Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den där citatsamlingen är samtliga antingen allmänna uttalanden om hur jag ser på ulvspel (alla är misstänkta) eller kommentarer till dig. Förklarar fortfarande inte minsta lilla om hur jag skulle sprida misstankar överallt.

(@Snurrfian också.)

Jag kan gå med på att jag misstänkt dig (väldigt milt, i alla fall till att börja med) för väldigt lite, men det är ju tyvärr hur det brukar se ut (och jag är medveten om det, men jag reagerar i alla fall ändå) i början när vi spelar ihop... Däremot har jag inte "skrikit ulv" åt höger och vänster och jag tycker det är jättekonstigt att både du och Snurrfian får det till det - och hänvisar till inlägg som visar att det enda "skrikande" jag gjort har varit mot dig. :cautious:

Jag tror att det mest är på skämt från din sidan, men samtidigt skriver du själv att även i pladdret kan det dölja sig saker, den som nämnde han klämde är ett gammalt barnrim som ibland kan stämma. Med det sagt så har jag aldrig spelat mot dig tidigare så det kan mycket väl vara så som Habina skriver, det är ditt vanliga sätt helt enkelt men för mig stack det ut lite med en genom läsning. Men å andra sidan så brukar jag alltid få höra att jag är skum eftersom jag skriver så mycket OT, men det gör jag för att jag har roligt! :D
 
Måste bara åka till stan och handla det. Fast det är klart, nykterist som jag är kommer jag säkert råka köpa vinäger istället. :o Tror jag har en skvätt vitt matlagningsvin kvar i någon flaska dock... :rofl:

Bättre ide. Jag skickar min sambo. Han kan städa åt dig så hinner både du och jag med leken. :D
 
Nu har jag läst leken, så nu förstår jag plötsligt allt!



Eller inte. Jag tänker följande:

Hur spelar Prins John? Han vill ju inte bli käkad, men han vet inte vilka ulvarna är. Han kan alltså inte hinta typ ett svart får. Så vad göra? Ligga lågt och hoppas på det bästa? Att försöka text-outa sin roll känns riskabelt med tanke på alkemistens närvaro. Med andra ord tror jag att det i nuläget är svårt att hitta Prins John-hintar. (Och i och med att jag skrev det där så... ni vet resten!)

Vilken sida väljer tjuven? Valet kan ju, som det ser ut på pappret (sedan kan LL sitta i kulisserna och käka ur sin för oss dolda Twist-påse) så förefaller onda sidan starkare. Vill tjuven maximera att ingå i det vinnande laget eller jämna ut till de godas fördel? En god tjuv kan ju pricka en ulv och käka upp den. Eller helt enkelt ta den sida spelaren föredrar? De allra flesta tror jag föredrar att vara antingen god eller ond. Eller, om spelaren varit tjuv förr, tar den sida som hen inte testat? I så fall god, för tjuven har hittills alltid varit ond.

Om @Monstermom tror jag just nu det är som vanligt - hon är lite orastad i början av leken och skämtar, OT:ar och teoriar helt vilt. Säger inget om hennes roll. @Snurrfian har väl inte spelat med Momsan tidigare, så att hon reagerar på hennes spelsätt tycker jag inte är konstigt. Däremot är jag frågande till listan med citat, för det är för mig tydligt att det är allmänna kommentarer och inte seriösa teorier om att specifika spelare skulle vara ulv.
 
Jag tror att det mest är på skämt från din sidan, men samtidigt skriver du själv att även i pladdret kan det dölja sig saker, den som nämnde han klämde är ett gammalt barnrim som ibland kan stämma. Med det sagt så har jag aldrig spelat mot dig tidigare så det kan mycket väl vara så som Habina skriver, det är ditt vanliga sätt helt enkelt men för mig stack det ut lite med en genom läsning. Men å andra sidan så brukar jag alltid få höra att jag är skum eftersom jag skriver så mycket OT, men det gör jag för att jag har roligt! :D

Ja, även i pladdret kan det dölja sig saker, det står jag fast vid. Men du säger inte att jag pladdrat mycket och du tror det döljer sig något där, du säger att jag skrikit ulv åt alla möjliga håll. När jag säger att det inte stämmer och ber dig visa det så radar du upp antingen allmänt pladder, eller (väldigt svaga) misstankar där jag kan sägas ha skrikit ulv åt en spelare (@Habina ). Det går inte ihop.

Nu säger du istället att jag pladdrat mycket och själv sagt att saker kan dölja sig i pladdret, som om det vore samma sak som det påstående jag utmanat. Det är det inte. Det går inte heller ihop.
 
Ja, även i pladdret kan det dölja sig saker, det står jag fast vid. Men du säger inte att jag pladdrat mycket och du tror det döljer sig något där, du säger att jag skrikit ulv åt alla möjliga håll. När jag säger att det inte stämmer och ber dig visa det så radar du upp antingen allmänt pladder, eller (väldigt svaga) misstankar där jag kan sägas ha skrikit ulv åt en spelare (@Habina ). Det går inte ihop.

Nu säger du istället att jag pladdrat mycket och själv sagt att saker kan dölja sig i pladdret, som om det vore samma sak som det påstående jag utmanat. Det är det inte. Det går inte heller ihop.

Fasiken... Nu blir jag nojjig att du har en poäng ändå. :crazy: Måste dock ta tag i fodring av galna hingstar samt faktiskt städa lite (vadå, måste man kunna gå i hela huset?) innan jag leker mer. Speciellt som jag inte får någon hjälp från @Klara :cautious:
 
Suck! Allt blev en länk. Jag citerar @Snurrfian nedan:
"Mitt i arbetsscheman för fotbollscup så kan jag inte låta bli och fundera lite över @Monstermom
[USER=11944]@Habina
visar en osäker fasad och spelar lite okunnig, är hon så utan kunskaper eller är det en fasad?
@LindgrenV verkar ha missat vilken historia vi är med i och pratar om Narnia, är hon isdrottningen tro? ;)
@Lobelia håller jag med om att Ivanhoe måste vara en skräckhistoria för Isaac och Rebecca, och att kycklingfri kycklingsallad är lite märkligt.

Tillbaka till arbetsschema och fotbollsreglersläsning... :nailbiting:"

Reagerar lite på @Snurrfian som gör det här teoriinlägget som är ganska OT-igt rörande @LindgrenV och @Lobelia men sedan vad i alla fall jag tolkar som kanske vaga men mer "seriösa" misstankar mot @Habina och @Monstermom. Jag uppfattar det som att Habina tryckt rätt mycket på sin osäkerhet och jag är lite fundersam runt det, för jag har för mig att hon inte brukar ha svårt att teoria baserat på OT. Men jag är inte riktigt säker. Tror att det var @CaisaLundblad och @Hedinn som diskuterade det. Men säger det något om roll? Habina brukar väl - om jag nu minns rätt - skriva mycket oavsett roll. Som jag skrev ovan, att Snurris reagerar på Momsan är inget konstigt. Men det jag reagerar på är hur hon styrker sin reaktion med citat som tydligt inte är riktade till specifika spelare.

Dock brukar jag ju reagera på Snurris även om hon är god. Så...

För övrigt har jag problem med taggningen, så jag kommer att använda den lite sparsamt. Ber om ursäkt för detta! OCH EN DEL ANDRA PROBLEM TYDLIGEN!!![/USER]
 
Info från LL

Pga av min motvilja och totala aversion så har jag helt förträngt att jag ska till tandläkaren i morgon bitti och tiden krockar med Natt-DL.

(man får väl iaf vara glad att tekniken gått framåt sedan 1100-talet....)


NY NattDL är 07.30
 
För att vara helt ärlig var inte mitt inlägg om @Monstermom helt på allvar heller men det blev intressant när hon började protestera... Det var snarast en sammanfattning på ot i flykt från gnälliga fotbollsföräldrar... (ot hur kan man vara så j*vla ointresserad av att hjälpa till när ens barn ska spela match? Och tro att jag som också "bara" är förälder och ändå ställer upp ideellt och sliter med att få ihop scheman, regler och laguppställningar ska tycka synd om någon för att de kanske inte hinner se alla matcher deras små hjärtegryn spelar, själv är jag glad om jag kommer att hinna se några minuter ibland åtminstone. slut ot från frusterad fotbollsmamma )
 
För att vara helt ärlig var inte mitt inlägg om @Monstermom helt på allvar heller men det blev intressant när hon började protestera... Det var snarast en sammanfattning på ot i flykt från gnälliga fotbollsföräldrar... (ot hur kan man vara så j*vla ointresserad av att hjälpa till när ens barn ska spela match? Och tro att jag som också "bara" är förälder och ändå ställer upp ideellt och sliter med att få ihop scheman, regler och laguppställningar ska tycka synd om någon för att de kanske inte hinner se alla matcher deras små hjärtegryn spelar, själv är jag glad om jag kommer att hinna se några minuter ibland åtminstone. slut ot från frusterad fotbollsmamma )

Vad är intressant i att jag protesterar mot ett påstående som inte stämmer? Jag tycker väl snarare att det icke-stämmande påståendet är rätt intressant.
 
Oj här händer det grejer. Jag får nog läsa igenom diskussionen "skrika ulv"/OT/icke påståenden. Det är så svårt när man är så oseriös i flera sidor sen när någon kommer och blir lite seriös blir det lite konstigt i form av: skämtade personen.....eller inte?
 
Neej, inte på samma sätt väl?

Jag vet! :nailbiting: Men det är som om jag förlorat min förmåga efter årsskiftet. Jag hittar INGENTING att bli misstänksam emot. Vilket förstås får mig att misstänka att jag helt missat något. :crazy:

@Hedinn Jag vet inte jag, tycker hon alltid varit väldigt duktig på att teoria vare sig det var väldigt löst baserade teorier eller inte oavsett roll. Hon själv verkar ju hålla med mig också. :D
Men som sagt vet jag inte om det säger något om hennes roll, men jag noterar det tills vidare. ;)

Håller alltså också med Monster om att jag inte tycker hon "skrikit ulv" på det sätt som Snurrfian verkat vilja få det till. Men måste läsa igenom det där noggrannare då jag bara skummat det senaste än.
Nu ska jag kratta löv, sen har vi husvisning så kommer in igen ikväll (men med god till till DL). :love:
 
Oj, nu vet jag inte alls vad jag skall tro. Är borta ett tag och kommer tillbaka till @Myrten som säger att jag skriver mycket oavsett roll och @CaisaLundblad som tycker att jag är duktig på att teoria.

Gaah! Smicker fungerar alldeles för bra på mig... Måste försöka att inte förutsätta att de är ulvar som försöker lura över mig på deras sida... Måste försöka hitta någonting misstänksamt. Framförallt måste jag försöka undvika att städa ett tag till. :p

Kan även hålla med @Lilltess om att det är svårt att hänga med i svängarna, massor med OT och så plötsligt kanske det inte är OT längre? Sju timmar kvar till DL... :banghead:
 
Oj, nu vet jag inte alls vad jag skall tro. Är borta ett tag och kommer tillbaka till @Myrten som säger att jag skriver mycket oavsett roll och @CaisaLundblad som tycker att jag är duktig på att teoria.

Gaah! Smicker fungerar alldeles för bra på mig... Måste försöka att inte förutsätta att de är ulvar som försöker lura över mig på deras sida... Måste försöka hitta någonting misstänksamt. Framförallt måste jag försöka undvika att städa ett tag till. :p

Kan även hålla med @Lilltess om att det är svårt att hänga med i svängarna, massor med OT och så plötsligt kanske det inte är OT längre? Sju timmar kvar till DL... :banghead:

Det är väl inte smicker att skriva att jag uppfattar att du skriver mycket oavsett roll? Hur tolkar du det så? Det är en helt neutral kommentar.
 
I så fall är jag bombsäker på att han väljer Isaac of York. Mest för att jag tror att Ivanhoe tillhör den färgglada sidan. Och för att han eventuellt kan vara lite väl rikedomsorienterad innerst inne. (Ingen Robin Hood där inte).

Och med ingen Robin Hood syftar jag alltså på att RH tar från de rika och ger till de fattiga. Medan jag har en teori om att Ivanhoe innerst inne vill ha rikedomarna själv. Kände att jag måste förtydliga med tanke på att ingen annan någonsin lyckas förstå vad jag menar :devil:

Och med färgglad menar jag homosexuell. För de som inte förstod.

Mvh LV som precis påbörjat sin karriär som Captain Obvious

Vid en andra genomläsning funderar jag lite över ovanstående. Jag hängde med både på "färgglada sidan" och "ingen Robin Hood". LindgrenV är noga att påpeka att hon vill vara övertydlig. Kan det vara för att hon inte vill hamna i något missförstånd, misstänkas för att vara ulv (vilket hon med det här resonemanget alltså blir) och lynchas?

Hurra! Min första teori! :banana:Tror det är lika bra jag fortsätter läsa igenom leken igen, för uppenbarligen har jag missat att läsa ordentligt. :o
 
Oj, nu vet jag inte alls vad jag skall tro. Är borta ett tag och kommer tillbaka till @Myrten som säger att jag skriver mycket oavsett roll och @CaisaLundblad som tycker att jag är duktig på att teoria.

Gaah! Smicker fungerar alldeles för bra på mig... Måste försöka att inte förutsätta att de är ulvar som försöker lura över mig på deras sida... Måste försöka hitta någonting misstänksamt. Framförallt måste jag försöka undvika att städa ett tag

Hmmm.. har du valet att gå över på deras sida?? Kanske en tjuv som gömmer sig här? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp