Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man inte bara få klippa sin häst hur man vill?? Jag HELklipper min den här årstiden för att 1 det är praktiskt 2 för att det är snyggast!!!
Förresten varför helklipper "de stora kända" sina hästar tror du??
Det finns bilder här på helklippta hästar och jag förstår inte heller varför. Ok med hals och mellan ben men korset av alla platser?? Funderar om det är så att man vill klippa som "de stora" kända på tävlingar m fl??
Håller med, jag förstår heller inte denna rädsla för att hästarna svettas.
Personligen tycker jag det klipps i onödan också. Är det trendigt att klippa isisar?
Jag klipper inte min alls för att det 1 är praktiskt och 2 för att det är snyggast !!
Men blir det inte opraktiskt med alla täcken tänker jag? Jag klipper min häst, men inte hela utan vill liksom åt det bästa av tvä världar: Slippa blöt häst i kylan och slippa böka med täcken.
Klart du får göra som du vill.
Personligen är jag bara nyfiken varför man gör det.
Är det bäst ur hästens perspektiv?
Lösdrift är väl inte att tänka på då eller?
Praktiskt, hur?
Snyggast tycker inte jag det är, jag tycker hästarna är finast som Gud skapade dom, med päls Men smaken är som baken...
Jag tycker det funkar bra! lägger på ett fleece medans jag plockar undan i stallet å sen lägger jag på ett vintertäcke!! Min går på lösdrift i en stoor skogshage..skulle d bli allför dåligt väder finns det uppstallningsmöjlighet! Funkade förra året å hon var pigg å glad å frisk som en nötkärna!! Så jag kör på samma visa i år igen!
Smaken är som baken!! Förstår inte hur det kan vara praktiskt med en häst som aldrig torkar...menmen.. Å andra sidan om man lullar runt i skogen hela vinterhalvåret å hästen inte blir svettig finner jag ingen anledning till att klippa heller....
Låter ju inte så bängligt, men jag är så ovan vid täcken så det skulle nog kännas träligt att hålla på. Sen måste de ju tvättas och så är det dyrt med täcken... Såklart skulle jag täcka om det behövdes Och för mig funkar det bra med en mindre klippning, men det är lite intressant att höra hur andra resonerar
Men en fundering till: Måste man inte ha väldigt många täcken? Olika tjocka och så flera av de tjocklekar man använder mest, om man måste tvätta tex?
Jag har ett alldeles förträffligt täcke från Boett som gör att hästen torkar på en timme eller två ute i friska luften. Sen kan jag ta av det innan jag åker hem, eller ha på det till nästa dag.
Det andra kommenterar jag inte.
Men vad är det som gör att du tycker att du måste helklippa hästen?
Det finns ju många belägg för att det inte är bra att klippa hela ryggen?
Om man bara ser det ur funktion av klippningen och inte vad som är estetiskt snyggt eller ej...
Kan man inte bara få klippa sin häst hur man vill?? Jag HELklipper min den här årstiden för att 1 det är praktiskt 2 för att det är snyggast!!!
Förresten varför helklipper "de stora kända" sina hästar tror du??
Och varför tycker du det är så bra klippa på korset, t ex??
Håller med, jag förstår heller inte denna rädsla för att hästarna svettas.
Personligen tycker jag det klipps i onödan också. Är det trendigt att klippa isisar?