Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har prövat ett antal isskrapor och de är värdelösa på att skrapa is.
Så nu undrar jag om någon i Bukes stora krets som har hittat en som faktiskt gör sitt jobb och i så fall var?
Mvh Jeps som bor i den änden av landet där vintern är lång.
Bästa är att starta bilen och låta fläkten jobba, alternativt motorvärmare eller dieselvärmare. De funkar super.Har prövat ett antal isskrapor och de är värdelösa på att skrapa is.
Så nu undrar jag om någon i Bukes stora krets som har hittat en som faktiskt gör sitt jobb och i så fall var?
Har motor- och kupe' värmare. Är fortfarande tjockt med is i vissa väder.Bästa är att starta bilen och låta fläkten jobba, alternativt motorvärmare eller dieselvärmare. De funkar super.
Gillar också såna enkla fyrkantiga men dom behöver bytas med jämna mellanrum när dom blir slöaJag föredrar de vanliga fyrkantiga i plast. Typ reklamgrejor.
Men jag vil helst ha de som har en kant som är vågig så kan man skrapa ränder först. Det blir så mycket lättare att skrapa bort resten sedan.
Tack. Precis vad jag vill ha. Ett konkret tips.Finland är en lika pålitlig nation när det kommer till isskrapor som när det gäller däck, svårmod och jultomten.
Kan varmt rekommendera Kungs, mina vintermornar har blivit aningens mindre plågsamma sedan jag skaffade en skrapa tillverkad av dem. (På skaft, kombinerad med snöborste.)
Det första jag gör på morgonen om jag ska åka iväg tidigt är att sätta igång motorvärmaren. Kupévärmaren har jag ställt på passagerarsätet riktad mot framrutan och en timme senare när jag åker så är rutan antingen helt isfri eller så är det enkelt att ta bort med min kombinerade snöborste/isskrapa med vändbara blad.Har motor- och kupe' värmare. Är fortfarande tjockt med is i vissa väder.
Det bästa hade förstås varit varmgarage men tyvärr har jag inte det.
Jag har en som jag tror heter the Swedish Ice Scraper som hittills inte har gjort mig besviken. Dock flyttade jag utomlands kort efter jag fick den så den är väl inte så välanvändHar prövat ett antal isskrapor och de är värdelösa på att skrapa is.
Min går på timer. Jag ställer in tiden jag ska åka så går den igång. Tyvärr räcker inte alltid den tiden om det är tjock/hård is.Det första jag gör på morgonen om jag ska åka iväg tidigt är att sätta igång motorvärmaren. Kupévärmaren har jag ställt på passagerarsätet riktad mot framrutan och en timme senare när jag åker så är rutan antingen helt isfri eller så är det enkelt att ta bort med min kombinerade snöborste/isskrapa med vändbara blad.
Blir ju väldigt mycket spray med vinter från oktober till april.Ice off eller något liknande. Sprayar så är isen borta på ett kick..
En stor handduk eller filt att kasta över framrutan är en billig och enkel lösning! Blir betydligt lättare att skrapa det lilla som inte filten skyddar.Har motor- och kupe' värmare. Är fortfarande tjockt med is i vissa väder.
Det bästa hade förstås varit varmgarage men tyvärr har jag inte det.