Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Natten sänker sig stilla över England, deltagarna går till ro i trygg förvisning om att inget kan hända.
Månen vandrar sin tysta ban, tystnaden sänker sig över land och gran.
tystnaden ligger tung över nejden.
Snart, snart startar den bittra fejden..

Kommer alla deltagare att komma fram till Ashby-de-la-Zouche?

DL kl 22.00
Natt DL kl 10.00 (måndag)
 
Föralldel, men jag var inte medveten om att kycklingsalladen var det vegetariska alternativet. :p
(Vad är det i kycklingsallad mer än kyckling, är det inte nån smetig sås över alltihop också? :cautious:)



Det ska du inte vara så säker på. Avfärda inte "svammel"-inlägg, det kan absolut finnas saker där!

The game's afoot... :cautious:
Såsen finns bredvid, jag kan servera kycklingen i en separat skål för den som önskar.
 
Vaknar upp till en ny dag och börjar fundera på vad sjutton jag gett mig in i?!! Hur ska jag lyckas bringa sådan ordning på mina tankar att jag ska kunna rösta ikväll? Just nu lurar ni alla bakom hörnen i labyrinten, redo att hoppa fram och sluka mig hel. När blev Ivanhoe en skräckfilm? :cautious:
 
Vaknar upp till en ny dag och börjar fundera på vad sjutton jag gett mig in i?!! Hur ska jag lyckas bringa sådan ordning på mina tankar att jag ska kunna rösta ikväll? Just nu lurar ni alla bakom hörnen i labyrinten, redo att hoppa fram och sluka mig hel. När blev Ivanhoe en skräckfilm? :cautious:
För Isak och Rebecka torde Ivanhoe alltid varit en skräckfilm. Tanken på tortyr och att brännas på bål är direkt skrämmande.
 
Men "någon annan" kan ju vara en ulv! Hur kan du vilja följa någon annan när du inte vet dennes motiv?

Nä, jag sade ingenting om att följa. Men om en person upptäcker något jag missat, kan jag ju kolla upp det själv och bilda mig en egen uppfattning. Men just nu famlar jag i totalt mörker för jag hittar INGENTING. Vilket jag inte är van vid efter så här pass mycket skrivet i leken... :(
 
Jaha då var första DL idag. Dags att börja leta misstankar, och de gömmer sig där man minst anar det. Tror vi alla kommer famla runt denna dagen men ja så är det ju alltid första dagen!
 
Mitt i arbetsscheman för fotbollscup så kan jag inte låta bli och fundera lite över @Monstermom hon skriker ulv åt alla som ens skriver i tråden och verkar vara lite väl överambitiös med att hitta ulvar under de minsta stenar, letar hon verkligen eller försöker hon bara få oss andra att tro att hon letar?
@Habina visar en osäker fasad och spelar lite okunnig, är hon så utan kunskaper eller är det en fasad?
@LindgrenV verkar ha missat vilken historia vi är med i och pratar om Narnia, är hon isdrottningen tro? ;)
@Lobelia håller jag med om att Ivanhoe måste vara en skräckhistoria för Isaac och Rebecca, och att kycklingfri kycklingsallad är lite märkligt.

Tillbaka till arbetsschema och fotbollsreglersläsning... :nailbiting:
 
Mitt i arbetsscheman för fotbollscup så kan jag inte låta bli och fundera lite över @Monstermom hon skriker ulv åt alla som ens skriver i tråden och verkar vara lite väl överambitiös med att hitta ulvar under de minsta stenar, letar hon verkligen eller försöker hon bara få oss andra att tro att hon letar?
@Habina visar en osäker fasad och spelar lite okunnig, är hon så utan kunskaper eller är det en fasad?
@LindgrenV verkar ha missat vilken historia vi är med i och pratar om Narnia, är hon isdrottningen tro? ;)
@Lobelia håller jag med om att Ivanhoe måste vara en skräckhistoria för Isaac och Rebecca, och att kycklingfri kycklingsallad är lite märkligt.

Tillbaka till arbetsschema och fotbollsreglersläsning... :nailbiting:

Va? "Skriker ulv åt alla som ens skriver"? :meh:

Demonstrera, tack...
 
Mitt i arbetsscheman för fotbollscup så kan jag inte låta bli och fundera lite över @Monstermom hon skriker ulv åt alla som ens skriver i tråden och verkar vara lite väl överambitiös med att hitta ulvar under de minsta stenar, letar hon verkligen eller försöker hon bara få oss andra att tro att hon letar?
@Habina visar en osäker fasad och spelar lite okunnig, är hon så utan kunskaper eller är det en fasad?
@LindgrenV verkar ha missat vilken historia vi är med i och pratar om Narnia, är hon isdrottningen tro? ;)
@Lobelia håller jag med om att Ivanhoe måste vara en skräckhistoria för Isaac och Rebecca, och att kycklingfri kycklingsallad är lite märkligt.

Tillbaka till arbetsschema och fotbollsreglersläsning... :nailbiting:
Vad skönt, nu känns du lite skum så jag kan upprätthålla traditionen och rösta på dig dag 1.

;) :p
 
Va? "Skriker ulv åt alla som ens skriver"? :meh:

Demonstrera, tack...

Tror inte du skrikit ulv åt mig än, pinsamt Monster! :o :D

För övrigt blev jag lite fundersam över Habinas osäkerhet också, hon brukar ju i regel skriva teorier baserat på OT om det inte finns annat att gå på... Hon hittar teorier där jag själv inte ens tänkt att leta liksom. :p Men det behöver givetvis inte säga något om hennes roll nu, men jag noterar det tills vidare i alla fall.
 
Du är ny va? :meh:

ALLA andra är ulvar, de luriga djävlarna! :cautious:

Strutsstrategin? :cautious:

Det gör inte jag, jag förutsätter att alla (ja, du med! :cautious:) är ulvar, och ute efter att lura mig...

Augh! Dumma ungar!!!! :rage:

Det är det här som är fel med samhället idag! Ungefär som när jag kom fram till att ungen äntligen var gammal nog att se Fight Club: "Jag vill inte se en gammal film, ju! :wtf:" ---> :eek: :banghead::banghead::banghead: :rage:

Läge att starta en filmcirkel för ungdomens förkovran på Buke, uppenbarligen. :meh:



Bilder? (nånstans, inte i speltråden kanske :p)



Jag tror nog inte LL menade att dumförklara. :)

Men en omvänd ulv måste ju stanna kvar i lyan, om hen åker ur lyan men är kvar i spel så vet ju de andra ulvarna vad som hänt. Jag har aldrig spelat där en ulv omvandlats, men det verkar som en spännande twist! :D



Du kan väl själv bidra med matnyttigheter? O_o

Föralldel, men jag var inte medveten om att kycklingsalladen var det vegetariska alternativet. :p
(Vad är det i kycklingsallad mer än kyckling, är det inte nån smetig sås över alltihop också? :cautious:)



Det ska du inte vara så säker på. Avfärda inte "svammel"-inlägg, det kan absolut finnas saker där!

The game's afoot... :cautious:

Helt ärligt, och jag vet att jag alltid säger det här om @Habina , men: ulvigt.

"Jobba ni, så hakar jag på sen"... O_o

Men "någon annan" kan ju vara en ulv! Hur kan du vilja följa någon annan när du inte vet dennes motiv?

Något anklagande är du! ;)

För att fortsätta så är @LenaH slö och orkar inte ens hitta på någon bättre teori än samma som varje lek, Snurrfian är skum, inte ens de lekar vi har lekt på samma sida och vetat om det från början har hon orkat komma med någon annan teori... :cautious:
 
Tror inte du skrikit ulv åt mig än, pinsamt Monster! :o :D

För övrigt blev jag lite fundersam över Habinas osäkerhet också, hon brukar ju i regel skriva teorier baserat på OT om det inte finns annat att gå på... Hon hittar teorier där jag själv inte ens tänkt att leta liksom. :p Men det behöver givetvis inte säga något om hennes roll nu, men jag noterar det tills vidare i alla fall.
Fast jag tänker snarare tvärtom? Senast hon var ond hittade hon ju ulvigheter direkt, jag tycker mer osäkerheten tyder på en normal Habina. Dvs inget anmärkningsvärt än i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp