Isskrapa som fungerar - finns det?

Jeps

Trådstartare
Har prövat ett antal isskrapor och de är värdelösa på att skrapa is. :mad:
Så nu undrar jag om någon i Bukes stora krets som har hittat en som faktiskt gör sitt jobb och i så fall var?
Mvh Jeps som bor i den änden av landet där vintern är lång.

Om du är kort som jag rekommenderas en med skaft. Annars når man inte mitten på framrutan. Och jag tycker också jag får mer kraft bakom.
För mig är de värsta de fyrkantiga som @tanten gillar. Får ingen bra vinkel och ingen kraft bakom, även på de rutor jag når bra.

Så nu undrar jag om någon i Bukes stora krets som har hittat en som faktiskt gör sitt jobb och i så fall var?

En gammal fodral till cd-skiva funkar som alternativ! Annars har jag en väldigt bra nu som gör jobbet, tror den är lite ”räfflad”, med skaft.

Bästa är att starta bilen och låta fläkten jobba, alternativt motorvärmare eller dieselvärmare. De funkar super. :up:

Bästa är att starta bilen och låta fläkten jobba, alternativt motorvärmare eller dieselvärmare. De funkar super. :up:
Har motor- och kupe' värmare. Är fortfarande tjockt med is i vissa väder.
Det bästa hade förstås varit varmgarage men tyvärr har jag inte det.

Jag föredrar de vanliga fyrkantiga i plast. Typ reklamgrejor.

Men jag vil helst ha de som har en kant som är vågig så kan man skrapa ränder först. Det blir så mycket lättare att skrapa bort resten sedan.
Gillar också såna enkla fyrkantiga men dom behöver bytas med jämna mellanrum när dom blir slöa :angel:

Ett tips är att ta den värsta isen med "flytande isskrapa", den gör isen mindre stenhård :up: Går att köpa på bensinmackar etc, en räddare i nöden dom dagar när det typ kommit snöblandat regn på det är en stenhård ishinna på rutorna :up:

(När jag läser den här tråden är jag lite extra tacksam för att jag numera parkerar i garage och har flyttat långt söderut jämf med vart jag bott tidigare :p)

Finland är en lika pålitlig nation när det kommer till isskrapor som när det gäller däck, svårmod och jultomten.

Kan varmt rekommendera Kungs, mina vintermornar har blivit aningens mindre plågsamma sedan jag skaffade en skrapa tillverkad av dem. (På skaft, kombinerad med snöborste.)

Finland är en lika pålitlig nation när det kommer till isskrapor som när det gäller däck, svårmod och jultomten.

Kan varmt rekommendera Kungs, mina vintermornar har blivit aningens mindre plågsamma sedan jag skaffade en skrapa tillverkad av dem. (På skaft, kombinerad med snöborste.)
Tack. Precis vad jag vill ha. Ett konkret tips. :up:

Tog en gratis-skrapa på lokala parkeringsbolaget för ett par år sedan.
Den hade en räfflad sida, en gummisida och två vanliga.
URKASS!!! De måste ha glömt att slipa dem överhuvudtaget... :meh:

För ett par veckor sedan tog jag en ny på Bussgods, den var vass och bra! :)
Min gamla Tri-Is är så gammal att metallen blivit slö, måste nog se mig om efter en ny...

Edit: Ser nu att det är Kungs som saluför Tri-Is och att de numera har en räfflad sida istället för stålkanten! :D

Har motor- och kupe' värmare. Är fortfarande tjockt med is i vissa väder.
Det bästa hade förstås varit varmgarage men tyvärr har jag inte det.
Det första jag gör på morgonen om jag ska åka iväg tidigt är att sätta igång motorvärmaren. Kupévärmaren har jag ställt på passagerarsätet riktad mot framrutan och en timme senare när jag åker så är rutan antingen helt isfri eller så är det enkelt att ta bort med min kombinerade snöborste/isskrapa med vändbara blad. :up:

• Gilla
Reactions: Rie
Tycker de där reklamgrejerna, fyrkantiga i plats, är bäst!

Nuförtiden betalar jag dock dyra pengar för plats i garage, just för att slippa skrapa rutorna :p

Jag har en som jag tror heter the Swedish Ice Scraper som hittills inte har gjort mig besviken. Dock flyttade jag utomlands kort efter jag fick den så den är väl inte så välanvänd

Det första jag gör på morgonen om jag ska åka iväg tidigt är att sätta igång motorvärmaren. Kupévärmaren har jag ställt på passagerarsätet riktad mot framrutan och en timme senare när jag åker så är rutan antingen helt isfri eller så är det enkelt att ta bort med min kombinerade snöborste/isskrapa med vändbara blad. :up:
Min går på timer. Jag ställer in tiden jag ska åka så går den igång. Tyvärr räcker inte alltid den tiden om det är tjock/hård is.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 731
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama