Sv: italiensk vinthund
Hej hej! Skriver från Flos konto
Jag kan berätta lite om hur våra italienare är.
Har två stycken italienare. Har de tillsammans med två afghaner en schäfer och tre katter och de funkar kanon tillsammans. De brukar ligga och sova med katterna.
Båda är reserverade för nya människor i början men när de väl lärt känna en så har man en vän för livet.
April kör vi både agility och viltspår med och hon tycker det är super kul vi tränar också lite lydnad.
Natasha tycker agility är kul spår var hon inte speciellt intresserad av.
Båda är väldigt lätt lärda när de är på rätt humör. April har jag lärt stänga kylskåp och andra skåp luckor i hennes höjd. Började med en platta hon fick trampa på sen satte upp plattan på skåp dörren och hon fattade direkt vad hon skulle göra Natasha kollade på när vi tränade med plattan och gick fram och stampa på den utan att jag hade sagt något så jag tycker de är lätt lärda och smarta men man får ha i åtanke att de är vinthundar och inte alltid är i samma värld som vi
Natasha är en bestämd liten dam som säger ifrån när någon hund trampar på henne eller springer över henne.
April har jag aldrig sett säga ifrån till någon hund hon är bara glad hon har någon att leka med.
Båda går att ha lösa i skogen men är lite mer vaksam när Natasha är lös litar inte på henne helt ännu men de kommer :-) April litar jag mer på så hon är ofta lös i skogen och på ängar.
De vill alltid vara nära en och vill helst sova under täcket sitter man i soffan kraffsar de på en tills man släpper in de innanför tröjan eller lägger en filt på de.
Kolla på Sriv.se efter uppfödare har du frågor kan du messa privat
På vår hemsida finns massor av bilder på italienarna.
Har du fler frågor är det bara fråga försöker svara på de jag kan :-) //Camilla