Sv: Islandshästarnas klippning 2011
Om jag inte minns fel har jag klart å tydligt skrivit varför jag väljer att helklippa min häst och det har andra i tråden oxå gjort!!! Det funkar jätte bra för mig och min häst!!!ÄVEN på lösdrift!!! Precis som vissa väljer att klippa spårklippning, halvklippning "lusrand" vilken som helst så får man väl göra det om man tycker att det passar ens egna ridning,häst och omständigheter?
Och nej jag kan inte hindra folk från att ha åsikter... det har jag aldrig påstått heller!!
Sorry Boj men kunde inte lämna detta obesvarat.
Något svar har inte lämnats, det som är närmast ett svar är jag vet egentligen inte för det känns bra. Men ok det är också ett svar.
Jag kan berätta varför jag helklippte, det gick av bara farten att helklipp för så gjorde alla anddra. Sedan började upptäcka ett och annat på mina egna hästar och därefter så har klippning skett efter de behov som hästen har.
Att helklippa en häst i lösdrift känns ju i mina ögon inte som någon bra grej, och nej du kan inte hindra att människor har åsikter.
Om jag inte minns fel har jag klart å tydligt skrivit varför jag väljer att helklippa min häst och det har andra i tråden oxå gjort!!! Det funkar jätte bra för mig och min häst!!!ÄVEN på lösdrift!!! Precis som vissa väljer att klippa spårklippning, halvklippning "lusrand" vilken som helst så får man väl göra det om man tycker att det passar ens egna ridning,häst och omständigheter?
Och nej jag kan inte hindra folk från att ha åsikter... det har jag aldrig påstått heller!!