S

Scroll

Jag måset ah sett värdens gulligaste hund i dag när jag var på stan det var en valp men ändå så go. Så nu alla en vit hund som påminner om en isbjörn vad kan det vara för ras, tror det var en spets. Snälla hjälp:bow:
 
Sv: Isbjörn?

vit herdehund, långhårig
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Isbjörn?

Någon som har erfarenhet av just Samojed är dom skälliga det är ju trots allt en spets ;)
är dom något lättlärda? ja allt man bör veta den här hunden ska jag ha omnågra år och det är bara att börja läsa påom den söta lilla saken
 
Sv: Isbjörn?

Jag har en Samojed, och ja, Hon är ÄR en jätte mysig Isbjörn! :love:

HPIM0881-2.jpg
HPIM1468a.jpg

Samojeden är ju känd för att vara ganska så skällig, dock är min lilla tös inte det...för de mesta ;) ! Kan skälla när man kommer hem och hon fått var hema ensam, då skäller hon av glädje en liten stund....sedan kan hon skälla för att få uppmärksamhet ( men de har hon ju lärt sig att de hjälper inte att skälla)...men de flesta Samojeder jag träffat är ganska så skälliga....men inte min, än så länge....men sedan är ju inte deras skäll så där behagligt att lyssna på heller....kanska så ljust och skär i öronen ibland!! :smirk:

Men världens underbaraste hund!
Vill man sattsa stenhårt på lydnad är inte detta den rätta rasen för det....visst, de är lättlärda och trevliga men väldigt envisa och kräver verkligen att man hittar de rätta knapparna för att hålla dem fokuserade....min lilla "Sammis" är otroligt lättlärd och älskar att jobba och lära sig saker....! :D
De samojeder brukar ha svårt för är detta med apporten, när man kommer upp i högre lydnas klasser då de inte riktigt gillar detta med att apportera då de inte har det i sig direkt. Men visst går det...... :)
Jag och Unni ( Min vovve) har fått mkt lovord från klubben nu ang Lydnad, och de hoppas att jag ska börja tävla henne och sånt.... för de man får tänka på när de gäller Samojeden är ju att den även är framavlad för drag...så, de har dem ju i sig, visa lite mer än andra beroende på anlag och gener!
Så, visst kan man tävla och träna lydnad och Agility och liknande med dem, inga problem, problemen brukar komma när man kommer upp i de högra, men, ingenting är omöjligt ;)
Men hon är nu i trots åldern, så ofta är de mest nu: " byebye morsan, ses sen eller något kanske...." :angel:

Sedan är Samojeden en otroligt stolt hund, tror den är störst, bäst och vackrast! Tycker INTE om att bli tillsagd av andra hundar....
Min nu 10 månadet tik har redan varit i "slagsmål" med våran labbe tik på 7 år och kusinens rottis på 3 år.....visst, hon har varit den som gett sig varje gång, men inte utan att testa rejält.....Rottisen brukar behöva säga till henne ORDENTLIGT 3-4 gånger innan hon faktist ger sig....! Så, en troligt stolt vovve är det, men en helt underbar hund!



Sen är den ju söt och vacker oxå! ;)

Sedan finns de ju en "lika dan" hund, fast i storleken mindre...Japans Spets....ser ungefär lika dan ut, fast mindre.
En Samojed tik är runt 53 cm, -/+ 3 cm.
Hanarna kan vara upp till 60 cm höga....( min vovves pappa är det)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp