Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka från middagen, som varken innehöll kyckling, sallad eller ananas :p

Det har diskuterats en hel del under dagen, både OnTopic och OffTopic. Det verkar som att det ibland är svårt att skilja på hur seriösa folk är.

@Monstermom är väldigt aktiv (skulle inte du vara mindre aktiv denna lek sa du?;)) Går efter devisen att alla är onda tills motsatsen bevisats. Men jag kan inte riktigt hitta att hon skulle ha några starkare misstankar mot någon egentligen, så håller nog inte med de som menar att hon "skriker ulv åt alla".
Jag noterar dock att Monstermom's goda humör och humor försvinner och hon blir rätt defensiv efter Snurrfians inlägg.

@Habina verkade först trycka på sin okunnighet och förvirring, vilket var lite udda då jag upplever att hon oavsett roll brukar vara på alerten och formulera teorier kring både spelrelaterat och OT. Nu har hon dock övergått mer till att som vanligt hitta misstankar lite varstans. Som sagt, inte helt likt henne men tror ändå inte det säger så mycket om hennes roll.
Flera andra verkar dock ha ögonen på henne.

Matmissbrukaren sammanfattat leken på ett vettigt sätt nyss tycker jag.
Många inlägg i leken mem väldigt få om några ens som sticker ut och verkar misstänkt. Kan inte någon göra bort sig så det blir lättare att hitta någon att rösta på? :D ;)
 
Matmissbrukarens teoriinlägg drar inte till sig några direkta reaktioner från mig. Det känns konstaterande och jag håller väl med om sammanfattningarna. Däremot reagerar jag nu lite på Lobelia. Hon har skrivit två inlägg nu på eftermiddagen. Båda OT-oneliners trots att det ändå varit vissa diskussioner. Nu är det ju fullständigt möjligt att Lobelia antingen inte har tid just nu eller sitter och skriver värsta teoriinlägget as we speak, men jag reagerar ändå.
 
Milda makter! Kollade just inläggsstatistiken och insåg att Habina skrivit 46 inlägg och Monstermom 43. Trea är Lindgren med - 17. Inte så konstigt att Habina och Momsan märks alltså. Där finns ju mycket mer att reagera på eftersom det finns mycket mer text.
 
@Habina skrev inte du vid något tillfälle att du skulle ta det lite lugnt tills det hände något i leken som du kunde gå på? 46 inlägg talar för motsatsen ;)

Nej som MM skrev håller jag Habina som misstänkt. Det är skitsvårt första dagen och hon kan vara precis vad som helst. Det jag reagerar på är att hon som några andra skrivit spelade på okunnighet och att hon inte hittade något sen regnar det teorier om både det ena och det andra från hennes håll. Ulvigt? Nä kanske inte men skumt.
 
Om Koppens fråga rörande omvandling tror jag inte att det säger så mycket om hennes roll. Koppen är väldigt svårläst. Det logiska hade naturligtvis varit om hon sitter i lyan att fråga där om vad som händer om alkemisten lyckas omvandla en ulv. Men jag upplever att följdfrågorna är spontana, inläggen kommer inom ca tio minuter. Så det kan mycket väl ha varit så att frågan ställts i leken spontant. Alltså behöver inte reaktionerna säga något om hennes roll som jag ser det. De indikerar inte att hon sitter i lyan, men utesluter det inte heller.
 
Näe, det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att om hon röstar på snurrfian för att det är bekvämt, så kommer jag misstänka henne. Dvs jag inväntar snällt hennes röstmotivering. Om det nu ens blir så hon röstar på snurrfian.
Alltså, eftersom flera inte spelat med mig tidigare - jag avskyr DL1 (i likhet med många andra) och första dagen brukar ju de flesta försöka gå på något de finner är skumt hos någon.
Jag brukar alltid tycka @Snurrfian är skum (tom när vi varit i lyan ihop!) och därför har min röst hamnat på henne lite oftare än på någon annan. :)

Alla kan ju inte vara lika briljanta som @Paddington som lyckats bygga en hel teori runt en malplacerad versal... :angel:
 
Milda makter! Kollade just inläggsstatistiken och insåg att Habina skrivit 46 inlägg och Monstermom 43. Trea är Lindgren med - 17. Inte så konstigt att Habina och Momsan märks alltså. Där finns ju mycket mer att reagera på eftersom det finns mycket mer text.

Ofta jag är trea, tycker ju jag skrivit typ minst än så länge :rofl:
 
Alltså, eftersom flera inte spelat med mig tidigare - jag avskyr DL1 (i likhet med många andra) och första dagen brukar ju de flesta försöka gå på något de finner är skumt hos någon.
Jag brukar alltid tycka @Snurrfian är skum (tom när vi varit i lyan ihop!) och därför har min röst hamnat på henne lite oftare än på någon annan. :)

Alla kan ju inte vara lika briljanta som @Paddington som lyckats bygga en hel teori runt en malplacerad versal... :angel:

Många har inte spelat med mig heller, tror det här kan bli en väldigt spännande lek. Åtminstone hälften av deltagarna är helt okända för mig :nailbiting: (Var det verkligen så länge sen jag lekte sist???)
 
Tss. Jag hävdar ändå att det bara är köttätare som är noga med att en kycklingsallad måste innehålla kyckling! :D
Du nu verkar du allt lite ulvig. Kan det vara så att ditt envisande med kycklingsallad utan kyckling handlar om överdriven nit att framstå som de vill leta ulvar in absurdum, en sådan jag märkt vissa ulvar bedriver.

Upplysningsvis är det inte bara ulvar som äter kött, en majoritet av människorna i detta land är också köttätare i variernade grad.
 
Du måste ha kyckling men anser att ananas förstör en sallad?! Nu börjar du bli skum på riktigt. Snart kommer du väl och hävdar att lakrits är gott också... :cautious:
Lakrits är gott men så är även annans.

På tal om annans, åt lunch för 87 kr ute idag, en superbt mör entrcot, med klyftpotais. Lunchen inkluderade även ett salladsbord, rikligt sådant och efterrätts/godis/frukt bord.

Avslutade måltiden med passionsfrukt, färsk annanas japanskörsbär, ett par färska jordgubbar ( och så en damsugare och ett par chokladbitar). Dricka ingick också.
 
Matmissbrukarens teoriinlägg drar inte till sig några direkta reaktioner från mig. Det känns konstaterande och jag håller väl med om sammanfattningarna. Däremot reagerar jag nu lite på Lobelia. Hon har skrivit två inlägg nu på eftermiddagen. Båda OT-oneliners trots att det ändå varit vissa diskussioner. Nu är det ju fullständigt möjligt att Lobelia antingen inte har tid just nu eller sitter och skriver värsta teoriinlägget as we speak, men jag reagerar ändå.
De flesta har skrivit långt färre inlägg nu på eftermiddagen om nu mängdenpch längden på inläggen är ett mått på ulvighet.
 
Lilltess - kollade igenom hennes inlägg, reagerar inte på något direkt ännu. Misstänker Habina, tycks mest vara baserat på något som jag tror att Lindgren var den första att påpeka att Habinas teoriande tog fart efter att någon reagerat på att hon verkade tycka det var svårt. Och där finns en poäng.

Idahoe - teoriinlägget känns lite försiktigt, inget nytt under solen. Men det finns inte heller så mycket att ta på ännu.

Caisa - har kommenterat runt Habinas spelstil och det har även Hedinn. Den sista ägnar sig en del åt vego-OT också. Känns inte som om det här säger något om deras roller ännu.

Cirkus och TeamLundVer har nätt och jämt hittat tråden.

Egentligen har jag inte ambitionen att gå igenom alla deltagare, men nu blir det kanske så ändå. Dock blir det ju väldigt få kommentarer eftersom det ännu finns så lite att ta på.
 
Fast... missförstod jag din första fundering? Gick inte den ut på att de kunde vara två onda som kommunicerade? Sådant är ju fullständigt möjligt, men bara om den ena parten känner till de andra. Men att fundera om Lilltess är ond för att du tycker att Lindgren skriver lindgrenskt (d v s vad många uppfattar som snurrigt) känns extremt långsökt.

Över huvud taget tycks det vara många potentiella ulvar hos dig just nu. Jag, Caisa, LV, lilltess, Koppen och Idahoe har väl nämnts? Visst kan man ibland hitta konstigheter lite här och där när man läser nog, men jag drar ändå öronen åt mig.
Ja, och själv tyckte jag hennes teoi mot mig var väldigt tom och.... Löjlig.
Och det gör mig misstänksam mot henne.
Visst man ska inte bopa i leken, men bättre kan du @Habina ;)
 
OK, dags för ett försök till övergripande teori... Börjar skriva 17.15, läser inga inlägg nyare än det innan det här är klart, så om jag tar upp något som fortsatt utvecklas sen dess så har jag inte struntat i det utan bara inte kommit så långt än. ;)

Snor listan av LL:

1. Habina
Börjar leken väldigt optimistiskt - vi tar svårigheterna om/när de kommer, kul osv. Å ena sidan lite väl avslappnat, å andra sidan typiskt Habina i min erfarenhet. Föredrar tydligen goda hysteriska över onda hysteriska, vilket låter mysko för mig minst sagt - men jag tror det handlar om skämt i alla fall... Håller med Snurrfian om att jag skriker ulv åt alla (186), men anser däremot inte att det är särskilt ulvigt. Problemet är att jag anser att det över huvud taget inte stämmer att jag gjort så. Håller med Snurrfian även i fråga om LenaH (190), men anser återigen inte att det egentligen är något misstänkt. Vill inte bestämma sig åt endera hållet förrän hon sett hur LenaH röstar, vilket jag kan tycka är lite märkligt att skriva - å andra sidan är ju röstanalyser en stor del av spelet! När jag påpekar att påståendet att jag skriker ulv om alla inte stämmer så hänvisar hon till Snurrfians citatbomb, och då undrar jag om hon ens läst dem eftersom de inte ens innehöll det de skulle visa... Tror vi menar olika saker med "skrika ulv", väljer inte att förklara vad hon själv lägger i det och verkar heller inte tveka på att Snurrfian och hon förstår begreppet lika? Vänder så litegrann och börjar undra över Snurrfian när jag skriver mer i saken (208), har hittills inte tagit upp det igen. Smickrad av Caisa och Myrten. Misstänker Lindgren för att hon vill undvika missförstånd (219), vilket får mig ungefär såhär: O_o... Sen hamnar hon så långt ut i vildmarken att jag inte ens kan se vad det är hon tittar på, när hon börjar misstänka att Lilltess och Lindgren är en ulv och John, som trevande försöker hitta varandra (223). För mig totalt obegripligt hur det skulle funka. Förklarar saken mer senare (227, 235), men fortfarande lika obegripligt - hur skulle dessa roller hitta varandra!? Reagerar på att Idahoe uttryckt besvikelse över att insatsen i första tråden gick förlorad (226). Misstänker att Koppen kan oroas av möjligheten till förrädarulvar, tänker det kan vara ett tecken på att Koppen kan vara ulv (229).
Så, blev väldigt mycket om Habina, men hon har flest inlägg och har slagit ner på olika punkter som en hagelsvärm ärligt talat. Jag vet verkligen inte var jag har henne...

2. Klara

Nio inlägg, samtliga OT... Vill helt klart se mer av Klara, inte mycket att gå på för närvarande.

3. Matmissbrukaren

En del intressanta funderingar om rollerna och viktningen onda-goda. Blir lite känningar mellan henne och Lobelia om Cirkus, men jag tolkar att det mesta är skämt. Dyker förhoppningsvis upp med mer teorier ikväll.

4. Lilltess
Anser sig vara svårtolkad, som Lindgren (11), hamnar därför på Habinas radar enligt ovan. Lite förvirring kring rollsnacket. Säger att misstankar gömmer sig där man minst anar (172) vilket gör mig lite förvirrad eftersom misstankar väl rimligen är något man faktiskt lägger märke till...? Men är väl förmodligen ett fall av semantisk oklarhet snarare än något jag ser som direkt ulvigt... Skojar(?) med Habina om att hon kan vara tjuven (220). Kommenterar Habinas tankar om henne och Lindgren på ett sätt jag inte förstår (234), genom att påpeka att om Lindgren sökte kontakt genom att hinta så hade i alla fall Lilltess inte fattat det - jag vet inte om Lilltess fattat att scenariot uppmålat av Habina inbegriper att båda är onda, eller varför hon går med på uppställningen men bara inte märkt kontaktförsöket i så fall? O_o Påpekar att Habina är väldigt på (238), vilket jag håller med om.

5. Koppen
Förvirrad kring förrädare i lyan, förståeligt. Inte synts till sen dess, kommer förhoppningsvis att delta mer innan dl...

Hoppsan nu blir det avbrott här pga hund! Postar så länge, forts följer...


6. Myrten

7. cirkus

8. Snurrfian

9. Lobelia

10. LenaH

11. LindgrenV

12. Idahoe

13. Monstermom

14. Niyama

15. TeamLundVer

16. Hedinn

17. CaisaLundblad
 
Ja klart. Tycker det är en bra förstadagsteori (såklart bättre om inte jag var en del av innehållet;) ) Vi griper ju efter halmstrån, det jag dock misstänker mest är att du inte verkar gripa efter halmstrån, du försöker hitta en hel bädd inför första DL...

Nä, jag letar som sagt efter teorier allt eftersom jag läser igenom leken. Blir det sedan många teorier redan före första DL, så måste jag förstås välja vilken som känns starkast. :)
 
Jag kommer inte läsa de första 12 sidorna (eller 230 inlägg) då det är 100% ot.
Gör mig bara stressad och då kommer jag ändå inte få ut nåt vettigt av det.

Tillbaka efter duschen
 
@Habina - jag ser det som mest troligt att de spelare som skriver så gör det för att de har en historia av att uttrycka sig på ett sätt som gör att de lynchas lätt. Och det tvivlar jag på är knutet till roll.

Förmodligen inte. :) Men jag vill ändå notera det, ifall det dyker upp mer saker kring dessa personer. Själv kör jag mer fullt ös medvetslös och blir jag lynchad så är det tråkigt men kanske har jag då hjälpt någon i alla fall.
 
Jag hänger inte med... Hur skulle John gissa på att någon är ulv, och hur skulle ulven gissa på att någon hen pratar med är John?

Eftersom bägge försöker göra sig mer förstådda för att undvika missförstånd. De som inte vill missförstås och hamna i rampljuset brukar vara onda. :)
 
Ja, och själv tyckte jag hennes teoi mot mig var väldigt tom och.... Löjlig.
Och det gör mig misstänksam mot henne.
Visst man ska inte bopa i leken, men bättre kan du @Habina ;)

Hm, har vi inte hört det förut från dig, din motivering på något vis dålig. Minns jag inte fel anvnde du det som röstmotivering i förra leken och även tidigare. Där har vi en teori som är väldigt tunn, rentutav genomskinlig.
 
Med erfarenhet från alla mina tidigare lekar har jag insett att jag är en sådan som måste "förklara mina skämt för att folk ska fatta". Vilket även gäller övriga saker jag skriver. Så när jag var övertydlig i detta inlägg ville jag helt enkelt klargöra det jag skrivit innan folk missförstått och spunnit vidare på det i helt knäppa riktningar. För att det händer varje gång jag skriver något.

Men uppenbarligen fungerade inte den taktiken :D

Haha, nä finns inga taktiker som fungerar som man tänkt sig i en ulvlek. Men jag förstår absolut hur du menar. Även om jag blir lite misstänksam. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp