Inte mata varje dag?

Sv: Inte mata varje dag?

OT Jag blir lite full i skratt när tex vetrinärer uttalar sig i en tråd och nästa svar är prata med en vetrinär.
Eller det kan nog en hundtrimmare förklara efter att en hundtrimmare utalat sig 2 svar tidigare.

Och då kan jag inte hålla tyst.

OT Jag blir lite full i skratt när tex vetrinärer uttalar sig i en tråd och nästa svar är prata med en vetrinär.
Eller det kan nog en hundtrimmare förklara efter att en hundtrimmare utalat sig 2 svar tidigare.

Och då kan jag inte hålla tyst.

Ok, så om TS står i affären och tittar på en fisk hon tycker är fin ska hon då springa hem till datorn, ut på forumet och fråga Gabbi???
Tycker då det verkar smidigare att fråga direkt i affären om fisken kommer att passa TS eller inte.

Fast HUR är det meningen att man ska kunna hålla koll på vilket yrke alla användare har? :)

Det är inte alltid jag läser en hel tråd innan jag svarar, för svara måste jag ju få göra oavsett om det är en veterinär eller frisör eller småskolelärarinna som svarat inlägget innan mig?

Faktum är att jag anser att man inte svarar i en tråd om man inte läst alla inlägg om det nu inte gäller trådar som hur många hundar har du? Då är det inte direkt tosigt.
Men att som i en del fall där någon skriver om sin akut sjuka hund som sen dör på sida 2 i tråden och på sida 3 kommer inlägg om att det säkert kommer att gå bra för det gjorde det med min hund....
Njä läsa hela trådar innan man svarar anser jag är netikett.

Och faktiskt kollar jag profiler på folk innan jag börjar ge motsatta råd - tycker det skulle vara pinsamt att ge folk råd om brutna ben i en tråd där Cilla W redan sagt sitt tex.

orm behöver inte mat varje dag. 1g iv el 1g imånaden

Faktum är att jag anser att man inte svarar i en tråd om man inte läst alla inlägg om det nu inte gäller trådar som hur många hundar har du? Då är det inte direkt tosigt.
Men att som i en del fall där någon skriver om sin akut sjuka hund som sen dör på sida 2 i tråden och på sida 3 kommer inlägg om att det säkert kommer att gå bra för det gjorde det med min hund....
Njä läsa hela trådar innan man svarar anser jag är netikett.

Och faktiskt kollar jag profiler på folk innan jag börjar ge motsatta råd - tycker det skulle vara pinsamt att ge folk råd om brutna ben i en tråd där Cilla W redan sagt sitt tex.

Personligen skulle jag tycka att det var allt för jobbigt och tidskrävande att sitta och titta igenom alla profiler som svarat i en tråd. Dessutom skriver inte alla ut ett yrke. Det känns bara larvigt att man ska behöva hålla koll på vad användare jobbar med och vad de har för utbildning.

Ett forum är öppet för alla att skriva i, vill man svara för att man tror sig veta måste man ju få göra det. Personligen skulle jag aldrig ge ett bombsäkert svar om jag inte verkligen vet att jag har rätt. Vill jag ändå svara så skriver jag att jag är osäker, helt enkelt.

Nä man kan ju inte ha alla i huvudet.
Men om någon uttalar sig bombsäkert - då brukar jag gå in o kolla om personen har fog för sin säkerhet.
Och ibland ser man på födelsedata att personen ifråga är 13 och precis köpt sin första hund....

Nä man kan ju inte ha alla i huvudet.
Men om någon uttalar sig bombsäkert - då brukar jag gå in o kolla om personen har fog för sin säkerhet.
Och ibland ser man på födelsedata att personen ifråga är 13 och precis köpt sin första hund....

Men även de som har vana av zoobutik kan ha fel. Och någon nybörjare kan ha läst och engagerat sig och kan ändå det den håller på med.
Dessutom så sa jag faktiskt inget som gick emot vad "din expert" sa.
Så jag hängde inte riktigt med på vad problemet var. Eller varför du la in ett sådant inlägg som jag tolkade som rent fientligt (även om det kanske inte var så men språket gav mig en viss vink om det)

Mitt inlägg handlade inte om att säga emot någon - kul att Gabbi är "min expert" - då kan jag kanske hyra ut henne dyrt.

Jag vet inget om din kompetens - den har jag överhuvudtaget inte berört - men du hänvisade till en anonym kompetens i form av fiskaffären...då svar redan getts i tråden av en "fiskaffär"

Mitt inlägg handlade inte om att säga emot någon - kul att Gabbi är "min expert" - då kan jag kanske hyra ut henne dyrt.

Jag vet inget om din kompetens - den har jag överhuvudtaget inte berört - men du hänvisade till en anonym kompetens i form av fiskaffären...då svar redan getts i tråden av en "fiskaffär"

Tycker fortfarande det var ett onödigt inlägg. Och motsatsen kan du inte övertyga mig om ens med bästa vilja.
Och att springa hem, starta datorn och skicka iväg en fråga till Gabbi låter också väl längsökt om man står i butiken och funderar på guppi. Bättre då att fråga på plats. Oavsett vem som är expert eller anonym eller inte.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 042
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 500
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar