Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monstermom är väldigt aktiv (skulle inte du vara mindre aktiv denna lek sa du?;)) Går efter devisen att alla är onda tills motsatsen bevisats. Men jag kan inte riktigt hitta att hon skulle ha några starkare misstankar mot någon egentligen, så håller nog inte med de som menar att hon "skriker ulv åt alla".
Jag noterar dock att Monstermom's goda humör och humor försvinner och hon blir rätt defensiv efter Snurrfians inlägg.

(Läser ikapp nu)
Tro't eller ej, jag är mindre aktiv hittills! :D Men tack för påminnelsen, jag ska försöka kämpa mig lite närmare ytan för jag hade faktiskt glömt det igen. :laugh:

Och nej, mitt goda humör försvann inte, men däremot gick jag från "nonsens" till "intressant spår". Då blir jag allvarligare, för att det inte ska bli så mycket missförstånd. :)
 
Herrejävlar vad ni skriver :arghh: Har bara orkat skumma igenom, tror ändå inte det som skrivs så här tidigt är jätteviktigt. Om det har skrivits nåt viktigt hoppas jag att nån annan uppmärksammar det :p

Jag har inte ens hunnit kolla herrarnas lopp i Tour de Ski än så jag återkommer efter det...
 
Efter att nu ha skummat igenom alla 16 sidorna är det två spelare jag reagerar mer på än andra för tillfället. Snurrfian och Lobelia.

Snurrfian därför att hon har något desperat över sig. Tycks vända kappan efter vinden. Försöker skapa en teori om Monstermom, men när monster börjar ifrågasätta vrider och vänder på sig och försöker bortförklara det som inte så allvarligt menat. Kanske stämmer, kanske en ulv som försöker bygga upp en teori ur intet?

Lobelia för att hennes inlägg saknar substans. Tycker mig minnas att hon brukar vara lite vassare än så. Behöver inte betyda ulv, men kan mycket väl vara en ulv som vill delta i diskussionerna men inte riktigt vet vad hon ska komma med.

Nu måste jag åka och hämta min mamma vid tåget som skulle ha inkommit 16.52 men som nu beräknas komma 19.40.
 
Öh... Jag tycker att jag haft seriösa teorier. Sedan har det mesta blivit bemött och jag känner mig inte lika övertygad i mina teorier längre. Men jag har inte teoriat någonting om kycklingsallad eller lakrits, utan om saker jag faktiskt reagerat på. Blir fundersam över din inställning, samt det @Myrten noterat om att du bara skrivit OT istället för att faktiskt försöka skriva någon fundering.
Jo ragerat på, såsom att det är ulvigt att gå till stallet och fundera över leken. Jag har faktiskt presterat ett par teorier som inte är helt OT, det är mer än de flesta.
 
Jo ragerat på, såsom att det är ulvigt att gå till stallet och fundera över leken. Jag har faktiskt presterat ett par teorier som inte är helt OT, det är mer än de flesta.

Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på för teori. Kan du kanske hänvisa till inlägg så får jag se vad jag missat?
 
Efter att nu ha skummat igenom alla 16 sidorna är det två spelare jag reagerar mer på än andra för tillfället. Snurrfian och Lobelia.

Snurrfian därför att hon har något desperat över sig. Tycks vända kappan efter vinden. Försöker skapa en teori om Monstermom, men när monster börjar ifrågasätta vrider och vänder på sig och försöker bortförklara det som inte så allvarligt menat. Kanske stämmer, kanske en ulv som försöker bygga upp en teori ur intet?

Lobelia för att hennes inlägg saknar substans. Tycker mig minnas att hon brukar vara lite vassare än så. Behöver inte betyda ulv, men kan mycket väl vara en ulv som vill delta i diskussionerna men inte riktigt vet vad hon ska komma med.

Nu måste jag åka och hämta min mamma vid tåget som skulle ha inkommit 16.52 men som nu beräknas komma 19.40.

Intressanta tankar Klara! Jag har inte reagerat på Lobelia innan, men nu börjar jag bli lite misstänksam pga hur hon skriver. Snurrfian höll jag med först, men sedan kom Monstermom och rev sönder hela teorin. Om det nu var en teori? Jag tycker det är väldigt luddigt hos vissa vad som är en teori och inte, med allt OT överallt. :(
 
Nja, jag skrev att jag inte hittade någonting konstigt och att jag skulle sova så kunde kanske någon annan hitta något. Men det inträffade inte, därav min andra genomläsning med mer teorier. :)

Läste du igenom och byggde egna teorier för att ingen annan hade några redan?
 
Läste du igenom och byggde egna teorier för att ingen annan hade några redan?

Ja, eftersom ingen annan hade någon teori jag kunde kolla på och fundera kring, så beslöt jag mig för att ta mig tiden att läsa igen. Det var då jag hittade några små korn av intressanta saker som jag teoriade kring.
 
Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på för teori. Kan du kanske hänvisa till inlägg så får jag se vad jag missat?
Har ingen dator just nu så det är småjobbigt att leta, tror en var om dig och att inte vilja ha omvandlingar. Tycker fortfarande det är skumt, det är demoniseringar jag vill undvika. Kanske stämmer din förklaring eller så var det en omedveten felskrivning.

Obs är lite osäker på vem det var.

Edit. Sedan bemötte jag koppen teori om att någon var ond för att teorier om henne. Blir det en röst ser det klart ut som en hämdröst.
 
Nja, nu skrev jag ju att jag är väldigt tveksam till att de frågorna säger något om rollen över huvud taget, men jag ser det inte som någon omöjlighet att en ulv skulle försöka "visa sig" för John.

Verkligen? Hur skulle ulven kunna göra sig synlig specifikt för John, men inte för goda??? O_o
 
Har ingen dator just nu så det är småjobbigt att leta, tror en var om dig och att inte vilja ha omvandlingar. Tycker fortfarande det är skumt, det är demoniseringar jag vill undvika. Kanske stämmer din förklaring eller så var det en omedveten felskrivning.

Obs är lite osäker på vem det var.

Edit. Sedan bemötte jag koppen teori om att någon var ond för att teorier om henne. Blir det en röst ser det klart ut som en hämdröst.

Som jag sade då vill jag inte ha omvandlingar, för det har jag varit med om tidigare. Alla hade äntligen börjat förstå att jag var god, så vips blev jag ond. Inte kul! Jag tänkte inte ens på att det fanns det omvända, ond blir god, då jag inte lekt med en sådan roll innan.
 
Verkligen? Hur skulle ulven kunna göra sig synlig specifikt för John, men inte för goda??? O_o
Jg undrar också över det. När folk menar på att de kan hinta en sida utan den andra har lika goda chanser att upptäck det. Det blir en anings skilnad när man har lite mer kött på benen och kan utnyttja något som inte alla vet.
 
Jg undrar också över det. När folk menar på att de kan hinta en sida utan den andra har lika goda chanser att upptäck det. Det blir en anings skilnad när man har lite mer kött på benen och kan utnyttja något som inte alla vet.

Sen blir det ju även svårare när man inte vet till vilka personer man hintar till. En sån hint skulle jag vilja se någon göra ;)

Edit: råkade skriva hittar istället för hintar
 
Hm, har vi inte hört det förut från dig, din motivering på något vis dålig. Minns jag inte fel anvnde du det som röstmotivering i förra leken och även tidigare. Där har vi en teori som är väldigt tunn, rentutav genomskinlig.
Gör/skriver väl inget annat??
 
Med lite finess? :p Såklart det är svårt, men helt omöjligt tror jag inte att det är att någon försöker.

Men... Ulvarna vet inte vem John är, John vet inte vem ulvarna är. De kan alltså inte välja ut en specifik person att försöka hinta diskret till, utan måste i så fall hinta "diskret" till alla... Hur i hela gröne...? O_o

Som jag sade då vill jag inte ha omvandlingar, för det har jag varit med om tidigare. Alla hade äntligen börjat förstå att jag var god, så vips blev jag ond. Inte kul! Jag tänkte inte ens på att det fanns det omvända, ond blir god, då jag inte lekt med en sådan roll innan.

Åh, var det den leken då vi alla lovade att inte lyncha dig första dagen!? :D


... Nu måste vi gå kvällspromenad! Hinner såklart tillbaka innan DL! :p
 
Så, nu har jag en liten stund över till det här. Har börjat skumma leken från vörjan igen och har noterat att det är tre personer som inte har svarat på (den obligatoriska) frågan från LL i början. Koppen, Lobelia och TeamLundver. TeamLundver har däremot flaggat för att inte hinna med leken som igårkväll och sedan inte skrivit mer alls. Men både koppen och Lobelia har ju båda haft viss aktivitet i leken men ändå undvikit frågan. Om det sedan är ulvigt beteende eller inte, det har jag ingen aning om. Bara en notering från min sida.

Fortsätter läsa.
Vilken fråga?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp