OK, dags för ett försök till övergripande teori... Börjar skriva 17.15, läser inga inlägg nyare än det innan det här är klart, så om jag tar upp något som fortsatt utvecklas sen dess så har jag inte struntat i det utan bara inte kommit så långt än.
Snor listan av LL:
1. Habina
Börjar leken väldigt optimistiskt - vi tar svårigheterna om/när de kommer, kul osv. Å ena sidan lite väl avslappnat, å andra sidan typiskt Habina i min erfarenhet. Föredrar tydligen goda hysteriska över onda hysteriska, vilket låter mysko för mig minst sagt - men jag tror det handlar om skämt i alla fall... Håller med Snurrfian om att jag skriker ulv åt alla (186), men anser däremot inte att det är särskilt ulvigt. Problemet är att jag anser att det över huvud taget inte stämmer att jag gjort så. Håller med Snurrfian även i fråga om LenaH (190), men anser återigen inte att det egentligen är något misstänkt. Vill inte bestämma sig åt endera hållet förrän hon sett hur LenaH röstar, vilket jag kan tycka är lite märkligt att skriva - å andra sidan är ju röstanalyser en stor del av spelet! När jag påpekar att påståendet att jag skriker ulv om alla inte stämmer så hänvisar hon till Snurrfians citatbomb, och då undrar jag om hon ens läst dem eftersom de inte ens innehöll det de skulle visa... Tror vi menar olika saker med "skrika ulv", väljer inte att förklara vad hon själv lägger i det och verkar heller inte tveka på att Snurrfian och hon förstår begreppet lika? Vänder så litegrann och börjar undra över Snurrfian när jag skriver mer i saken (208), har hittills inte tagit upp det igen. Smickrad av Caisa och Myrten. Misstänker Lindgren för att hon vill undvika missförstånd (219), vilket får mig ungefär såhär:
... Sen hamnar hon så långt ut i vildmarken att jag inte ens kan se vad det är hon tittar på, när hon börjar misstänka att Lilltess och Lindgren är en ulv och John, som trevande försöker hitta varandra (223). För mig totalt obegripligt hur det skulle funka. Förklarar saken mer senare (227, 235), men fortfarande lika obegripligt -
hur skulle dessa roller hitta varandra!? Reagerar på att Idahoe uttryckt besvikelse över att insatsen i första tråden gick förlorad (226). Misstänker att Koppen kan oroas av möjligheten till förrädarulvar, tänker det kan vara ett tecken på att Koppen kan vara ulv (229).
Så, blev väldigt mycket om Habina, men hon har flest inlägg och har slagit ner på olika punkter som en hagelsvärm ärligt talat. Jag vet verkligen inte var jag har henne...
2. Klara
Nio inlägg, samtliga OT... Vill helt klart se mer av Klara, inte mycket att gå på för närvarande.
3. Matmissbrukaren
En del intressanta funderingar om rollerna och viktningen onda-goda. Blir lite känningar mellan henne och Lobelia om Cirkus, men jag tolkar att det mesta är skämt. Dyker förhoppningsvis upp med mer teorier ikväll.
4. Lilltess
Anser sig vara svårtolkad, som Lindgren (11), hamnar därför på Habinas radar enligt ovan. Lite förvirring kring rollsnacket. Säger att misstankar gömmer sig där man minst anar (172) vilket gör mig lite förvirrad eftersom misstankar väl rimligen är något man faktiskt lägger märke till...? Men är väl förmodligen ett fall av semantisk oklarhet snarare än något jag ser som direkt ulvigt... Skojar(?) med Habina om att hon kan vara tjuven (220). Kommenterar Habinas tankar om henne och Lindgren på ett sätt jag inte förstår (234), genom att påpeka att
om Lindgren sökte kontakt genom att hinta så hade i alla fall Lilltess inte fattat det - jag vet inte om Lilltess fattat att scenariot uppmålat av Habina inbegriper att
båda är onda, eller varför hon går med på uppställningen men bara inte märkt kontaktförsöket i så fall?
Påpekar att Habina är väldigt på (238), vilket jag håller med om.
5. Koppen
Förvirrad kring förrädare i lyan, förståeligt. Inte synts till sen dess, kommer förhoppningsvis att delta mer innan dl...
Hoppsan nu blir det avbrott här pga hund! Postar så länge, forts följer...
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia
10. LenaH
11. LindgrenV
12. Idahoe
13. Monstermom
14. Niyama
15. TeamLundVer
16. Hedinn
17. CaisaLundblad