Träning igår då. Det har inte varit något problem för oss att tölta innan, men igår så bara gick det inte! Hur jag än gjorde blev det trav. Kan ha att göra med att jag kanske var lite spänd för att det var första träningen. Men ändå, det kändes lite olustigt att det bara inte fungerade alls helt plötsligt. Men det var ju ändå bra, då kunde vi öva mycket på övergångar skritt-tölt-skritt. Jag har ju svårt att känna takten i tölten från början så det är väldigt bra för min del att bara få nöta in övergångar, fokusera på att den tölt som blir ska vara ren i takten, och sen saktar vi av innan det blir trav.
Min trytande självkänsla gastade ändå på att jag har "köpt en för fin häst" och att jag inte kommer kunna förvalta honom rätt. Men jag VET ju att det inte är så! Svackor kommer alltid, särskilt när en häst byter ryttare och får jobba med en annan sorts ridning. Och jag är ingen superkass ryttare som rider fel, men jag behöver tränarhjälp och det får jag ju. Nu har vi väldigt enkla men effektiva övningar att jobba på tills nästa träning! Förhoppningsvis kan vi hålla tölten lite längre då