Inte sova i sängen

pepp

Trådstartare
Hur lär jag av hunden att han inte får sova/vara i sängen?
Han har ju fått sova med mig sen han kom hit, supermysigt, men det blir så himla skitigt. Sen ska jag köpa ny säng och tänkte ha den hundfri...

Tänker jag rätt om jag lyfter ner honom och lägger han i sin bädd när han hoppar upp? Ska jag ha ett nej med i bilden också?

Sv: Inte sova i sängen

Ja. Jag skulle nog bara sagt ett bestämt "Gå ner" och peka vart han ska.
Ett annat alternativ är ju att du har ett kommando för "gå i korgen". Men det är ju lite som det du har tänkt göra, visa hunden vart den ska vara.
Hur gammal är hunden?

Goliat hoppar alltid upp när jag har somnat, även om jag sagt åt honom att gå ner. Min pojkvän är mer brutal mot honom, han knuffar helt enkelt ner honom och låter lite arg. Och när han är på besök så vågar Goliat aldrig ens tänka på att hoppa upp i sängen.

Det enda som fungerar är i alla fall att vara konsekvent.
Lycka till!

Han är 10 månader. Ska testa sen då, tack för tipset!

Det är klart att du ska säga nej, hunden får ju inte hoppa upp i sängen. Hoppar han upp så är det ju bara att plocka ner den igen.

:laugh:

När du går och lägger dig så säger visar du vänligt men bestämt att hans plats är i bädden på golvet. Så mycket som en tass på sängkanten så säger du "nej - ner!"

Jag vande av en 5 årig hund som jämt fått sova i sängen att han skulle sova i sin korg på knappt 1 månad. :)

Vi vande ju av våra otroligt invanda sängsovande hundar till att inte sova i sängen på bara någon vecka. Dom fattar otroligt snabbt bara man är konsekvent. :)
Säg bara nej så fort han är på väg upp i sängen och visa honom till korgen eller var du vill att han ska sova så trillar nog poletten ner snart. :D

Jag var i somras hundvakt åt en 10-årig tax som hela sitt liv har fått sova i ägarnas säng. Jag accepterar inte hundar i sängen utan han fick vackert lära sig att sova i sin korg eller på golvet.

Jag sa ett bestämt 'nej' varje gång han skulle hoppa upp och pekade på korgen. Hoppade han upp ändå så blev han bestämt nedlyft till golvet. Första natten var väldigt jobbig. Jag gjorde inget annat än att säga 'nej' och lyfta ner hunden. Andra natten så försökte han ett par gånger men när jag av misstag råkade sparka till honom i sömnen så han flög ner på golvet så vågade han sig inte upp mer:o Under resten av de 2 veckor som jag hade hand om honom så gjorde han inte ens ett försök att hoppa upp i sängen.

Lycka till med din hund!

Du måste vara bestämd! Och vara beredd på att hunden kanske gnäller, skäller och tittar på dig med de goaste ögonen... :devil: Ger du dig en gång så blir kampen hårdare så stå på dig från början!

/soma + sängsovande dvärgschnauzer :o

Jag har inte lyckats än och vet i tusan hur jag skulle kunna göra det :p

Min ena hund blir så otroligt otrygg om hon inte får sova i sängen, hon bara vandrar och vandrar, kliar sig, rister sig, försöker gå upp i sängen osv osv. Till slut tröttnar jag på att inte få sova och hon får gå upp.

Nu kör vi med stängd dörr, då vandrar hon där utanför och stör alla andra.

Svårt dilemma, men när vi flyttar i januari är det totalstopp öht för hundar i sovrummet, så det ska bli mycket intressant... Bortskämda hundskrällen:angel:

Tänkte jag skulle uppdatera...

ehhh. Det börjar med att jag lägger honom i sin bädd han har nedanför sängen.
Där lägger han sig, jag tror han somnar, men sen vaknar jag mitt i natten med en snarkande pudel brevid mig, och då har jag bara inte hjärta att slänga ner honom, hrm. Kör på en kompromiss; han får sova på sin fleecefilt, inte på lakanen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 008
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 846
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 329
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10