Sv: Islandshästen
Annars så skulle en sådan hingst vara passande på te x ett sto med starka anlag för trav, snudd på mot tregångare.
Sen måste jag fråga, varför tror du att det är någon som älskar pass? Hitills har jag bara läst om alla älskade naturtöltare, därför torde väl kanske denna hingst passa till att avla fram en massa naturtöltare.
sambaengi skrev:Jag tycker det är enormt olämpligt att avla på en häst utan trav men det finns tom klass1 hingstar med 5 på trav, dvs hästen har inte visat någon trav och ändå blivit godkänd!!! Vem tusan vill avla på en sådan??? Inte jag i alla fall! Måste vara någon som älskar pass mer än allt annat! Fruktansvärt ensidigt i alla fall! Jag skulle inte heller avla på ett sto utan trav! Det tycker jag är klart olämpliga avelsdjur!
Annars så skulle en sådan hingst vara passande på te x ett sto med starka anlag för trav, snudd på mot tregångare.
Sen måste jag fråga, varför tror du att det är någon som älskar pass? Hitills har jag bara läst om alla älskade naturtöltare, därför torde väl kanske denna hingst passa till att avla fram en massa naturtöltare.