godis? Jag suktar efter godis. GODIS! :love: Ser ut som en heffaklump som rider en flodhäst när jag sitter på min valack, så vi måste skärpa oss bägge två... Suck!

Någon nämnde lakrits, tur jag inte gillar det. Men chokladkakan med oreokräm i som ligger i skåpet skulle inte vara fel :d

Ja, jag är lite kluven. Speciellt som jag vet att koppen brukar vara knepig i lekar. Men jag hade gärna sett att hon bemötte mig lite mer seriöst i alla fall...

Det håller jag med om.
 
Någon nämnde lakrits, tur jag inte gillar det. Men chokladkakan med oreokräm i som ligger i skåpet skulle inte vara fel :d

Men sluta! :banghead: Dör av godissug! :rage: Känns som det finns en risk att jag röstar på alla som pratar mat/godis i den här leken, även om det slutar med att fel personer vinner. :cautious:
 
Ja, jag är lite kluven. Speciellt som jag vet att koppen brukar vara knepig i lekar. Men jag hade gärna sett att hon bemötte mig lite mer seriöst i alla fall...
Det hade varit bra, men jag tror inte att svaret sätter henne åt det ena eller andra hållet faktiskt.
 
Det är inte antalet inlägg jag reagerar på utan vad man väljer att kommentera när man väl skriver. Nu har det ju hänt en del i och med att det ändå kommit lite teorier/reaktioner. Snurris och Momsan har haft ett utbyte, Habina har skrivit massor av teorier som flera har reagerat på (Lilltess har väl t o m skrivit att hon misstänker Habina tror jag). En del av det kom säkert efter att du skrev de inläggen jag först reagerade på - men: det som får mig att ännu mer reagera är ditt inlägg #269 till Hedinn där du svarar på en uppenbar skämt/OT-teori att Hedinn verkar ulvig. Det kanske också är ett skämt (jag tycker det är svårt att veta utan smileys), men även om det är så känns det som att hålla sig till OT och skämt blir lite ett sätt att smita undan "riktigt" teoriande, nu när det börjar hända saker.
För mig är hela första dagen ett skämt. Jo jag håller utkik efter ulvighet, men nu är det mest OT prat och väldigt tunna mest OT baserade teorier. Majoriteten av tråden är mer eller mindre skämtsamma och tämligen OT baserad.oavsett om det är teorier eller inte. Det ligger på nivån att man är ulvig om man gillar lakits, är kötttare eller inte kan se finessen med kycklingfri kycklingsallad. Senare kan jag gå tillbaks och spana efter mönster men det krävs lite röster och andra/tredjedags teorier för att det ska ge något. Det är mer goa än ulvar som röstas ut första dagen.
 
De tre jag har reagerat på (hittills!) är alltså @Snurrfian som jag tyckte gjorde ett märkligt teoriinlägg i morse, @Habina som plötsligt sprutade fram teorier där väldigt många kunde vara ulviga/skumma och @Lobelia som jag tycker undvikit att teoria om "seriösa" saker när det ändå hänt lite och istället hållit sig till OT/skämt-kommentarer.

Nu ska jag gå och fixa middag (ja, just det!:rofl:) och sedan återkomma!
 
För mig är hela första dagen ett skämt. Jo jag håller utkik efter ulvighet, men nu är det mest OT prat och väldigt tunna mest OT baserade teorier. Majoriteten av tråden är mer eller mindre skämtsamma och tämligen OT baserad.oavsett om det är teorier eller inte. Det ligger på nivån att man är ulvig om man gillar lakits, är kötttare eller inte kan se finessen med kycklingfri kycklingsallad. Senare kan jag gå tillbaks och spana efter mönster men det krävs lite röster och andra/tredjedags teorier för att det ska ge något. Det är mer goa än ulvar som röstas ut första dagen.

Fast med den inställningen kan du ju lika gärna BOP:a? Känns tråkigt, det finns ju ändå 1/3 chans att en ond åker ut.
 
De tre jag har reagerat på (hittills!) är alltså @Snurrfian som jag tyckte gjorde ett märkligt teoriinlägg i morse, @Habina som plötsligt sprutade fram teorier där väldigt många kunde vara ulviga/skumma och @Lobelia som jag tycker undvikit att teoria om "seriösa" saker när det ändå hänt lite och istället hållit sig till OT/skämt-kommentarer.

Nu ska jag gå och fixa middag (ja, just det!:rofl:) och sedan återkomma!
Är det någon som teoriat om seriösa saker inklusive dig? Jag har sett det i en lek tror jag, när en tvilling gjorde bort sig.
 
Är det någon som teoriat om seriösa saker inklusive dig? Jag har sett det i en lek tror jag, när en tvilling gjorde bort sig.

Öh... Jag tycker att jag haft seriösa teorier. Sedan har det mesta blivit bemött och jag känner mig inte lika övertygad i mina teorier längre. Men jag har inte teoriat någonting om kycklingsallad eller lakrits, utan om saker jag faktiskt reagerat på. Blir fundersam över din inställning, samt det @Myrten noterat om att du bara skrivit OT istället för att faktiskt försöka skriva någon fundering.
 
Som sagt, forts...

6. Myrten
Funderingar kring John, mycket mer rimliga än Habinas i mitt tycke... Fortsätter dock oförtrutet att kalla mig Momsan! Bara det förtjänar en röst... :cautious: Anser som jag att Snurrfians citatlista inte visade det hon sa (205). Reagerar på att Snurrfian har OT-skojmisstankar mot två spelare blandat med mer seriösa (hennes tolkning) mot två andra (mig och Habina) (210), tycks dock känna igen specifikt reaktionen på Snurrfian från tidigare lekar. Diskuterar Habinas funderingar om John (se Habina i förra inlägget) (224, 232), vet inte om hon förstod dem till slut (till skillnad från mig)? Reagerar även på att Habina har många misstänkta (232). Tar upp både Habina och Snurrfian igen (246).
Myrten känns lugn och eftertänksam precis som vanligt, men det gör hon ju oavsett roll...

7. cirkus
Två(!) inlägg, kan varken säga bu eller bä om henne. Måste se mer.

8. Snurrfian
Som sagt, säger att jag skriker ulv om alla som ens skriver och funderar på om jag bara låtsas leta onda (173), undrar även om Habina spelar okunnig. När jag ifrågasätter påståendet om mig postar hon sju citat ur mina inlägg (177), som visar att jag "skrikit ulv" åt en spelare (Habina)... Det får mig att reagera ännu starkare eftersom jag undrar om hon ens läst eller bara letar måltavlor, då svarar hon att även pladdret var relevant eftersom jag själv sagt att saker kan dölja sig i pladder (202), vilket inte vare sig svarar på frågan eller visar något som faktiskt skulle ha gömt sig i pladdret... Menar sedan att det var en OT-sammanfattning som inte var allvarligt menad (212), men att jag blev intressant när jag protesterade. Återvänder sedan till att det var mitt myckna pladdrande (inga invändningar mot den beskrivningen ;)) som hon reagerade på (251), men för mig kvarstår problemet att hon påstod något om mig (att jag anklagat massor/alla spelare) som helt enkelt inte stämde.

9. Lobelia

Anser det ulvigt av Habina att inte vilja ha omvandlingar (71). Undrar om Matmissbrukaren anklagar Cirkus (94). Skämt (136)? Skriver mycket kortfattat, jag har svårt att avgöra vad/om något är allvar eller OT...

10. LenaH

Sex inlägg, samtliga OT utom möjligen ett skämt(?) med Snurrfian om att rösta på henne (175)... Skriver förhoppningsvis mer innan dl

11. LindgrenV

Pladdrar på som vanligt. ;) Förklarar sin eventuella övertydlighet enligt Habinas misstankar om John och ulv (244, 247). Jag håller helt med henne om att tanken är konstig, hur skulle de hitta varandra alls, än mindre genom en diskussion om att det är bra att vara tydlig?

12. Idahoe

Kommenterar sin förlorade inläggsstatistik från första tråden (54), jag håller lite med Habina om att det är lite suspekt att sträva efter just många inlägg. Förklarar att det inte var antal hon syftade på utan innehåll (228), och jag får väl hålla med om att det var lite jobbigt att ställa om där... "Inlägsstatistik" är dock lite tvetydigt, menade hon antal är det lite mysko, menade hon innehåll är det det inte. :banghead:

13. Monstermom

Hejhej! :p

14. Niyama

Funderar en del kring rollfördelningen, intressanta insikter. Har tydligen inte varit inne idag och skrivit något mer? Hoppas hon deltar mer snart.

15. TeamLundVer

Hittat leken, det är tyvärr allt... Ännu en jag behöver se mer från.

16. Hedinn

Diskuterar rollerna. Reagerar tvärtom Caisa på Habina, att osäkerheten verkar normal (178, 185). Som nedan undrar jag vad det innebär med tanke på att Habina sedan hittade många teorier? Reagerar på att Habina funderar på Koppens reaktion på förrädarulv, anser att det hade tagits internt i lyan (253). Skriver sedan något om John istället, som jag inte förstår @Hedinn ?

17. CaisaLundblad

Eftersläntraren! :up: Undrar över att Habina verkar osäker (176) eftersom hon tydligen brukar hitta mycket teorier... Med tanke på att Habina sedan verkligen hittade mycket teorier vet jag inte riktigt vad det kan tänkas betyda. Diskuterar saken med Hedinn. Håller med mig om att jag inte skrikit ulv åt alla (215).


Så! Det var en djup jäkla källare att gräva i hörni! Varför ska ni vara så många!? :arghh:
Inte vet jag om det gav så jättemycket nya funderingar heller, men förhoppningsvis hjälper det framöver i alla fall. :p
 
Fast med den inställningen kan du ju lika gärna BOP:a? Känns tråkigt, det finns ju ändå 1/3 chans att en ond åker ut.
Inställning och inställning. Jag tror folk lyckats rösta ut en ond första DL vid 1-2 av åtta lekar jag varit med i. Jag gör så gott jag kan som alla andra men det finns nästan inget att går på. Det är liksom ingen som ens viskar att de är ulv.
 
Inställning och inställning. Jag tror folk lyckats rösta ut en ond första DL vid 1-2 av åtta lekar jag varit med i. Jag gör så gott jag kan som alla andra men det finns nästan inget att går på. Det är liksom ingen som ens viskar att de är ulv.

Men det är det ju aldrig. Vad säger du om de teorier som tagits upp hittills? Är det någon som känns intressant? Någon du vill kommentera eller kanske helt avskriva?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp