Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan tycker jag att @Habina tycks se ulvar i varenda buske för tillfället. Jag tycker då att teorierna är svaga, men betyder det att Habina är ond? Vet inte. Jag brukar ju kunna reagera på både henne och Snurris, oavsett deras roller.

Nä, inte i varje buske. Några av er har jag inte hittat något misstänkt på ännu. ;) Självklart är teorierna svaga såhär första dagen, men bättre svaga teorier än inga alls.
 
De flesta har skrivit långt färre inlägg nu på eftermiddagen om nu mängdenpch längden på inläggen är ett mått på ulvighet.

Det är inte antalet inlägg jag reagerar på utan vad man väljer att kommentera när man väl skriver. Nu har det ju hänt en del i och med att det ändå kommit lite teorier/reaktioner. Snurris och Momsan har haft ett utbyte, Habina har skrivit massor av teorier som flera har reagerat på (Lilltess har väl t o m skrivit att hon misstänker Habina tror jag). En del av det kom säkert efter att du skrev de inläggen jag först reagerade på - men: det som får mig att ännu mer reagera är ditt inlägg #269 till Hedinn där du svarar på en uppenbar skämt/OT-teori att Hedinn verkar ulvig. Det kanske också är ett skämt (jag tycker det är svårt att veta utan smileys), men även om det är så känns det som att hålla sig till OT och skämt blir lite ett sätt att smita undan "riktigt" teoriande, nu när det börjar hända saker.
 
Jag vet absolut inget om Lilltess och hennes sätt att spela, för jag har aldrig spelat med henne tidigare. Men jag tycker att du drar väldigt snabba svängar här. Du skriver att vi "famlar i mörkret" efter andra onda och ska ha hittat varandra - långt innan de riktiga diskussionerna ens kommit igång. Okej, jag är smart - men jag har för fasen inget sjätte sinne som visar alla ulvar på en radar. Är det ens fysiskt möjligt att veta varandras roller så tidigt i leken om man inte har någon koppling till varandra som t.ex. tvillingpar eller lyan? Nej, jag tror inte det. Och om man nu skulle ha en koppling till varandra så skulle man väl ändå inte föra de diskussionerna i tråden, när man kan göra det utanför. Väldigt långsökt :cautious:

Dessutom tycker jag att det är lite intressant hur du först försöker smita undan teoriandet genom att säga att du inte hittar något - för att sedan sätta gasen i botten när folk reagerar på det :grin:

Ja, det är väldigt långsökt. Det har jag ju själv skrivit. :D

Nä, jag hittade verkligen ingenting igår, vet inte var jag hade hjärnan någonstans, men helt klart var det inte på ulvleken. Idag däremot har jag läst igenom igen och då hittade jag några småsmulor i alla fall. Det har inget att göra med om folk reagerar på mig eller inte, det är man så välkommen att göra. Fast helst utan att lyncha mig. ;) Så länge man har en teori så hjälper det ju till att föra leken framåt.
 
Fast en ulv som inte hänger med där hade väl i första hand tagit det med lyan? Det kan ju visserligen vara just därför man väljer att skriva ut det så också, men nja. Om något känns det väl som större risk för en John, om det inte är en ulv som vill hitta John. Men det känns lite långsökt.

Det skulle kunna vara så också att ingen av ulvkompisarna fanns att fråga. Vi leker ju lite olika tider allihop och ibland händer det att en ulv är själv med funderingar och ingen annan ulv att fråga. Hur menar du att det skulle vara en ulv som vill hitta Prins John?
 
Ja, och själv tyckte jag hennes teoi mot mig var väldigt tom och.... Löjlig.
Och det gör mig misstänksam mot henne.
Visst man ska inte bopa i leken, men bättre kan du @Habina ;)

Fast hon har ju inte BOPat eftersom hon inte har röstat. Sedan behöver ju inte någon vara ond bara för att de misstänker en själv. De flesta rösterna läggs trots allt av goda på goda. Personligen tror jag inte att din fråga säger något om din roll, men att Habina reser den tycker jag inte behöver säga något om hennes roll heller.
 
@Habina skrev inte du vid något tillfälle att du skulle ta det lite lugnt tills det hände något i leken som du kunde gå på? 46 inlägg talar för motsatsen ;)

Nej som MM skrev håller jag Habina som misstänkt. Det är skitsvårt första dagen och hon kan vara precis vad som helst. Det jag reagerar på är att hon som några andra skrivit spelade på okunnighet och att hon inte hittade något sen regnar det teorier om både det ena och det andra från hennes håll. Ulvigt? Nä kanske inte men skumt.
Vem har skrivit att Habina spelar på okunnighet? Hon är ju knappast så ny att det skulle funka, eller missuppfattar jag?
 
Milda makter! Kollade just inläggsstatistiken och insåg att Habina skrivit 46 inlägg och Monstermom 43. Trea är Lindgren med - 17. Inte så konstigt att Habina och Momsan märks alltså. Där finns ju mycket mer att reagera på eftersom det finns mycket mer text.

WOW! Leder jag! Måste dansa banandansen! :banana::banana::banana::banana:

Oroa er inte. Imorgon kommer hovslagaren och då har jag mindre tid. ;)
 
OK, dags för ett försök till övergripande teori... Börjar skriva 17.15, läser inga inlägg nyare än det innan det här är klart, så om jag tar upp något som fortsatt utvecklas sen dess så har jag inte struntat i det utan bara inte kommit så långt än. ;)

Snor listan av LL:

1. Habina
Börjar leken väldigt optimistiskt - vi tar svårigheterna om/när de kommer, kul osv. Å ena sidan lite väl avslappnat, å andra sidan typiskt Habina i min erfarenhet. Föredrar tydligen goda hysteriska över onda hysteriska, vilket låter mysko för mig minst sagt - men jag tror det handlar om skämt i alla fall... Håller med Snurrfian om att jag skriker ulv åt alla (186), men anser däremot inte att det är särskilt ulvigt. Problemet är att jag anser att det över huvud taget inte stämmer att jag gjort så. Håller med Snurrfian även i fråga om LenaH (190), men anser återigen inte att det egentligen är något misstänkt. Vill inte bestämma sig åt endera hållet förrän hon sett hur LenaH röstar, vilket jag kan tycka är lite märkligt att skriva - å andra sidan är ju röstanalyser en stor del av spelet! När jag påpekar att påståendet att jag skriker ulv om alla inte stämmer så hänvisar hon till Snurrfians citatbomb, och då undrar jag om hon ens läst dem eftersom de inte ens innehöll det de skulle visa... Tror vi menar olika saker med "skrika ulv", väljer inte att förklara vad hon själv lägger i det och verkar heller inte tveka på att Snurrfian och hon förstår begreppet lika? Vänder så litegrann och börjar undra över Snurrfian när jag skriver mer i saken (208), har hittills inte tagit upp det igen. Smickrad av Caisa och Myrten. Misstänker Lindgren för att hon vill undvika missförstånd (219), vilket får mig ungefär såhär: O_o... Sen hamnar hon så långt ut i vildmarken att jag inte ens kan se vad det är hon tittar på, när hon börjar misstänka att Lilltess och Lindgren är en ulv och John, som trevande försöker hitta varandra (223). För mig totalt obegripligt hur det skulle funka. Förklarar saken mer senare (227, 235), men fortfarande lika obegripligt - hur skulle dessa roller hitta varandra!? Reagerar på att Idahoe uttryckt besvikelse över att insatsen i första tråden gick förlorad (226). Misstänker att Koppen kan oroas av möjligheten till förrädarulvar, tänker det kan vara ett tecken på att Koppen kan vara ulv (229).
Så, blev väldigt mycket om Habina, men hon har flest inlägg och har slagit ner på olika punkter som en hagelsvärm ärligt talat. Jag vet verkligen inte var jag har henne...

2. Klara

Nio inlägg, samtliga OT... Vill helt klart se mer av Klara, inte mycket att gå på för närvarande.

3. Matmissbrukaren

En del intressanta funderingar om rollerna och viktningen onda-goda. Blir lite känningar mellan henne och Lobelia om Cirkus, men jag tolkar att det mesta är skämt. Dyker förhoppningsvis upp med mer teorier ikväll.

4. Lilltess
Anser sig vara svårtolkad, som Lindgren (11), hamnar därför på Habinas radar enligt ovan. Lite förvirring kring rollsnacket. Säger att misstankar gömmer sig där man minst anar (172) vilket gör mig lite förvirrad eftersom misstankar väl rimligen är något man faktiskt lägger märke till...? Men är väl förmodligen ett fall av semantisk oklarhet snarare än något jag ser som direkt ulvigt... Skojar(?) med Habina om att hon kan vara tjuven (220). Kommenterar Habinas tankar om henne och Lindgren på ett sätt jag inte förstår (234), genom att påpeka att om Lindgren sökte kontakt genom att hinta så hade i alla fall Lilltess inte fattat det - jag vet inte om Lilltess fattat att scenariot uppmålat av Habina inbegriper att båda är onda, eller varför hon går med på uppställningen men bara inte märkt kontaktförsöket i så fall? O_o Påpekar att Habina är väldigt på (238), vilket jag håller med om.

5. Koppen
Förvirrad kring förrädare i lyan, förståeligt. Inte synts till sen dess, kommer förhoppningsvis att delta mer innan dl...

Hoppsan nu blir det avbrott här pga hund! Postar så länge, forts följer...


6. Myrten

7. cirkus

8. Snurrfian

9. Lobelia

10. LenaH

11. LindgrenV

12. Idahoe

13. Monstermom

14. Niyama

15. TeamLundVer

16. Hedinn

17. CaisaLundblad

Då ska vi se, ska försöka förklara frågetecknen du har runt mig.

1. Jag menade ju såklart att skumma saker kan gömma sig överallt. Misstankar är ju något man har :p

2. Kommentaren jag lade om mig och LV, jag ändrade faktiskt i inlägget innan jag postade det för jag förstod att det missförståndet skulle komma upp. Jag menade att om hon skulle hinta (och jag uppfatta hinten) så borde ju jag som god sätta henne åt det onda hållet direkt. När jag då skriver att jag inte uppfattade någon hint i det förblir hon neutral istället. Varken misstänker henne eller håller henne som god :)
 
@Habina skrev inte du vid något tillfälle att du skulle ta det lite lugnt tills det hände något i leken som du kunde gå på? 46 inlägg talar för motsatsen ;)

Nej som MM skrev håller jag Habina som misstänkt. Det är skitsvårt första dagen och hon kan vara precis vad som helst. Det jag reagerar på är att hon som några andra skrivit spelade på okunnighet och att hon inte hittade något sen regnar det teorier om både det ena och det andra från hennes håll. Ulvigt? Nä kanske inte men skumt.

Nja, jag skrev att jag inte hittade någonting konstigt och att jag skulle sova så kunde kanske någon annan hitta något. Men det inträffade inte, därav min andra genomläsning med mer teorier. :)

Jag är kanske lite extra speedad också, då jag dels sitter vid en dator och dels är på avsockring. När du skrev "skumt" tänkte min hjärna direkt "åååh, skumbananer!". :angel:
 
Jag ber om ursäkter om mina inlägg är lite halvdana idag förresten, jag följer det ni skriver men har svårt att gå tillbaka och leta efter inlägg då jag är låst till att skriva från min iphone som har en krackelerad skärm för tillfället.
 
Det skulle kunna vara så också att ingen av ulvkompisarna fanns att fråga. Vi leker ju lite olika tider allihop och ibland händer det att en ulv är själv med funderingar och ingen annan ulv att fråga. Hur menar du att det skulle vara en ulv som vill hitta Prins John?
De lär ju vilja hitta varandra från båda sidor, det underlättar ju även för lyan att veta vem som är John, och eftersom John inte känner till lyan skulle ju rent hypotetiskt en ulv kunna försöka skicka ut hintar.
 
Så, nu har jag en liten stund över till det här. Har börjat skumma leken från vörjan igen och har noterat att det är tre personer som inte har svarat på (den obligatoriska) frågan från LL i början. Koppen, Lobelia och TeamLundver. TeamLundver har däremot flaggat för att inte hinna med leken som igårkväll och sedan inte skrivit mer alls. Men både koppen och Lobelia har ju båda haft viss aktivitet i leken men ändå undvikit frågan. Om det sedan är ulvigt beteende eller inte, det har jag ingen aning om. Bara en notering från min sida.

Fortsätter läsa.
 
Niyama - har hittills mest diskuterat olika roller och deras funktion. Inget konstigt med det.

Lindgren - tycker att hennes observation om Habinas eventuella förändring från att inte veta något till att ha massor av teorier när det påpekades är intressant. Jag är dock inte säker på att det säger något om vare sig Lindgren eller Habina, men det är sådana observationer som ger i alla fall mig intrycket att spelaren vänder på stenar.

Klara - kan jag inte säga något om ännu, men ser att hon just kom in.
 
Så, nu har jag en liten stund över till det här. Har börjat skumma leken från vörjan igen och har noterat att det är tre personer som inte har svarat på (den obligatoriska) frågan från LL i början. Koppen, Lobelia och TeamLundver. TeamLundver har däremot flaggat för att inte hinna med leken som igårkväll och sedan inte skrivit mer alls. Men både koppen och Lobelia har ju båda haft viss aktivitet i leken men ändå undvikit frågan. Om det sedan är ulvigt beteende eller inte, det har jag ingen aning om. Bara en notering från min sida.

Fortsätter läsa.
Jag svarade i förra tråden, orkar inte kopiera men kortkortversionen "Rickard Lejonhjärta".
 
Eftersom jag kommenterat Snurrfian, Monstermom och Habina tidigare tror jag faktiskt bara att jag har LenaH kvar i första vändan. Och om henne kan jag ännu inte säga flaska!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp