Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, nu har jag renoverat (läs: förstört) en symaskin och sett Smokey and the Bandit, nu ska jag skölja av mig, käka lite, och försöka se om nåt hänt här också. :D

(Ändrat för att lägga till ett "och" ;))
 
Senast ändrad:
Jo, det är jag med på. Att de inte känner till varandra alltså. Men för den sakens skull kan det ju vara så att LindgrenV som ulv inte vill sticka ut genom att skriva saker folk inte förstår och ulven Lilltess skyndar sig att hålla med för att hon misstänker att LindgrenV också är ond. Eller så är det två goda som inte vill bli lynchade. ;)

Men jag menade alltså inte att någon av dem VET något, utan att de hoppas/gissar. :)

Jag hänger inte med... Hur skulle John gissa på att någon är ulv, och hur skulle ulven gissa på att någon hen pratar med är John?
 
Vid en andra genomläsning funderar jag lite över ovanstående. Jag hängde med både på "färgglada sidan" och "ingen Robin Hood". LindgrenV är noga att påpeka att hon vill vara övertydlig. Kan det vara för att hon inte vill hamna i något missförstånd, misstänkas för att vara ulv (vilket hon med det här resonemanget alltså blir) och lynchas?

Hurra! Min första teori! :banana:Tror det är lika bra jag fortsätter läsa igenom leken igen, för uppenbarligen har jag missat att läsa ordentligt. :o

Med erfarenhet från alla mina tidigare lekar har jag insett att jag är en sådan som måste "förklara mina skämt för att folk ska fatta". Vilket även gäller övriga saker jag skriver. Så när jag var övertydlig i detta inlägg ville jag helt enkelt klargöra det jag skrivit innan folk missförstått och spunnit vidare på det i helt knäppa riktningar. För att det händer varje gång jag skriver något.

Men uppenbarligen fungerade inte den taktiken :D
 
Ja, för om du inte upptäckt labyrint i labyrint i labyrint i labyrint-fenomenet så är det högst troligt att fler inte heller har gjort det. Så vi leker på helt olika nivåer :D Ni är som garderoben, medan jag är hela Narnia ;)
Jag trodde vi var i England i slutet av 1100-talet.
 
Jag städade. Eller skulle städa. Då är det okej att dricka städdags-vin innan klockan fem! I alla fall om man väljer att storstäda på en LÖRDAG!! :nailbiting:
JAAAAA! När man städar får man ta till vad som helst för att stå ut med eländet!

Ska vi vara seriösa så reagerar jag fortfarande mest på @Snurrfian för hennes teorier runt @Monstermom tidigare idag. Hon har ju backat och säger att det var skämtsamt, men blev intressant när Momsan bemötte det. Jag vet inte var Momsan står, men håller med om att det inte är konstigt att bemöta något som är fel. Att teorin var ett skämt fattade inte jag.

Sedan tycker jag att @Habina tycks se ulvar i varenda buske för tillfället. Jag tycker då att teorierna är svaga, men betyder det att Habina är ond? Vet inte. Jag brukar ju kunna reagera på både henne och Snurris, oavsett deras roller.
 
Jo, det är jag med på. Att de inte känner till varandra alltså. Men för den sakens skull kan det ju vara så att LindgrenV som ulv inte vill sticka ut genom att skriva saker folk inte förstår och ulven Lilltess skyndar sig att hålla med för att hon misstänker att LindgrenV också är ond. Eller så är det två goda som inte vill bli lynchade. ;)

Men jag menade alltså inte att någon av dem VET något, utan att de hoppas/gissar. :)

Jag vet absolut inget om Lilltess och hennes sätt att spela, för jag har aldrig spelat med henne tidigare. Men jag tycker att du drar väldigt snabba svängar här. Du skriver att vi "famlar i mörkret" efter andra onda och ska ha hittat varandra - långt innan de riktiga diskussionerna ens kommit igång. Okej, jag är smart - men jag har för fasen inget sjätte sinne som visar alla ulvar på en radar. Är det ens fysiskt möjligt att veta varandras roller så tidigt i leken om man inte har någon koppling till varandra som t.ex. tvillingpar eller lyan? Nej, jag tror inte det. Och om man nu skulle ha en koppling till varandra så skulle man väl ändå inte föra de diskussionerna i tråden, när man kan göra det utanför. Väldigt långsökt :cautious:

Dessutom tycker jag att det är lite intressant hur du först försöker smita undan teoriandet genom att säga att du inte hittar något - för att sedan sätta gasen i botten när folk reagerar på det :grin:
 
Jag vet! :nailbiting: Men det är som om jag förlorat min förmåga efter årsskiftet. Jag hittar INGENTING att bli misstänksam emot. Vilket förstås får mig att misstänka att jag helt missat något. :crazy:
Ellrt så har du lärt dig att man kan åka till stallet och fundera över leken utan att vara ulv.
 
Ja, även i pladdret kan det dölja sig saker, det står jag fast vid. Men du säger inte att jag pladdrat mycket och du tror det döljer sig något där, du säger att jag skrikit ulv åt alla möjliga håll. När jag säger att det inte stämmer och ber dig visa det så radar du upp antingen allmänt pladder, eller (väldigt svaga) misstankar där jag kan sägas ha skrikit ulv åt en spelare (@Habina ). Det går inte ihop.

Nu säger du istället att jag pladdrat mycket och själv sagt att saker kan dölja sig i pladdret, som om det vore samma sak som det påstående jag utmanat. Det är det inte. Det går inte heller ihop.

Jag upplevde det så att du skrek ulvigt om det mesta, nu har @Habina förklarat att det är din spelstil, jag tyckte att det var rätt intressant att fram tills dess svarade du med humor på det mesta men där kändes det som om jag klev på en öm tå. Det är inte roligt att känna sig anklagad och det kan väcka försvar hos vem som helst och jag har på inget sätt påstått att du är mer misstänkt än någon annan, utan det var en reflektion efter genom läsningen.
Jag pladdrar på rätt friskt även jag och brukar som sagt anses skum av många, och det har gjort mig vaken för att även andra som pladdrar på lika friskt som mig, det kan vara kli i fingrarna och det kan vara ett sätt att dölja sakerna. Jag vet varför jag skriver mycket, men jag har aldrig spelat med dig tidigare.
 
Här är ett par intressanta citat från koppen. Jag får känslan av att hon blir stressad över möjligheten att en ulv blir god och förrädare i lyan. Är det för att koppen är ulv och inser att hon kan riskera att bli förrädare? :idea:
Fast en ulv som inte hänger med där hade väl i första hand tagit det med lyan? Det kan ju visserligen vara just därför man väljer att skriva ut det så också, men nja. Om något känns det väl som större risk för en John, om det inte är en ulv som vill hitta John. Men det känns lite långsökt.
 
Tss. Jag hävdar ändå att det bara är köttätare som är noga med att en kycklingsallad måste innehålla kyckling! :D
Noga och noga, jag skulle bli jäkligt överraskad om det inte fanns någon kyckling om jag beställde en kyckling sallad, men å andra sidan så blir jag överraskad hur pizzerian kan få för sig att förstöra en utmärkt kycklingsallad med en massa ananas... Mycket märkligt... ;)
 
Noga och noga, jag skulle bli jäkligt överraskad om det inte fanns någon kyckling om jag beställde en kyckling sallad, men å andra sidan så blir jag överraskad hur pizzerian kan få för sig att förstöra en utmärkt kycklingsallad med en massa ananas... Mycket märkligt... ;)
Du måste ha kyckling men anser att ananas förstör en sallad?! Nu börjar du bli skum på riktigt. Snart kommer du väl och hävdar att lakrits är gott också... :cautious:
 
Jag upplevde det så att du skrek ulvigt om det mesta, nu har @Habina förklarat att det är din spelstil, jag tyckte att det var rätt intressant att fram tills dess svarade du med humor på det mesta men där kändes det som om jag klev på en öm tå. Det är inte roligt att känna sig anklagad och det kan väcka försvar hos vem som helst och jag har på inget sätt påstått att du är mer misstänkt än någon annan, utan det var en reflektion efter genom läsningen.
Jag pladdrar på rätt friskt även jag och brukar som sagt anses skum av många, och det har gjort mig vaken för att även andra som pladdrar på lika friskt som mig, det kan vara kli i fingrarna och det kan vara ett sätt att dölja sakerna. Jag vet varför jag skriver mycket, men jag har aldrig spelat med dig tidigare.

Nej, du har inte klivit på nån öm tå alls, däremot har du pingat min ulvradar rätt rejält. Något ulvar gör - eftersom de vet vilka som faktiskt är onda (bortsett från John i den här leken då) - är att fabricera misstankar mot andra spelare. De har ju inga egna misstankar att komma med, så de får hitta på. Det du påstod att jag gjort stämde helt enkelt inte, när jag bad dig påvisa var jag gjort så drog du en lång lista med citat som du inte kan ha läst särskilt noga eftersom de inte alls visade vad du påstod, och när jag fortsatte påpeka det så gick du över till att jag pratar mycket och till och med själv hade påpekat att det kan dölja sig ulvighet ibland det friare snacket - vilket är en helt annan sak än vad du påstått till att börja med, och en minst sagt tom observation för det är knappast(?) ulvigt att pladdra om det mesta men däremot kan det finnas ledtrådar i de mest avlägsna OT-spåren också. Man får ju dock leta efter just de sakerna då, inte bara observera att pladder förekommer...

Jag har ju inte spelat med dig förut heller (lustigt det där, det funkar åt båda hållen! :D) så jag känner inte din spelstil alls. Men jag tycker du slängt ur dig en dåligt byggd misstanke (hur svag den än kan ha menats) och sedan bara rört till det mer, vilket är ulvigt.
 
Du måste ha kyckling men anser att ananas förstör en sallad?! Nu börjar du bli skum på riktigt. Snart kommer du väl och hävdar att lakrits är gott också... :cautious:

Ursäkta mig men prata INTE skit om lakrits när jag är i närheten. Nu kommer jag rösta på dig för att det är ju sjukt skumt om något!!!!

(Obs. För alla som ser detta som en chans att gripa efter halmstrån så var det ett skämt! )

/Lakritsälskande lilltess
 
Okej, mest OT i leken men nu börjar det komma igång lite och jag har några få tankar om några spelare.
Jag har inte kollat på alla men känner att jag måste få ner lite tankar nu när det är så många i leken.

Monstermom
Skämtar mycket om ulvar hit och dit och några reagerar på det. Men så här tidigt i leken behöver det inte betyda någonting. Snurrfian verkar ha trampat på en öm tå när hon tog upp ulvpratarspåret. Monstermom håller Snurrfian misstänkt då hon tycker hon slängt ut sig en dåligt byggd misstanke och rör till det ännu mer.

Habina
Verkar lite förvirrad, och lite skum. Men om man ska kolla på förra leken. Skulle hon vara ulv och göra samma visa även i denna leken. Spela skum och vara ulv och få folk att rösta på henne så övriga kan skaffa alibi? Jag tycker själv att det är långsökt och än så länge får hon vara en snurrig skum god som alltid blir misstänkt första dagen.

Snurrfian
Går på Monstermom om hennes ulvprat och någon säger att Monstermom har detta spelsättet och hon verkar godta den ursäkten. Men ja, enligt mig är detta Monstermoms spelstil.

LindgrenV
Känner att hon måste förtydliga sina skämt eftersom hon alltid är en som blir missförstådd för dom och sedan misstänker folk henne hej vilt och nu ville hon förtydliga men verkade ändå få förtydliga ännu en gång. Tycker Habina lägger i för många växlar och verkar smita undan genom att säga att hon inte hittar något att teoria om.

Hedinn
Mycket snack om kycklingfri kycklingsallad. Det säger mig dock inget.

Myrten
Har en del tankar om Prins John. Tycker Habina verkar se ulvar lite här och var nu. Reagerar på Snurrfian för hennes teorier mot Monstermom.

Lilltess
Verkar ha lite span på Habina. Känner sig förvirrad. Älskar lakrits.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp