Ironi tråd låst på dressyrgnägg - skillnad mot andra trådar?

mackan

Trådstartare
finns en ironitråd som låst utan ngn som helst förklaring på dressyrgnägg. eftersom det finns liknande trådar på hoppgnägg och dressyrgnägg så undrar jag vad motiveringen är då det inte finns ngn sådan i tråden? finns även en protesttråd som ngn startat runt ämnet.

trevligt med svar och motivering när trådar låses! :bow:

Sv: Ironi tråd låst på dressyrgnägg - skillnad mot andra trådar?

Det ligger ju en förklaring:

När jag tog bort den första tråden så svarade jag dig att tråden kommer tillbaka om den anses passa på dressyrgnägg. Det gjorde den ju inte, eller hur?

Det är fler än jag som tycker att den är mindre passande, även vi moderatorer diskuterar trådar med varandra om vi känner att det behövs...

Även om din ironitråd kan tyckas oförarglig så fanns det inlägg i den som, om man är lite insatt i dressyrvärlden, kan tolkas som om det handlar om vissa personer. Därför stängdes tråden och så gör även denna.

Vet inte vad jag ska säga, mer än att om man vänder och vrider på MÅÅÅÅÅÅNGA trådar kan man få det till.. vad och vem man vill.

Hoppas det inte handlar om prestige och oförmåga att inse att man har handlat fel.

Förklaringen om att den skulle handla om kända personer fick jag inte förklarat för mig första gången, den slängdes då för att BAL inte visste/förstod vad jag ville med tråden. Alltså inte med sanning överrensstämmande vad som skrevs i motiveringen.

Jag trodde att en övertydlig förklaring skulle hjälpa..

..men som synes: föga! :crazy:

Avarter på folk finns överallt, och med lite vilja kan man få till det mesta att passa in på vem som helst. Men vi får inte ha den sortes humor på Dressyr :D Någon inom dressyreliten kan ju ta illa upp

Tror denna kommer att låsas snart också ;)

Nu har jag sagt nog om detta. Tror inte någon bryr sig faktiskt

Senast ändrad:

Jag tycker det är tråkigt att vi inte får tramsa loss på dressyrforumet, när det är så mycket tramstrådar över allt annars.

Inlägg tas bort och trådar stängs för de spårar ur, är det inte en bra idé om vi kan få en stor svamel-trams-tråd på Dressyr då? Så vi kan samla all skiten där, och sen att vi gör det till en ironitråd tar väll ingen skada av? Det stod ju klart och tydligt att det var det.

Lite torrt tycker jag nog att det är, kanske är man rädd att vi ska förstöra bilden av den tråkiga stränga dressyrryttaren? :angel: Jag har då inte syftat på någon speciellt person, och jag ÄR insatt i dressyrvärlden och tolkade inget inlägg som syftat på någon speciell person. Förutom namnet som skrev ut, och DET kanske var lite klumpigt.

Jag kan inte hjälpa det, men den förklaring som getts tycker inte jag är försvarlig, det finns ingen som helst konsekvens i det.

Nej det finns ingen konsekvens, för det finns en skojtråd om dressyrare på hopp och vice versa. dessutom har många skojtrådar bla. en som hette "hej jag heter Anna" och var en parodi på alla på buke, fick leva kvar i hundra år och var uppskattad av alla.

Jag tycker det är tråkigt att vi inte får tramsa loss på dressyrforumet, när det är så mycket tramstrådar över allt annars.

Inlägg tas bort och trådar stängs för de spårar ur, är det inte en bra idé om vi kan få en stor svamel-trams-tråd på Dressyr då? Så vi kan samla all skiten där, och sen att vi gör det till en ironitråd tar väll ingen skada av? Det stod ju klart och tydligt att det var det.

Lite torrt tycker jag nog att det är, kanske är man rädd att vi ska förstöra bilden av den tråkiga stränga dressyrryttaren? :angel: Jag har då inte syftat på någon speciellt person, och jag ÄR insatt i dressyrvärlden och tolkade inget inlägg som syftat på någon speciell person. Förutom namnet som skrev ut, och DET kanske var lite klumpigt.

Jag kan inte hjälpa det, men den förklaring som getts tycker inte jag är försvarlig, det finns ingen som helst konsekvens i det.

Det finns ingen logik eller konsekvens överhuvudtaget på forumet dressyr, nu råkade jag väl trampa en och annan på tårna igen så hela dressyrforumet las ner :rofl: :rofl:

Äh, det är nog bara ett aprilskämt! :D

Jaaa!

*inväntar glatt ett "April, april"*
hihi

de va inget roligt aprilskämt :mad:

Vart tog min sköna hästfria söndag framför datorn vägen :cry:

...skulle inte tro det...

Funderar fortfarande på varför det är olika som gäller på olika forum!? Hade det inte räckt med en fingervisning om att namnen inte fick vara liknande redan "kända" personer? Varför låsa lixom när vi hade så kul!!!

Vi var ju alla vänner :D (det om något måste väl premieras haha)

Man kan jö undra över anledningen av ett kompanistraff :mad: :confused:

Det finns ingen logik eller konsekvens överhuvudtaget på forumet dressyr, nu råkade jag väl trampa en och annan på tårna igen så hela dressyrforumet las ner :rofl: :rofl:

Jag trodde det var jag:D :rofl: Men det var nog du :devil:

Kl

Det bråkas i många forum men kanske är moderatorerna inte lika ömhudade där, vad vet jag.

Inser verkligen inte ens vad som var problemet denna gång, men sista tiden har det stängts och kinkats för ingenting så jag är van att inte fatta nu:crazy:

skönt, då är vi två! För jag fattar inte heller om jag ska vara ärlig

..men det har ju ökat aktiviteten här på "Bukefalos-hjälp" :D

Jag har varit borta från dressyr mer på sistone av olika skäl, men var har det tjafsats så mkt? (Vad har ni gjort??? :mad: ;) :D )
Jag gick tillbaka i sidorna lite för att hitta låsta trådar, men hittade inget särskillt... :confused:
Har bråktrådarna kastats, eller har de blivit noggrant rensade? Eller vilka är de? Eller så är det jag som har elefanthud och inte fattar vad som är bråk?

skönt, då är vi två! För jag fattar inte heller om jag ska vara ärlig

..men det har ju ökat aktiviteten här på "Bukefalos-hjälp" :D

Ha ha vi kanske kan ha lite dressyrdiskussioner här:idea: Ockupation av bukefaloshjälp :bump: :devil:

Den ä'r jag med på.
G. skrev em.-kväll,:confused:
Det är nu snart natt:crazy:

Tycker att dressyrforumen är alldeles för snobbiga....... man kan väl få tramsa nån gång då och då OCKSÅ..?!

Har mackan fått pm ang detta?

Inget svar här än i alla fall

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 483
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka