Sv: Islandshästen
Undrar vem som verkligen dalat ner på låg nivå nu och "drar upp gamla oförätter", vilket inte heller är första gången! Nog går du i clinch på en låg nivå alltid, det kan jag hålla med om!
Jag har inte bett någon "knipa igen" eller "hålla truten". Det är din egen torra fantasi som spelar dig spratt! Men jag tycker att offentliga personer kan uttrycka sina åsikter med vettiga argument istället för att sänka debatterna till en låg och förnedrande nivå med "underbältet-uttryck"!
Men många sänker sig ju dit när man saknar vetttiga argument.
Jag framför min åsikt som alla andra och det verkar störa dig enormt så som du går i taket.
Jag tror verkligen inte allt cirkulerar kring mig och vill det verkligen inte heller, men jag vet att jag företräder MÅNGAS åsikt och att de tycker jag gör det bra också. Vilket naturligtvis stör den som inte har samma åsikt som jag!
Men oavsett om jag inte hade det stödet så är det mina åsikter ändå! Men jag hade gärna sett att någon annan framfört dem så jag bara kunde hålla med istället!
Så fortsätt du kolla in mina inlägg bara! Jag vet mycket väl vad jag skriver! Jag avlar, som jag skrivit flera grr, både hästar som alla kan rida och sådana som kräver en erfaren ryttare, men jag har som princip att helt egoistiskt och för hästarnas skull inte låta mer än mycket nära vänner rida mina privata hästar! Knappt ens det! Sedan är mina egna ridhästar inte av nybörjartypen precis, eftersom jag själv inte är nybörjare och gillar hästar med mycket fart i!
De flesta klarar inte rida mina personliga ridhästar vilket jag insett och jag försöker avla det jag ser ett stort behov av. Heta hästar är det så många andra som avlar...
För den delen har jag sålt mina inridna hästar och har bara 2 inridna hästar kvar, varav en är till salu och bara är 6 år och efter en elithingst samt knappast i dagsläget är en familjehäst samt en har gått enbart som avelssto i flera år, är född vild på Island och inte går i närheten av människor frivilligt! Däremot ger hon väldigt trygga avkommor med underbart psyke. Resten är oinridna. Jag skulle vara oerhört oseriös om jag satte upp någon ryttare på någon annan av mina hästar än den som är till salu!
Hos mig kan man provrida inridna hästar som är till salu men mina egna hästar är mina privata och angår ingen annan! Sedan lade jag om min avel från att använda topphingstar med bra bedömning till att använda hingstar som framför allt nedärver ett lynne och gångarter som mer passar alla ryttare, för 4 år sedan, så du kan ju räkna ut hur gamla de avkommorna är. Just det från föl till 3 år! Däremot känner jag till flera avkommor efter sådana hingstar som är superba ridhästar. För den delen kan man redan då fölet föds, förutsatt att man som jag handskas med hästarna från början, se vilket lynne det har och som unghäst. Lugna föl blir lugna hästar och heta föl blir heta hästar.
Att jag skulle tro att alla tycker som jag är ju bara dumt att ens påstå. Då behövde jag ju inte sitta här och käbbla med dig!
Jag är analytiker och som sådan vänder och vrider jag på saker och försöker se det ur alla perspektiv. Du kanske tyckte LL:s inlägg var skämtsamt men det var många som inte tyckte det utan tyckte det är nedlåtande och nedvärderande! För den delen får det stå för dig att du tycker jag skulle vara en torrboll. Det är ännu ett fantasifoster. Du känner mig inte alls och det finns många andra som tycker helt annorlunda! Dina inlägg brukar däremot inte var särskilt humoristiska. De är ofta korta och torra!
Fast den här gången fick jag visst igång dig!