Isskrapa som fungerar - finns det?

En stor handduk eller filt att kasta över framrutan är en billig och enkel lösning! Blir betydligt lättare att skrapa det lilla som inte filten skyddar.
Fast då ska man ju helst klämma fast den i framdörrarna så att den inte blåser bort från bilen och de där dagarna som det är storm och underkylt regn i kombination kan det ha blivit så illa att den fryser fast i dörrlisterna istället... O_o

Hade aldrig vågat ställa kupévärmaren på sätet pga brandrisken.
Vet flera garage/carportlängor på olika ställen som brunnit (inklusive bilarna i dem) för att det blivit överslag i någon kupévärmare. Finns det då brandfarligt material i närheten finns det ju risk för att inte säkringen i apparaten hinner lösa ut.

Fast då ska man ju helst klämma fast den i framdörrarna så att den inte blåser bort från bilen och de där dagarna som det är storm och underkylt regn i kombination kan det ha blivit så illa att den fryser fast i dörrlisterna istället... O_o
.

Jag har en sådan där folieaktig grej från Biltema som jag sätter över rutan när jag kommer ihåg. Har inte frusit fast än i alla fall (använt sedan januari i år). Något som mer liknar tyg skulle jag nog inte våga klämma fast mellan dörrarna just för att det kan frysa helt. Hade däremot en matta ett tag som liksom frös ihop i samma form som bilen vilket funkade bra så länge det inte blev plusgrader :D Den var så tung så den blåste inte bort så lätt heller.

Så nu undrar jag om någon i Bukes stora krets som har hittat en som faktiskt gör sitt jobb och i så fall var?
Flytande isskrapa använder jag som har så stor bil att jag inte ens når att skrapa hela framrutan med en isskrapa.

Blanda två tredjedelar alkohol, till exempel isopropanol, eller spolarvätska med en tredjedel vatten i en sprejflaska och förvara i bilen. På morgonen räcker det med att du sprejar blandningen på dina isiga rutor och väntar några ögonblick medan det rinner av.

Går också att köpa på vilken mack som helst.
sonax-flytande-isskrapa-50.jpeg

Jag har en sådan där folieaktig grej från Biltema som jag sätter över rutan när jag kommer ihåg. Har inte frusit fast än i alla fall (använt sedan januari i år). Något som mer liknar tyg skulle jag nog inte våga klämma fast mellan dörrarna just för att det kan frysa helt. Hade däremot en matta ett tag som liksom frös ihop i samma form som bilen vilket funkade bra så länge det inte blev plusgrader :D Den var så tung så den blåste inte bort så lätt heller.

Jag har en likadan sedan ett par år tillbaka, har aldrig varit några problem. :)

Jag har en likadan sedan ett par år tillbaka, har aldrig varit några problem. :)
Jag hade en sådan på min gamla bil (-91) och där var den jättebra. Sedan skaffade jag en nyare bil med larm och då utlöstes larmet av denna på något sätt. Men det kanske inte är ett allmänt problem?

Jag hade en sådan på min gamla bil (-91) och där var den jättebra. Sedan skaffade jag en nyare bil med larm och då utlöstes larmet av denna på något sätt. Men det kanske inte är ett allmänt problem?

Det har jag ingen aning om, på min -01 funkar det och med det är jag nöjd. :D

Jag har också skydd på rutan, hur smidigt som helst.
På sommaren håller det bilen sval och på vintern rutan isfri.
Jag har suv och når typ halva rutan, skrapa på pinne är uselt.

Jag har ju också skydd på framrutan jämt i vintertid. Men det finns fler rutor att skrapa. Finns iofs heltäckande skydd med om man hittar till sin modell.

Köpte en billig plastvariant på dollarstore förra året. Helt klart den bästa jag provat hittills. Som ett handtag med skrapa, fanns i en hög olika färger med :D.

Inga bra råd utan konstatera bara att jag älskar min dieselbil med värmare inbyggd. Trycka på knappen inne på nyckeln och när det var som allra värst vinter så var bilen varm och isfri efter 30 min. Med vanlig vinter så räcker det med en kvart! :D Det går även att ställa in med timer när man är för långt ifrån bilen för att det ska fungera trådlöst. :D

Köp Ice-off.
Spraya, vänta några sekunder sen är det bara att skrapa

Sparar väldigt mycket slitage av rutan som blir av att skrapa

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 731
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama