Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl inte smicker att skriva att jag uppfattar att du skriver mycket oavsett roll? Hur tolkar du det så? Det är en helt neutral kommentar.

Jag har alltid känt att jag skrivit för lite, så när du skriver att jag skriver mycket, så uppfattar jag det som smicker. :)
 
Hmmm.. har du valet att gå över på deras sida?? Kanske en tjuv som gömmer sig här? ;)

Haha, den vinkeln tänkte jag inte ens på när jag skrev. :p Var mer inne på att ulvarna försöker lura över goda till sin sida, så de skall tro att ulvarna är goda och hjälper de goda att vinna. Men nu när jag läser vad jag skrivit inser jag att jag dessutom lyckats godförklara mig själv. :banghead: Det här måste vara den sämsta leken någonsin för mig, innan första DL brukar jag försöka hålla mig neutral.

Nåja, skål på er alla! :laugh:
 
Noterar även att @Lilltess håller med @LindgrenV i att vara missförstådd. Förmodligen ett långskott, men det skulle kunna vara onde spionen som försöker kommunicera med en ulv. Men vem som är vem tänker jag inte ge mig på att gissa. ;)
 
Noterar även att @Lilltess håller med @LindgrenV i att vara missförstådd. Förmodligen ett långskott, men det skulle kunna vara onde spionen som försöker kommunicera med en ulv. Men vem som är vem tänker jag inte ge mig på att gissa. ;)

Den onde spionen aka Prins John vet inte vilka ulvarna är och de vet inte vem Prins John är, så det blir komplicerat. Jag har diskuterat en del om det, vad vi kan vänta oss för spel från Prins John, i mitt försök till teoriinlägg tidigare.

Det var ju ett tag sedan LV spelade, men hon är känd för att ibland uttrycka saker lite... annorlunda. Jag tror att det är vad hon hänvisar till.
 
Info från LL

Pga av min motvilja och totala aversion så har jag helt förträngt att jag ska till tandläkaren i morgon bitti och tiden krockar med Natt-DL.

(man får väl iaf vara glad att tekniken gått framåt sedan 1100-talet....)


NY NattDL är 07.30

Så går det när man äter för mycket twist!
 
Håller med @Klara kan man inte ens få äta middag i lugn och ro utan att ni ändrar runt allt? :meh:

Jag som för en gångs skull var aktiv redan från början och hade riktigt fin inläggsstatistik :mad:

Det här inlägget har jag redan citerat en gång, vilket visar hur oerhört seg jag var igår. :banghead: Det som får mig att reagera här, är att Idahoe är besviken över att vi flyttade leken, då hon hade bra inläggsstatistik. Nu vet jag inte hur mycket vissa går på den (jag tittar inte ens), men är det inte lite ulvigt att vilja ha mängd framför kvalité?
 
Den onde spionen aka Prins John vet inte vilka ulvarna är och de vet inte vem Prins John är, så det blir komplicerat. Jag har diskuterat en del om det, vad vi kan vänta oss för spel från Prins John, i mitt försök till teoriinlägg tidigare.

Det var ju ett tag sedan LV spelade, men hon är känd för att ibland uttrycka saker lite... annorlunda. Jag tror att det är vad hon hänvisar till.

Jo, det är jag med på. Att de inte känner till varandra alltså. Men för den sakens skull kan det ju vara så att LindgrenV som ulv inte vill sticka ut genom att skriva saker folk inte förstår och ulven Lilltess skyndar sig att hålla med för att hon misstänker att LindgrenV också är ond. Eller så är det två goda som inte vill bli lynchade. ;)

Men jag menade alltså inte att någon av dem VET något, utan att de hoppas/gissar. :)
 
Det här inlägget har jag redan citerat en gång, vilket visar hur oerhört seg jag var igår. :banghead: Det som får mig att reagera här, är att Idahoe är besviken över att vi flyttade leken, då hon hade bra inläggsstatistik. Nu vet jag inte hur mycket vissa går på den (jag tittar inte ens), men är det inte lite ulvigt att vilja ha mängd framför kvalité?
Jag hade ju faktiskt lyckats få igång lite åtminstone halvt vettiga diskussioner kring olika roller och deras betydelse och fördelning. Vilket jag var nöjd med då jag annars tycker det är svårt att få igång sådant från början, det brukar mest bli OT i början ju :o
Syftade alltså inte på mängden inlägg utan innehållet, vilket kanske var lite oklart uttryckt :)
 
ingen god ulv, utan en god helt enkel väl?

Då får ni förklara lite till ;)
Vet lyan om det?
Måste nog läsa rollerna lite till...
Blir lite stressad av all OT med. Så mycket att läsa att jag ser inte orden för alla ord :cautious:

Här är ett par intressanta citat från koppen. Jag får känslan av att hon blir stressad över möjligheten att en ulv blir god och förrädare i lyan. Är det för att koppen är ulv och inser att hon kan riskera att bli förrädare? :idea:
 
Ser att det hänt en del här som jag vill läsa igenom närmare. Återkommer efter middagen när jag har dator igen!
 
Jag hade ju faktiskt lyckats få igång lite åtminstone halvt vettiga diskussioner kring olika roller och deras betydelse och fördelning. Vilket jag var nöjd med då jag annars tycker det är svårt att få igång sådant från början, det brukar mest bli OT i början ju :o
Syftade alltså inte på mängden inlägg utan innehållet, vilket kanske var lite oklart uttryckt :)

Då är jag med. Jag tyckte också att det fanns lite guldkorn i förra tråden, men det räknas ju inte längre i och med nya rollen som tillkom. :)
 
Jo, det är jag med på. Att de inte känner till varandra alltså. Men för den sakens skull kan det ju vara så att LindgrenV som ulv inte vill sticka ut genom att skriva saker folk inte förstår och ulven Lilltess skyndar sig att hålla med för att hon misstänker att LindgrenV också är ond. Eller så är det två goda som inte vill bli lynchade. ;)

Men jag menade alltså inte att någon av dem VET något, utan att de hoppas/gissar. :)

Fast... missförstod jag din första fundering? Gick inte den ut på att de kunde vara två onda som kommunicerade? Sådant är ju fullständigt möjligt, men bara om den ena parten känner till de andra. Men att fundera om Lilltess är ond för att du tycker att Lindgren skriver lindgrenskt (d v s vad många uppfattar som snurrigt) känns extremt långsökt.

Över huvud taget tycks det vara många potentiella ulvar hos dig just nu. Jag, Caisa, LV, lilltess, Koppen och Idahoe har väl nämnts? Visst kan man ibland hitta konstigheter lite här och där när man läser nog, men jag drar ändå öronen åt mig.
 
Noterar även att @Lilltess håller med @LindgrenV i att vara missförstådd. Förmodligen ett långskott, men det skulle kunna vara onde spionen som försöker kommunicera med en ulv. Men vem som är vem tänker jag inte ge mig på att gissa. ;)

Lekte du inte med mig i förra leken? :p För det var det jag refererade till ;) Har nog aldrig känt mig så förvirrad och stressad över att få ner mina tankar att allt slutade i kaos!
 
Jo, det är jag med på. Att de inte känner till varandra alltså. Men för den sakens skull kan det ju vara så att LindgrenV som ulv inte vill sticka ut genom att skriva saker folk inte förstår och ulven Lilltess skyndar sig att hålla med för att hon misstänker att LindgrenV också är ond. Eller så är det två goda som inte vill bli lynchade. ;)

Men jag menade alltså inte att någon av dem VET något, utan att de hoppas/gissar. :)

Om det skulle vara någon form av hint (god som ond) av LV så har jag inte uppfattat den. ..
 
Fast... missförstod jag din första fundering? Gick inte den ut på att de kunde vara två onda som kommunicerade? Sådant är ju fullständigt möjligt, men bara om den ena parten känner till de andra. Men att fundera om Lilltess är ond för att du tycker att Lindgren skriver lindgrenskt (d v s vad många uppfattar som snurrigt) känns extremt långsökt.

Över huvud taget tycks det vara många potentiella ulvar hos dig just nu. Jag, Caisa, LV, lilltess, Koppen och Idahoe har väl nämnts? Visst kan man ibland hitta konstigheter lite här och där när man läser nog, men jag drar ändå öronen åt mig.

Ja, det måste du ha gjort. :) Jag menade att det skulle kunna vara två onda, som inte vet om varandra, men som så att säga "famlar i mörkret". Ponera att du är ond spion och inte vet vem du kan lita på. Du skriver att du behöver vara tydligare med hur du formulerar dig, helt enkelt för att du inte vill ha några missförstånd så du lynchas. En ulv läser detta, misstänker precis samma sak som jag och för att då försiktigt flagga till den onda spionen (ulven är ju inte säker på att det är onda spionen, kan ju vara en osäker god också) säger den att den håller med.

Klarare så? Det är alltså en extremt långsökt teori, men jag vill ändå lyfta allt jag hittar. Därmed blir det många som är "misstänkta" i dagsläget också, eftersom jag lyfter alla tänkbara teorier. Även om du och Caisa inte riktigt kan kallas det. Idahoe har jag tillfälligt släppt i och med att hon förklarat hur hon menade. :)
 
Nä, det är klart att du säger så. ;) Men det är som sagt en väldigt långsökt teori. :)

Ja klart. Tycker det är en bra förstadagsteori (såklart bättre om inte jag var en del av innehållet;) ) Vi griper ju efter halmstrån, det jag dock misstänker mest är att du inte verkar gripa efter halmstrån, du försöker hitta en hel bädd inför första DL...
 
@Habina - jag ser det som mest troligt att de spelare som skriver så gör det för att de har en historia av att uttrycka sig på ett sätt som gör att de lynchas lätt. Och det tvivlar jag på är knutet till roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp