Itunes och iphone hjälp :/!

Josephine

Trådstartare
Har köpt en låt från itunes enbart eftersom jag ville ha den som ringsignal!
Men hur tusan går jag tillväga nu? Kan man på nått sätt ordna detta inne i mobilen eller måste du gå in och mecka i itunes på datorn?
Problemet är bara att jag inte alls hittar låten jag laddat ner när jag är inne på itunes :crazy:!
Men i itunes på mobilen hittar jag den! Någon som har bättre koll på mig som kan förklara detta?

Har försökt leta på google efter liknande problem men det enda jag hittar är hur man gör låtar i itunes och för över till telefonen, vilket inte heller funkar för mig trots att jag gör dom 40 sek långa?! BLÄÄ!

Sv: Itunes och iphone hjälp :/!

30sek är begränsningen, iaf när jag gjorde de till iphone os 3.0 (nu har 3.1 kommit)

de har en annan filändelse, *.m4r heter ringsignalerna.. m4a heter låtarna.. således.. gör den 30sec lång, konvertera sedan till ACC (högerklick i itunes), gå sedan till filen i finder och byt filändelse till m4r.. sedan släpper du den i itunesfönstret och det blir en ringsignal..

sedermera så finns det ett plugin till itunes som gör att man kan konvertera låtar direkt i itunes, men det kostar några tior har jag för mig..

Men vart lägger sig min nerladdade låt? Laddade ner det från itunes på iphonen, borde den inte rimligtvis finnas på itunes inne på itunes på datan när jag har mobilen ikopplad eller?

När jag skall försöka byta format på den så hittar jag inget där man kan göra det? Vart byter du format på den, förklara gärna lite mer utförligt :p

eftersom du inte skrivit något specifikt operativsystem så utgår jag ifrån att det är mac du har precis som i mitt inlägg ovan.

högerklicka på låten i itunes och välj info, där ser du en textrad vart den är lagrad.. brukar lagras under användaren och typ itunes libary..

när du väl har gjort låten max 30sek lång och sparat om den, dvs högerklicka på låten i itunes och välj konvertera till ACC. nu öppnar du ett finderfönster och går till platsen där din nya fil ligger, byter formatet genom att döpa om den från *.m4a till *.m4r.. där * är allt innan .m4a i namnet.. exempelvis ringsignal.m4a döper du om till ringsignal.m4r.

sedan så tar du denna omdöpta fil och släpper i ditt itunesbibliotek, såsom du gör med vad som du vill lägga till i itunes och den kommer ploppa upp som en ringsignal.

vart låtarna hamnar beror på dina inställningar, det kan du se på inställningar vart du lägger dina itunes köp..

använd google om du sitter på en pc eller inte förstår. jag vet int

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 642
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 996
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 158
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig ägt någon ajfån eller smartfån. När jag köpte min nuvarande mobil för 4 år sedan var kravet att det skulle gå att ringa...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama