Islandshästar tillsammans med andra raser?

Sv: Islandshästar tillsammans med andra raser?

*kl*

Min häst går tillsammans med 3 islänningar och 2 nordisar, inga problem alls.
Han har tidigare bara gått med islänningar så han tyckte kanske att de var stora i början, men de har accepterat varandra från första stund.
Det är en äldre islandsvallack som bestämmer i flocken, nordisstona har inget att säga till om :p

Sv: Islandshästar tillsammans med andra raser?

I vårat stall står ett russ, en arab (min), ett fullblod, ett halvblod, en fjording och en Islands häst och det är Absolut inga problem för Islands hästen (inte för någon annan häst heller)! Min erfarenhet är att islänningar är vana med stora flockar och att dom därför är bra på att läsa av varandra, men det flesta hästar, även Islands hästen, "väljer att stå med sina egna" Dom guppar liksom ihop sig, araber med araber, Russ med russ osv.. dom kan även gå på förger, bruna med bruna, svarta med svarta.. osv. våra hästar har dok inte dekret någon sådan upp delning då dom är av olika rasser.:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar